Reis gewonnen, wat nu?!

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Philip91
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2017, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door Philip91 »

Hoi mensen!
Afgelopen week hebben mijn vriendin en ik een reis naar Hawaii gewonnen, via een actie van Coca Cola.
Natuurlijk helemaal geweldig dat we de kans krijgen om naar dit unieke deel van de wereld te gaan, maar ik heb geen flauw idee welk eiland aan te raden is.

Er wordt een hotel voor 7 nachten geregelt en we mogen zelf aangeven welk eiland we willen doorbrengen, we zouden er zelfs 2 mogen uitkiezen (al is de transfer dan wel op eigen kosten en lijkt me 7 nachten wat te kort voor 2 eilanden)

We houden zelf van duiken en een relaxt sfeertje, wie heeft goede tips om deze week onvergetelijk te maken?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door elninjoo »

Gaaf!!!
Ik zou sowieso op eigen kosten minimaal een week extra boeken als je de vlucht en al voor één week accommodatie gratis krijgt. Dan kun je nog 'n extra eiland aan doen.
Zelf helaas nog geen ervaring met Hawaii, dus geen idee welke eilanden het gaafst zijn.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door lauravanderklugt »

Gefeliciteerd, wat een superprijs om te winnen. Wij gaan binnenkort voor de 7e keer en nog lang niet uitgekeken.
Zelf vind ik Big Island het meest interessant momenteel omdat daar de meeste diversiteit is en de actieve vulkaan.
Oahu met Honolulu en Waikiki is het beeld wat de meeste mensen kennen en als je die bekende plekken en Pearl Harbor wilt zien en ook wat stedelijker toerisme is dat je keuze.
Maui en Kauai hebben prachtige natuur. Maui baaien, stranden en Haleakala vulkaan. Kauai meer groene kliffen en valleien. ALs je voor natuur gaat, zou ik een van die kiezen. Maui is iets toeristischer dan Kauai.

Eigenlijk kan je niet verkeerd kiezen. Het is alleen wel een verslavende bestemming en hou er rekening mee dat het leven daar duur is en excursies ook. Dus bekijk even goed wat je wilt doen en of dat in je budget past. Helikoptervlucht over de vulkaan is geweldig, maar voor $300 pp past dat niet in ieders budget. Er zijn op alle eilanden ook genoeg prachtige dingen te zien. Behalve op Oahu waar thebus rijdt, is op de andere eilanden een huurauto aan te bevelen.

Als je nog specifieke vragen hebt, vraag gerust en vooral veel genieten natuurlijk.

gr Laura
Gast

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door Gast »

Let ook op welke tijd van het jaar je gaat ivm het weer dat ook nogal kan verschillen per eiland.
Philip91
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2017, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door Philip91 »

Waarschijnlijk wordt het rond maart, eerder gaat niet lukken i.v.m. werk..
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door Hans B »

Vraag eens of je (op eigen kosten) zou mogen verlengen.
Een reis van een week met 12 uur tijdverschil, dan ben je daar nog maar amper bij en moet je al weer terug.
Bovendien is er zo veel te zien
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door lauravanderklugt »

In maart zijn er nog bultrug walvissen. Dan is Maui wel heel gaaf, alhoewel ze ook bij de andere eilanden zijn, maar nergens zoveel gezien als in de oceaan tussen Maui en Lanai.
Het weer is dan trouwens prima. Ik ben in oktober, november, januari, februari geweest en ga straks in juli, augustus. Ik vind de weersverschillen niet zo groot. Februari is mijn favoriet (ook vanwege grote verschil met NL) Wel belangrijk om te weten is, is dat elk eiland een zon en regenkant heeft. Hotel zou ik aan zonkant pakken en dan kan je altijd naar regenkant rijden, want daar is natuur vaak weer erg mooi.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door Loek »

Als het voor je wordt betaald, dan zou ik Maui kiezen want daar zijn de overnachtingen meestal het meest prijzig. Je kunt er zelf dan nog een weekje Big Island eraan knopen waar je dan een VRBO of AirBnB huurt voor nog een weekje. Maui om de zwemmen, snorkelen en/of duiken en Big Island (Kona) voor relaxen, rondritje, vulkaan bekijken (liefst per helicopter) en Mauna Kea te bestijgen.
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door M & M »

lauravanderklugt schreef:Wel belangrijk om te weten is, is dat elk eiland een zon en regenkant heeft. Hotel zou ik aan zonkant pakken en dan kan je altijd naar regenkant rijden, want daar is natuur vaak weer erg mooi.
Een blik op de satellietfoto's op Google Earth laat al gelijk zien wat de regen- en de zonzijdes van de eilanden zijn. Hoe groener, hoe natter.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door Matan »

lauravanderklugt schreef:In maart zijn er nog bultrug walvissen. Dan is Maui wel heel gaaf, alhoewel ze ook bij de andere eilanden zijn, maar nergens zoveel gezien als in de oceaan tussen Maui en Lanai.
Het weer is dan trouwens prima. Ik ben in oktober, november, januari, februari geweest en ga straks in juli, augustus. Ik vind de weersverschillen niet zo groot. Februari is mijn favoriet (ook vanwege grote verschil met NL) Wel belangrijk om te weten is, is dat elk eiland een zon en regenkant heeft. Hotel zou ik aan zonkant pakken en dan kan je altijd naar regenkant rijden, want daar is natuur vaak weer erg mooi.
Als je geluk hebt... Wij hebben in maart ook zo'n whale watch gedaan in Maui. Maart zou 1 van de betere maanden moeten zijn. We hebben welgeteld 0,5 walvissen gezien van honderden meters ver. Nooit meer :evil: . Veel tijd weggesmeten die beter was gespendeerd op ons beperkte tijd in Maui
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door lauravanderklugt »

Echt wat jammer. Wij hebben half februari 2016 op Maui gezeten en aan de haven. Elke middag zagen we de walvissen in de baai springen vanaf ons balkon en ook onderweg tijdens het rijden zagen we ze ook regelmatig. Het schijnt wel per jaar te verschillen hoeveel er zijn, maar normaliter zijn de kansen in maart nog prima.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door SuzieQ »

Super leuk, gefeliciteerd!
Ik zou ook proberen te verlengen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Reis gewonnen, wat nu?!

Bericht door Southerner »

Gefeliciteerd met het winnen van de reis naar zo'n fantastische locatie aan de andere kant van de aardbol !
Wij zijn twee keer in Hawaii geweest, in 2011 en 2015, en beide keren op Hawaii, d.w.z. in de staat Hawaii op het eiland Hawaii, meer algemeen bekend als The Big Island.
Ik zal nog wat meer details voor jullie proberen op te zoeken over The Big Island, maar ik kan wel alvast doorgeven dat de volgende site zeer informatieve boeken en andere producten aanbiedt over The Big Island en ook andere eilanden. (Sorry als dit al hier door iemand is vermeld)
http://www.hawaiirevealed.com/hawaii-th ... -revealed/

Ik heb destijds ook de Android-app van het boek op mijn telefoon geïnstalleerd, met een aantal extra's, voor $7.99. Zeker de moeite waard. Jullie kunnen het boek The Big Island Revealed eventueel van me lenen. Ik kom dit jaar zeer waarschijnlijk nog een keer naar Nederland, en dan kan ik het voor jullie meenemen en per NL post opsturen. Maar misschien is er intussen een nieuwe editie van die gids, en dat is meestal beter.
Zie ook de vijf-sterren-beoordeling van deze gids op Amazon.

Een van de plaatsen die ik in het boek gevonden heb is Uncle Roberts.
Heel kort samengevat:
Uncle Robert's is a Wednesday night gathering at Kalapana beach in the Puna District of the Big Island.
Een fantastische sfeer, prachtige muziek, goed eten (ook voor vegetariërs als wij), en de beste pizza die ik ooit in Amerika heb gehad ! Je kunt er ook heel mooie spullen kopen op de markt voor niet al te veel geld.
De volgende video geeft een goed beeld van de sfeer:

Zoek verder ook op internet naar "uncle roberts big island". Echt een aanrader, naar mijn mening ! Alvast veel plezier met de voorbereiding.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer