Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Yzer90
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door Yzer90 »

Hoi allen,

Voor de zomer ben ik me aan het oriënteren op een reis naar hawaii. Nu heb ik wat vragen over mijn tickets, verblijf, vervoer, planning etc.

1. Planning
Ik heb nu dit ongeveer in mijn hoofd. Ik zie dat Maui best lang is, maar dat komt zo uit door de vluchttijden. Ga ik me vervelen of is Maui juist een mooie plek om eventueel een extra dag (of twee) strand/duiken in te plannen?

Dag 1, 13-07: Amsterdam - Las Vegas
4 dagen Las Vegas

Dag 6, 18-07: Las Vegas - Big Island
6 dagen Big Island

Dag 12, 24-07: Big Island - Kauai
4 dagen Kauai

Dag 16, 28-07: Kauai - Maui
6 dagen Maui

Dag 21, 02-08: Maui - Honolulu
5 dagen Honolulu

Dag 27, 08-08: Honolulu - Amsterdam

2. Tickets
De tickets die ik heb gevonden komen uit op het volgende: Amsterdam - Las Vegas & Honolulu - Amsterdam voor ca. 1100,-. De binnenlandse vluchten voor ca. 750,-. Zijn dit 'goede' prijzen? Is het nu de tijd om te boeken of heb ik kans dat deze nog gaan zakken? En hoe zit het met last-minute vluchten? Dat doe ik het liefst, maar haal ik daar dan het gewenste voordeel uit?

3. Vervoer en verblijf
Hoe zit het met auto's huren? Kun je dat het best ter plekke regelen of vooraf? En heb je op ieder eiland veel profijt van de huurauto of zijn er andere opties?

Het verblijf hoeft niet poepchique, maar wel schoon. Op welke kosten moet ik rekenen?

Een hoop vragen, ik weet het!
Alvast heel erg bedankt voor het delen van jullie wijsheid! :D
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door Bravy »

Op ieder eiland kun je gemakkelijk een week of meer doorbrengen en dan heb je nog lang niet alles gezien, dus 6 dagen Maui is echt niet te lang.
Je zegt dat Maui zo lang is vanwege de vluchttijden. Bij wie heb je die inter-island vluchten gezien? Met Hawaiian Airlines kun je wel 10x (of meer) per dag van het ene eiland naar het andere. Echter, als je van Big Island naar Kauai wilt heb je dan wel een tussenstop op Oahu. Dat is niet efficiënt. Kun je hierin nog schuiven? Wij waren voor jaar voor de inter-island vluchten € 460 pp kwijt. Dat scheelt behoorlijk met jouw € 750.
Last minute zou ik voor zo'n reis niet doen. Vorig jaar waren alle stoelen bezet, dus je loopt dan de kans helemaal niet meer weg te kunnen komen.

Wij hebben de auto's hier geregeld (Alamo). Je kunt vanuit je luie stoel de diverse verhuurbedrijven vergelijken en meteen boeken. Scheelt weer administratieve rompslomp als je daar bent.

Er zijn duizenden accommodaties te huur. Wij hebben gebruik gemaakt van homeaway.com en vrbo.com. Kun je zelf uitzoeken wat je belangrijk vindt en de reviews lezen (vooral de negatieve). Maar eerst zal je moeten bepalen in welke plaats je wilt overnachten... Kosten van overnachting? Vanaf ongeveer € 80-100 per nacht per accommodatie tot een veelvoud hiervan. Hier kan je op de genoemde sites ook op filteren.

Advies: zoek eerst de vluchten uit, dan kan je de rest eromheen zoeken.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door Stan.Gobien »

Autohuur ter plaatse is meestal duurder en sommige verhuurders weten niet hoe de juiste verzekeringen aan te bieden aan Europeanen. Dus zeker op voorhand regelen. Boek je de huurauto waar je kosteloos kunt annuleren dan kun je later de prijzen nog eens vergelijken.

Wij vlogen iets goedkoper, maar het is moeilijk te weten als dat ook voor jou tickets kan/zal worden.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door Bravy »

Correctie op mijn vorige post: die € 460 voor de inter-island vluchten was voor 2 personen; niet voor 1!
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door lauravanderklugt »

Ja, ik denk ook dat die binnenlandse vluchten echt goedkoper kunnen. Los kosten ze gemiddeld 100 euro pp p vlucht, dus met meerdere bestemmingen lijkt het me dat je betere deal kunt vinden. Door rechtstreeks boeken bij Hawaiian bijv.
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:00

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door PatrickBeukelman »

Wat is verder jullie ervaring met de vliegtickets tussen de eilanden?
Wij komen op wo 12/7 aan op HNL en vliegen op 1 augustus vanaf ook HNL weer terug.

Als 1e aanzet heb ik de volgende verdeling gemaakt qua vluchten
HNL > LIH
LIH > OGG
OGG> KOA
KOA > HNL

Ik kom nu via de Hawaiian website uit op $710 (voor 2 personen) uit en daar moet dan nog bijgage bijkomen. Is Mokulele airlines over het algemeen goedkoper? Ik zie bij hen ook geen optie om een multi ticket te boeken?
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door Bravy »

Als je lid wordt van Hawaiian Miles (gratis) krijg je op 1 koffer per persoon per vlucht $ 10 korting. Op 4 vluchten met 2 personen scheelt dat toch $ 80, al betaal je dan nog steeds $ 120.
Met Mokulele heb ik geen ervaring.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door harryh »

Wij doen hetzelfde, aankomst 15jul, vertrek 13aug. Ik heb voor ons vieren bij Hawaiian geboekt, $298,- pp voor exact hetzelfde schema ;)
HNL-LIH
LIH-OGG
OGG-KOA
KOA-HNL

Mokulele was een stuk duurder voor ons.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door harryh »

Bravy schreef:Als je lid wordt van Hawaiian Miles (gratis) krijg je op 1 koffer per persoon per vlucht $ 10 korting. Op 4 vluchten met 2 personen scheelt dat toch $ 80, al betaal je dan nog steeds $ 120.
@Bravy: Vraagje, ik had ons voor het boeken van de tickets al lid gemaakt maar kon toen nog geen bagage bijboeken. Kan dat tijdens het inchecken of alleen op het vliegveld?
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door Bravy »

Volgens mij alleen op het vliegveld. Je moet daar natuurlijk sowieso je koffers afgeven en dan gaan ze ter plekke bepalen wat je moet betalen. Als je lid bent van Hawaiian Miles wordt dat automatisch meegenomen, maar even opletten kan natuurlijk geen kwaad. :wink:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door jaap1 »

Wij zijn net terug van Hawaii. Je kan bij het online inchecken en op het vliegveld betalen voor de koffers. Inchecken kan via internet 24 uur van tevoren.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door harryh »

Ah mooi, goed om te weten. Bedankt!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vluchten en info zomer 2017 (Hawaii)

Bericht door vinceG »

Mooie reis! Je zal je zeker niet vervelen deze dagen op de eilanden hoor!

De inter-eiland vluchten vind ik aardig aan de prijs! En dan komt er bij hawaiian nog bagagekosten bij.
Wij hebben 2 jaar geleden een aantal vluchten gedaan met mokulele. Dit is erg goed bevallen.
Lekker kleine vliegtuigen en geen verrassende kosten meer. Als je goed zoekt kan je hele goede prijzen vinden. Zou het wel van tevoren doen!
Maar helaas op sommige routes vliegen ze niet. Dus die routes hebben we wel met hawaiian gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer