Helikoptervlucht

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Helikoptervlucht

Bericht door tosca »

Tijdens ons verblijf willen we graag een helikoptervlucht doen. We twijfelen nog of we dit op Big Island doen met de lava of de Napali Coast. Zijn er mensen die beiden hebben gedaan en welke ze zouden aanraden?

Daarnaast vind ik het heel lastig om onderscheid te maken tussen de talloze aanbieders. Hebben jullie goede aanbevelingen? Maatschappij die goed bevallen is?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Helikoptervlucht

Bericht door tosca »

Zelf vond ik dat https://www.safarihelicopters.com er goed uit ziet? Ook goede reviews op Tripadvisor.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Stan.Gobien »

Ik kan alleen maar zeggen dat de Napali Coast overweldigend mooi was. Na onze vlucht heb ik nog verscheidene boottour operators gecontacteerd voor een last minute tour maar zonder succes.
https://www.flickr.com/photos/gobien/se ... 9629280215

op Big Island hadden wij het geluk om te kunnen wandelen (begeleid) naar de Lava Ocean Entry met kleine surface flows.
https://www.flickr.com/photos/gobien/se ... 5511999425
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Pushkin »

Wij gaan vliegen met Mauna Loa Helicopters in juni, de enigen op Kauai die privé charter aanbieden (met optie doors-off) aan een redelijk tarief.
Ik geloof dat het verschil voor het 'privé vliegen' met ons tweetjes 50 euro pp duurder uitkomt dan bvb Blue Hawaiian Helicopters.

Dat is niet weinig, maar ik vond 250 pp met Blue Hawaiian ook veel als je weet dat je dan de heli deelt met 5 andere mensen en de kans loopt dat je dan ergens middenin zit!

Maar goed, budget is persoonlijk. Ik heb dus gewoon de knoop doorgehakt en Mauna Loa gekozen en de deuren eraf :wink:

Veel succes met het uitzoeken en plannen!

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Stan.Gobien »

Er zitten 5 + piloot (dus incl. jezelf) in het toestel. Doors-off zou ook mijn voorkeur krijgen, maar vrouwlief heeft last van vertigo. Ik zat trouwens in het midden.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Helikoptervlucht

Bericht door tosca »

Wow Stan! Wat een mooie foto's!

We hebben besloten om voor een helikopter bij de Napali Coast te gaan en dan bij Big Island een boottocht te doen of hopelijk de lava op een andere manier te bekijken. Als het budget het toelaat kunnen we altijd nog kijken of er een plekje in een helikopter vrij is ;)

Open deuren ziet er inderdaad ook wel heel tof uit!! Alleen voor die prijs kan ik bijna twee vluchten maken bij die andere aanbieder... Maar wat gaaf zeg!! We gaan het nog eens goed bekijken!
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Lennartc »

Wat een prachtige foto';s stan; doe jij een hyperfocaal schermstellen ?

Ik ga ook in mei naar Hawaï en wil niet zoals in de grand canyon op een rij van 4 de 2 middelste plekken hebben. Doet blue hawaii aan premium seating tegen meerprijs?
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Stan.Gobien »

Dat premium seating weet ik eigenlijk niet, toen werden we gewogen kort voor vertrek, en dat bepaalde de zitplaatsen.
Er zijn misschien ook andere aanbiederes die slechts met 4 zitjes werken, maar wss duurder.

Het was mijn vrouw die de eer had om de foto's te nemen aangezien zij bij de ruit zat. Foto's zijn genomen op 18mm en ik vermoed op de AUTO stand met autofocus. Er is geen voorgrond als je vanuit de helikopter fotografeert, dus enorme scherptediepte hoeft niet. De meeste foto's zijn rond F4 genomen om zo de ISO laag te houden. Eén belangrijke tip, als je met deuren vliegt zorg dan dat je donkere kleren aanhebt en lange broek! De reflecties in de ruit waren zeer lastig.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Lennartc »

net even op je flickr account gekeken en de instellingen erop na geslagen.

Nogmaals mooie foto's !

Ik ga denk ik met blue hawaii een vlucht maken op the big island. Net gemaild en ze bieden geen premium stoelen aan maar geven aan dat per couple er in basis 1 aan het raam zit. Dat vindt ik prima.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Stan.Gobien »

bedankt voor het compliment.
Co01015
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2014, 18:36

Re: Helikoptervlucht

Bericht door Co01015 »

Goedemiddag,
We hebben de Napali Coast gedaan met Blue Hawaiian, was perfect, goede organisatie, op tijd en mijn zoon en ik zaten naast de piloot en mijn man achterin aan het raam; alle drie een perfecte plek met nog twee andere passagiers. Bij de vulkaan hebben we rondgelopen, echt een meter van onze voeten langzaam stromende lava. We hebben dit deel van de vulkaan bereikt, niet via het NP maar via de andere kant, hier een fiets gehuurd en na een half uurtje fietsen, kwamen we aan bij de plek war de lava in zee stroomt, dit was in zomer 2016, ik weet niet hoe het nu met de lavastroming is, maar ik zou er zeker weer op dezelfde manier naar toegaan!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Helikoptervlucht

Bericht door tosca »

Pushkin schreef:Wij gaan vliegen met Mauna Loa Helicopters in juni, de enigen op Kauai die privé charter aanbieden (met optie doors-off) aan een redelijk tarief.
Wij hebben toch onze vlucht maar omgeboekt naar! Zeker omdat ze bij die andere maatschappij aangaven dat er sowieso 1 van ons in het midden terecht zou komen (omdat ze je wel samen plaatsen).
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Helikoptervlucht

Bericht door tosca »

Pushkin schreef:Wij gaan vliegen met Mauna Loa Helicopters in juni, de enigen op Kauai die privé charter aanbieden (met optie doors-off) aan een redelijk tarief.
Ik geloof dat het verschil voor het 'privé vliegen' met ons tweetjes 50 euro pp duurder uitkomt dan bvb Blue Hawaiian Helicopters.
Wij hebben deze uiteindelijk ook gedaan en het was het dubbel en dwars waard! Heel erg gaaf om te doen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer