Hawai september 2017

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Viper
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2013, 12:06

Hawai september 2017

Bericht door Viper »

Allen,

Na heel veel bruikbare tips en tricks van jullie allen te hebben gekregen voor onze reizen in ZW USA en Florida zou ik nu jullie raad willen vragen voor onze reis naar Hawaii. We hebben vandaag de tickets geboekt en zullen op 02/09 landen op Honolulu om er op 27/09 terug te vertrekken. Als ruwe planning hebben we momenteel het volgende in gedachten:

02 - 05/09 -> Oahu
05 - 13/09 -> Big Island
13 - 19/09 -> Maui
19 - 23/09 -> Kauai
24 - 27/09 -> Oahu

Lijkt jullie dit een goede verdeling? We spelen nog met het idee om eventueel een dag of 2 op Molokai te spenderen en dus een dag minder op bv Big Island en Oahu. Is Molokai de moeite om er een extra vlucht aan te spenderen? Ik vind amper reisverslagen terug van mensen die op Molokai zijn geweest. Of ik zoek niet goed natuurlijk :-)

Tips ivm verblijfplaatsen op de verschillende eilanden zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groeten

Viper

PS voor de geïnteresseerden. We hebben 699€ betaald om vanuit Brussel te vliegen. Heenvlucht zijn we 25 uur onderweg en op de terugvlucht 22 uur. Vanuit Amsterdam was het 600€ voor dezelfde vluchturen. We hebben geboekt via Kayak en vliegen met British en American. Misschien kunnen er nog mensen hun voordeel doen met deze tip.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawai september 2017

Bericht door lauravanderklugt »

Ik ben op Molokai geweest. De excursie op een muilezel naar het schiereiland van de leprakoloni is erg indrukwekkend. Wij vonden het leuk om er geweest te zijn. Het is weinig toeristisch en daardoor een andere sfeer. Ook een leuke route gereden en wat verlaten stranden. Als dat je trekt is het zeker leuk, maar als je voor het eerst naar Hawaii ga, zou ik je niet adviseren om het erbij te doen. Op de andere eilanden en met name de Big Island is echt genoeg te zien.

PS. Dit jaar ga ik ook naar Lanai, voor het eerst (7e keer Hawaii dan)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hawai september 2017

Bericht door Hans B »

Ik ben 1x in Hawaii geweest.
4 dagen Kauai, 4 d. Big Island en 4 d. Oahu

Voor Kauai vond ik dat prima, beetje het eiland rondrijden even wat wandelen
Voor Big Island had ik achteraf wel het dubbele kunnen gebruiken, we zijn bij de zuidkant geweest (Vulcanoes), maar helaas niet naar de hoge berg en andere mooie punten. Big Island is erg groot vergeleken met de andere eilanden.
Voor Oahu had ik achteraf ook liever 1 of wellicht 2 dagen extra gehad.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer