Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
robkuh84
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2017, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Bericht door robkuh84 »

Hallo allemaal,

Mijn broer en zijn vriendin gaan deze zomer 2 weken naar Amerika en hebben mij gevraagd om hun reis teb plannen. Ze willen graag beginnen in New York en eindigen in Hawaii. Hierdoor zullen ze ongeveer 3 dagen in NY zijn en 10 dagen in hawaii (te kort, ik weet het, maar ze hebben niet meer vrije dagen en NY is een must). Nu is er voldoende te zien op Oahu, maar een dagtrip naar de vulkanen op Hawaii Island is natuurlijk ook erg mooi.

Nu is mijn vraag hoe ik deze dag het beste kan regelen. Mijn broer vraagt mij het te regelen omdat ze weinig vertrouwe hebben in hun eigen kunnen. Vandaar dat ik opzoek ben naar een organisatie die een dagtrip regelt. Ik ben een Nederlands bedrijf tegen gekomen, maar ik heb het idee dat je hier meer voor betaald dan een lokaal bedrijf. Helaas krijg ik deze niet gevonden.

Heeft iemadn toevallig ervaring met bepaalde organisaties die een dagtrip naar de vulkanen organiseerd? Of is dit (zelfs voor 2 onzekere mensen die de weg in de eigen stad nog kwijt raken) ook makkelijk zelf te regelen?

Elke info is van harte welkom!

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Bericht door rmathijssen »

Ik zoek vaak vooraf op websites zoals bijvoorbeeld Tripadvisor naar organisaties voor dag-tours, maar ook bezichtigingen in de regio.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Bericht door Bravy »

Ik zou niet weten of een lokale organisatie dit te bieden heeft, maar je kunt zoiets ook zelf regelen.
Vluchten (Honolulu-Hilo) boeken via Hawaiian Airlines (Mokulele vliegt niet op Hilo), en zelf een auto regelen. Ik zou er dan ook een overnachting bij doen om ook 's avonds de gloed van de lava te kunnen bekijken, en om sowieso tijd te hebben Volcano NP te bewonderen.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Hawaiidiscount.com biedt dergelijke tours, maar realiseer je de Island hop tours erg duur zijn. Excursies zijn überhaupt prijziger op Hawaii dan op het vasteland.
https://www.hawaiidiscount.com/tours/ha ... -tours.htm
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

Als er 10 dagen zijn, zou ik toch opteren voor 2 eilanden. Dus bijvooorbeeld Oahu en Big Island. Reken op een hlave dag tijdsverlies voor de rechtstreekse vluchten (uurtje vliegen + incheck). In 10 dagen kan je veel doen zonder te moeten overhaasten.
Je kan dan ter plaatse 1,5 dag voorzien voor Vulcanoes NP en andere activiteiten zoals wandelen, surfen, kayak, snorkelen of zwemmen met Manta Rays.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Bericht door Hans B »

Denk ook even aan de juiste maatschappij te nemen, voor eenvlucht NYC - Hawaii zijn rechtstreekse vluchten te boeken, maar andere maatschappijen hebben stopovers van 10uur. Daarmee verlies je zo weer een dag op de toch al korte reis.

Verder zou mijn keuze zijn om 2 eilanden beide 5 dagen te doen of een 4d en ander 6d
Maar vergeet vooral het tijdverlies niet.
Het is sowieso al een erg krappe bedoening met de MUST van New York.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Tips/vragen voor ongeveer 10 dagen naar Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

Ach we begrijpen dat toch, ik herinner me nog mijn eerste reis, Zuidwesten + New York in 17 dagen :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer