Wat voor een auto huren voor Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
robkuh84
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2017, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door robkuh84 »

Hallo allemaal,

kunnen jullie mij vertellen wat voor auto jullie zouden aanraden voor een verblijf vand agen op Oahu?
Ik ben 3x naar het vaste land van Amerika met 4 personen geweest en boek dan altijd een SUV. Niet alleen om de koffers kwijt te kunnen, maar ook vanwege het comfort en vooral de veiligheid! Ik voel mij op de 7 baans snelweg in L.A. namelijk niet veilig in een klein autootje als je aan beide kanten door een grote pick-up of SUV wordt ingehaald (laat staan een vrachtwagen). Je ziet er ook bijna niemand rijden in een klein autootje. Nu is mijn vraag of het verkeer op Hawaii te vergelijken is met het vaste land of totaal niet. Dit keer moet ik een auto voor 2 personen regelen en is het prijstechnisch natuurlijk voordeliger om geen SUV te nemen, omdat dit voor de koffers niet nodig is. Wat raden julie echter aan?
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door Bravy »

Op Hawaï rijdt men een stuk relaxter dan op het vaste land... :lol: Alleen in Honolulu zelf is het druk. Wij hadden een "intermediate", te vergelijken met een Ford Focus of iets dergelijks. Voor 2 personen voldoende, de afstanden zijn toch al niet groot.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
robkuh84
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2017, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door robkuh84 »

Bravy schreef:Op Hawaï rijdt men een stuk relaxter dan op het vaste land... :lol: Alleen in Honolulu zelf is het druk. Wij hadden een "intermediate", te vergelijken met een Ford Focus of iets dergelijks. Voor 2 personen voldoende, de afstanden zijn toch al niet groot.
Bedankt voor je enorm snelle reactie (ook in het andere topic!).
Ik had al zo' vermoede dat Hawaii niet te vergelijken was met het vaste land, maar hoor het liever van iemand met ervaring. Gezien de minimale verhoging voor een net wat grotere auto, wordt het denk ik ook een intermediate.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

Als de prijs niet veel scheelt zou ik toch intermediate SUV kiezen voor het gemak en ruimte maar een gewone midsize of intermediate is voldoende voor 2 personen. op Maui hadden wij gekozen voor een cabrio (mustang) maar dat was een beetje teleurstellend.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door Hans B »

We waren in 2009 in Oahu, Kauai en Big Island, samen met 2 kinderen (19 en 16).
We hadden op elk eiland een compact.
De afstanden zijn niet groot en off road ben ik niet gaan rijden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door Loek »

Ik kom sinds 2007 bijna jaarlijks op Hawaii. Thuis rijden we in relatief grote autos (Mercedes en Ford Explorer), echter als wij naar Hawaii gaan proberen we zo mogelijk altijd de kleinste auto te reserveren; meestal een Nissan Versa of zo. Dat maakt het wat makkelijker met parkeren, want the plekjes zijn wat kleiner op de eilanden dan het vaste land, de wegen zijn vaak ook iets smaller. Verder is brandstof een stuk duurder dan op het vaste land, al zal dat de bank niet breken. De afstanden zijn een stuk minder, dus wij met z'n tweeën hebben ook niet zo'n behoefte aan een grote auto.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door Lennartc »

Op Kauai hadden we een Ford Fiesta. Gezien alle kleine parkeerplaatsen (met name bij de strandjes) was dat wel makkelijk.
Op Big island hadden we een Chevrolet Impala. Maar op big island waren de parkeerplaatsen ook ruimer.

Het verkeer is op beide eilanden heel relaxed en totaal niet gehaast.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat voor een auto huren voor Hawaii

Bericht door harryh »

Wij zijn nu 2 weken op Big Island, hebben een week Kauai al achter de rug en gaan volgende week nog naar Oahu. Wij zijn met ons vieren, dochters zijn 17 en 19. Ik heb op alle eilanden een Standard SUV gehuurd, rij deze 2 weken in een fullsize 4x4 SUV en dat bevalt prima. Geen enkel probleem met parkeren, ook niet op de kleine strandjes met 5 plaatsen op Kauai.
Op Big Island is wat ons betreft een 4x4 ook prettig en soms nodig vanwege een aantal 4x4 only toegankelijke wegen, oa de vulkaan op en voor diverse stranden.

Ondanks dat de afstanden op Hawaii inderdaad kleiner zijn zit je toch een paar uur per dag in de auto en wij vinden een ruime auto prettiger. Maar iedereen moet vooral doen wat hij/zij zelf prettig vindt tijdens zijn vakantie ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer