2 weken Hawaii september 2017

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

2 weken Hawaii september 2017

Bericht door Matan »

Hallo,

Via een leuke deal gaan we voor €570 richting Honolulu in september.
We komen daar toe op 6 september en vertrekken 19 september s'avonds.
In 2013 heb ik volgende gedaan:
http://www.frankdochy.be/usa-2013-hawaii/

Nu zou ik het:
1) Iets rustiger aan willen doen
2) Molokai bezoeken

Mijn reisgezel heeft echter nog nooit Hawaii bezocht, maar ik begrijp ook dat we uiteraard niet bovenstaande 4 eilanden + nog eens Molokai kunnen doen op 2 weken.
Enige tips? In eerste instantie zou ik denken om Kauai te laten vallen en terug Oahu als eindbestemming te gebruiken.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: 2 weken Hawaii september 2017

Bericht door Hans B »

Je bent er zelf al eens geweest en kunt het beste jullie interesses inschatten.

Ik ben er in 2009 geweest, gevlogen van Los Angeles naar Kauai.
Daar 3 dagen geweest en dat vond ik prima, een dag noord, een dag zuid, een dag oost. Erg mooi eiland, erg groen.
Vervolgens naar Big Island gevlogen, daar was ik bijna een dag mee kwijt voordat ik goed en wel op m'n bestemming zat.
Ook daar 3 dagen verbleven, achteraf veel te weinig. Ik denk dat ik er wel een week had kunnen zijn om alles op mijn lijstje af te strepen.
Vervolgens naar Oahu en ook daar 3 dagen geweest.
Was voor mij minimaal, hadden 2 dagen bij gekund om het wat relaxter te maken en nog iets meer te zien.
Vervolgens van Honolulu terug naar LAX.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 2 weken Hawaii september 2017

Bericht door Matan »

dinsdag 5 september 2017 Dag 02 Amsterdam => Houston
woensdag 6 september 2017 Dag 03 Houston => Honolulu ( 13u arrival): Kemah Boardwalk
donderdag 7 september 2017 Dag 04 Oahu: pearl harbor (arizona 12u), iolana palaca, ala moana, Chief's Luau 16:30
vrijdag 8 september 2017 Dag 05 Oahu: diamond head/manoa falls, hanauma bay, kailua beach park, byodi inn, nuuaanu pali lookout, tantalus round top drive
zaterdag 9 september 2017 Dag 06 Oahu: Kualoa Ranch ATV tour, Shrimp truck, Ted's Bakery, Dole Plantation
zondag 10 september 2017 Dag 07 Oahu => Big Island ( 12u arrival): akaka falls/ botanical garden
maandag 11 september 2017 Dag 08 Big Island: lava viewing boat tour, waipio horse tour, hilo (rainbow falls, pots,.), hilo farmers market
dinsdag 12 september 2017 Dag 09 Big Island: volcano NP, punalu'u black sand beach
woensdag 13 september 2017 Dag 10 Big Island: Polulu valley, mo'okini heiau, hapuna beach
donderdag 14 september 2017 Dag 11 Big Island => Maui (12u arrival): Kihei
vrijdag 15 september 2017 Dag 12 Maui: oost ( road to hana)
zaterdag 16 september 2017 Dag 13 Maui: west: Lahaina, Kapalua,..
zondag 17 september 2017 Dag 14 Maui => Molokai ( 14u30 arrival)
maandag 18 september 2017 Dag 15 Molokai: mule ride tour
dinsdag 19 september 2017 Dag 16 Molokai => Honolulu => Houston
woensdag 20 september 2017 Dag 17 Houston => Amsterdam
Ondertussen zijn we al wat dichter. Zie hierboven een idee van de planning.
Nota's:
Dag 4: op pearl harbor waarschijnlijk missouri/submarine/arizona doen. Daarna even iolana palace en even shopping in Ala Moana. Daarna luau geboekt
Dag 5: zal waarschijnlijk manoa falls worden en niet diamond head. En s'avonds vuurwerk bij Hilton ( hoe laat ongeveer?)
Dag 6: evt hier ala moana s'avonds indien niet genoeg tijd op dag 4.
Dag 7: hangt beetje af wanneer we waar zijn, mogelijks nog enkele kleine stops onderweg
Dag 8: langste dag gezien lava tour om 4u30 zou vertrekken. Waipio horse tour ben ik nog niet uit welke aanbieder ik zou nemen ( waipio on horse back of naaalapa stables).
Dag 9: ik zou graag eens Green sand beach doen, maar zonder de hike.. Iemand ervaring om dit te doen met locals die je voeren en terugbrengen? Betrouwbaar? Met andere woorden: dat er uiteindelijk geen jeeps ter plaatste staan om je terug te brengen?
Dag 10: hier minder gepland, zal gewoon eens naar het noorden zijn en terug. Polulu valley beperken tot viewpoint, niet afdalen.
Dag 12: road to hana met pilani higway
Dag 13: highway 340 doen of toch maar niet?
Dag 15: mule ride tour geboekt, is volledige dag

Ondertussen zijn auto's geboekt via drive usa ( auto in houston via alamo brits). en alle interisland vluchten zijn ook OK. Ik nam telkens een vlucht kort voor de middag.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: 2 weken Hawaii september 2017

Bericht door lauravanderklugt »

Even kort wat tips.
Boek de Arizona memorial ook vooraf online. Scheelt hoop wachttijd. Kan volgens mij 2 maanden vantevoren en is snel weg. Het is gratis. Je betaalt alleen paar dollar administratiekosten, maar kan uren wachten besparen of zelfs dat er helemaal geen plek meer is op de toers. Toen wij er in februari waren, mochten we niet op Arizona memorial. Ze zeiden vanwege wind, maar was niet winderig en heb al meer verhalen gehoord dat ze er niet op konden, dus neem mee in je afweging of check vooraf.
Vuurwerk Hilton is trouwens alleen op vrijdag, rond 19:45 uur.
Maandag 11 sep is wel heel intensief. Misschien beter Waipio de 13e doen en dan Polulu overslaan. Als je toch niet afdaalt, zie je minder en zelf vind ik Waipio mooier.
Op do 14 sep zou je gezien je aankomsttijd nog de Haleakala op kunnen rijden voor zonsondergang. Echt een aanrader!
En de Mule ride op Molokai is echt zo bijzonder. Een van onze mooiste ervaringen (behalve dan die blaren van het muilezelrijden :-))
Heel veel plezier!
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 2 weken Hawaii september 2017

Bericht door Matan »

De Arizona heb ik om 12 u kunnen boeken ( geboekt op 12 juli voor 9 september en heel de voormiddag was al weg). Ik zou dus submarine en missouri ervoor doen en dan eindigen met Arizona.
Mbt 11/9: is inderdaad wel de drukste dag. Het is wel zo dat we de 12e naar een andere bnb gaan nabij Kona. Maar zelfs dan is de rit naar Waipio wel korter tegenover Pahoa.

Ga die wissel inderdaad nog eens overwegen! Nu was het idee om de 13e dan wat meer rustige dag te hebben.

Polulu heb ik al eens afgedaald en zou ik niet een 2e keer doen daarmee. En reisgezel is niet echt een hiker dus laat ik die beklimming maar achterwege;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer