Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
floridad
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 17:18

Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door floridad »

Hoi allemaal,

Wij (2 volw. en 2 kinderen van 9 en 6) gaan in de zomer naar Hawaii! Het plan wat we tot zover hebben is als volgt:

dag 1 AMS-LAX
dag 2-3 LA/Legoland Calif.
dag 4 LAX-HNL
dag 5-7 Oahu
dag 8 Oahu-Maui
dag 9-12 Maui
dag 13 Maui-Big Island
dag 14-17 Big Island
dag 18 Big Island - HNL - LAX
dag 19-21 LA/Malibu/Disney
dag 22 LAX-AMS

De tickets t/m HNL en terug hebben we al geboekt, de inter-island nog niet.

Ik ben op zoek naar wat tips:
- Is de planning redelijk zo? Ik lees hier en daar dat je flink wat tijd voor Big Island moet hebben. Is 4,5 dag binnen ons 22 dagen schema een beetje OK? Misschien nog dagje Maui of Oahu er af? We willen wel de road naar Hana gaan doen in elk geval.
- Hotel Big Island: wat is de beste lokatie om te verblijven als je niet van lokatie wilt wisselen?
- Andere mensen met ervaring met kinderen en do's/don'ts?

Thanks, Mark.
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door ViRe »

Afgelopen zomer zijn wij met onze kids (8 en 4 jaar) in LA (1 week) en op Oahu (1 week) geweest (en een paar dagen San Francisco).
Misschien heb je nog wat aan onze weblog: www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Er zijn veel leuke dingen te doen op Oahu, ook voor de kids. Wij hebben er genoten!
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan moeilijk van de andere eilanden nog dagen wegnemen, die hebben ze ook nodig. Op zich vind ik je planning prima zo. Probeer alle interisland vluchten rechtstreeks te houden. Desnoods door het schuiven met de eilanden.
Als je op Big Island niet wil wisselen van lokatie, dan moet je natuurlijk de droge kant kiezen. Dus Kailua-Kona regio of Waikoloa.
floridad
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 17:18

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door floridad »

ViRe schreef:Afgelopen zomer zijn wij met onze kids (8 en 4 jaar) in LA (1 week) en op Oahu (1 week) geweest (en een paar dagen San Francisco).
Misschien heb je nog wat aan onze weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Er zijn veel leuke dingen te doen op Oahu, ook voor de kids. Wij hebben er genoten!
Ja zeker hebben we daar wat aan, ik had 'm stiekem al gevonden een paar weken geleden :wink: . Dank je wel voor de tips.
floridad
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 17:18

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door floridad »

Stan.Gobien schreef:Je kan moeilijk van de andere eilanden nog dagen wegnemen, die hebben ze ook nodig. Op zich vind ik je planning prima zo. Probeer alle interisland vluchten rechtstreeks te houden. Desnoods door het schuiven met de eilanden.
Als je op Big Island niet wil wisselen van lokatie, dan moet je natuurlijk de droge kant kiezen. Dus Kailua-Kona regio of Waikoloa.
Thanks Stan, we gaan dan zeker aan de droge kant zitten op Big Island en ik denk dat we de planning inderdaad ongewijzigd laten mits het uitkomt met de vluchten.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door Hans B »

Waar wil je nog tijd weghalen.
Ik ben er met gezin in 2009 geweest, gevlogen vanaf LAX.
3 dagen Kauai, 3d Big Island en 3d Oahu.
Kauai was prima met 3 dagen.
Big Island veel te weinig, minimaal een week was oké geweest.
Oahu had wel 1 of 2 dagen bij gekund.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
floridad
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 17:18

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door floridad »

Dank voor alle tips nog, we hebben het programma inderdaad zo laten staan en ik heb de inter-island vluchten geboekt bij Hawaiian.

Echter nu kreeg ik vorige week ineens een bericht van Delta dat onze vlucht HNL-LAX is aangepast, een dik uur eerder geworden :sadcry:
Ik moet dus nu bekijken of ik de Hawaiian vlucht van Big Island naar HNL ook eerder kan, anders redden we de aansluiting niet.
Heeft iemand ervaring met Delta en dergelijke aanpassingen, tot hoe lang van te voeren doen ze dit soort fratsen? Straks heb ik m'n Hawaiian vlucht aangepast (gaat geld kosten denk ik..) en gooit Delta nog een keer het schema om..
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door Stan.Gobien »

Je hebt dus 2 vluchten van verschillende boekingen vlak na elkaar staan. Dat is geen goed idee!
Je hebt nu al de gevolgen door schemawijzigingen maar veel erger wordt het als je 1e vlucht vertraging oploopt en je haalt de 2e vlucht niet dan mag je tegen de volle prijs een nieuwe vlucht boeken!
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door Matan »

Wij hadden dit probleem ook: vlucht van LAX naar HNL met 3u vertraagd waardoor we onze hawaiian airlines vlucht gingen missen. Vanuit LAX dan gebeld naar Hawaiian om reservatie te verplaatsen naar de latere vlucht. We hebben dan een stuk moeten bijbetalen, maar niet een volledig nieuwe vlucht.

Dus als je merkt dat je het niet gaat halen, best meteen bellen vanuit de terminal dan.
floridad
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 17:18

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door floridad »

Stan.Gobien schreef:Je hebt dus 2 vluchten van verschillende boekingen vlak na elkaar staan. Dat is geen goed idee!
Je hebt nu al de gevolgen door schemawijzigingen maar veel erger wordt het als je 1e vlucht vertraging oploopt en je haalt de 2e vlucht niet dan mag je tegen de volle prijs een nieuwe vlucht boeken!
Tja, ik zag niet echt een andere oplossing. Tussen de eilanden kon ik niet boeken met Skyteam :)
Er zat 2:15 uur tussen aankomst en vertrek op HNL, nu nog 1 en dat vind ik te weinig dus ga het maar aanpassen bij Hawaiian.
floridad
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 17:18

Re: Reis floridad: paar tips gezocht - zomer 2017.

Bericht door floridad »

Inmidddels aangepast bij Hawaiian, 30 dollar per ticket dus 120 dollar extra.. :evil: Bedankt Delta airlines..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer