Hawaii december 2016

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
paulucka
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2016, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hawaii december 2016

Bericht door paulucka »

Hallo,

Onze reis naar Hawaii komt nu wel zeer kortbij!
We zijn nu volop bezig met onze dagplanning en zouden deze graag even voorleggen aan de kenners....

Ohau: verblijfplaats Waikiki
2 volle dagen: dag 1: Rijden via oosten rijden tot Laie, terugweg stranden bezoeken: Banzai, sun set, Laniakea Beach
dag 2: Diamond Head, Hanauma Bay, Koko crater, Kualoa ranch
volgorde van plaatsen nog bepalen ivm drukte
Dag 3: middag transfer naar Kauai

Kauai: verblijfplaats Kapaa
3 volle dagen: dag 4: Kalalau trail, daarna stranden bezoeken (Hanalei bay / kee beach / tunnels beach / makua beach)
hoe lang is de transfer naar de trail vanaf Kapaa?
dag 5: Waimea canyon / Kalalau lookout / puuokita lookout / puukapele lookout / puuhinahina lookout / Pihea trail (?)
watervallen: Wailua falls / opekaa falls / uluwehi falls
dag 6: helikopter tocht Napoli Coast ('s morgens) vooraf te reserveren??
daarna: Shipwreck beach / spounting horn / Poipu beach park /Maluhia Road (tunnel of trees)

Dag 7: middag transfer naar Maui

Maui: 3 volle dagen: dag 8: snorkelen Molokini / nog te bepalen (whale watching)
dag 9: Road to Hana
dag 10: Whale watching (andere activiteit)

Dag 11: middag transfer naar Big Island

Big Island: 5 volle dagen: nog volledig te plannen:
manta ray snorkelen / zonsopgang (plaats??)

Het lastigste is om te bepalen hoeveel je op één kan doen en bezichtigen zonder dat het te veel word
Ik kan moeilijk inschatten wat de afstanden en tijden tussen de verschillende plaatsen zijn
Hierover zijn tips en voorstellen meer dan welkom

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hawaii december 2016

Bericht door Stan.Gobien »

Pearl Harbour op Oahu mis je, maar dat is misschien wel bewust, en meer tijd is er toch niet ;)

Kalalau trail, je bedoelt dan een stuk(je) veronderstel ik, want de volledige trail is een tocht van normaal 2 dagen met tentovernachting en daar heb je permit voor nodig. Overigens is het nog zo'n uurtje rijden met de auto van Kapa'a naar de start van Kalalau trail aan Ke'e beach. Zorg dat je vroeg bent, want de parking loopt rap vol.

Ik zou de helikopter vlucht op voorhand reserveren, wij hadden dat gedaan voor de vlucht maar niet voor de boot. De boten zaten allemaal vol voor dagen ver als wij ter plaatse informeerden.
Je hebt keuze tussen een normale helikoptervlucht, zoals wij deden met Blue Hawaiian, of een iets duurdere vlucht zonder deuren wat zeker helpt voor betere foto's maar zal best wel wat eng en winderig zijn. Eén tip als je met een gewone vlucht gaat, draag donkere kleding en ook lange donkere broek, dat helpt enorm tegen de reflecties die anders de foto's verpesten.

Op Maui zou ik zeker naast Road to Hana en Oheo Gulch (lange dag dus vroeg beginnen), ook een bezoek brengen aan Haleakala Crater.

Op Big Island is Lahaina een leuk en gezellig stadje om te bezoeken. Je hebt er verder verschillende heiau's, speciale stranden (groen, zwart), prachtige valleien, vele grote watervallen (dicht bij Hilo), Volcanoes National Park, de mooie Saddle Road, en nog veel meer.

Enkele foto's:
https://www.flickr.com/photos/gobien/al ... 7232316676

Deze infographic kan ook handig zijn:
https://bartlapers.files.wordpress.com/ ... cation.png
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii december 2016

Bericht door Bravy »

Ligt er tegenwoordig ook al een Lahaina op Big Island? :shock:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hawaii december 2016

Bericht door Stan.Gobien »

Oops verkeerde eiland. Lahaina tuurlijk op Maui ;)
paulucka
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2016, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hawaii december 2016

Bericht door paulucka »

Bedankt voor de reactie.

Bezoek aan Pearl Harbor willen we als eerste (dag 1: vroeg) doen om dan zo langs east shore naar Laie te rijden (verste punt) en terugkomend langs de stranden te gaan

Helikopter willen we doen zonder deuren, lijkt me leuk om doen
Dus we moeten ongeveer uurtje rekenen om aan trail aan te komen (nemen de korte wandeling, tot aan waterval)
Vanaf welk uur word het licht in Hawaii? als we daar zo vroeg mogelijk moeten aankomen zullen we wellicht in donker vertrekken (geen probleem hoor)

Lahaina lijkt me leuk om te bezoeken

Zoals ik al vertelde vind ik het moeilijk om in te schatten wat de afstanden en tijdsbeslag we moeten verwachten om te plannen
(ook betreft die halve dagen met de transfers)
Het moet ook niet te druk maar ook niet te rustig worden (zoveel mogelijk zien maar toch genieten van stranden en uitzichten)

Dit weekend gaan we Maui en Big Island onder handen nemen en een dagplanning proberen op te maken
Dus nog steeds alle tips welkom (van Ohau en Kauai ook natuurlijk)!

Gr
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii december 2016

Bericht door Bravy »

Het is een erg druk schema, dus je zult inderdaad zaken moeten overslaan.

Afhankelijk van wat je in Pearl Harbor wilt zien is het handig om van te voren tickets te boeken. December is hoogseizoen voor Hawaï, omdat Amerikanen graag daar overwinteren (wat Nederlanders in Spanje doen).
Vergeet niet om op weg naar het oosten even het uitzichtpunt Nu'uanu Pali Lookout mee te nemen.

Diamond Head en Koko Crater op één dag kan, maar bij beide loop je in de volle zon. Doe die dus vroeg of laat op de dag. Koko Crater bij zonsondergang schijnt erg mooi te zijn (maar misschien ook drukker).

De Pihea Trail is bij vochtig weer moeilijk te belopen (glad). De Cliff en Canyon Trail zijn alternatieven. Uluwehi Falls kun je niet zomaar komen (heb je dacht ik een boot voor nodig). Dit is wel een erg volle dag...

In december is het ruwweg daglicht van 7:00-18:00 uur, schemering niet meegenomen.

Je kunt wellicht een aantal van de reisverslagen doornemen waarvan je de links wel ergens op dit forum kunt vinden. Jullie tijd daar is beperkt, dus er moeten keuzes gemaakt worden.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hawaii december 2016

Bericht door Elsvr »

Goh,ik vind twee dagen Oahu ook echt wel weinig voor wat jullie allemaal willen doen.Wij waren er 5 dagen,waarvan we 2 dagen een auto gehuurd hadden.Op die twee dagen hebben we dan een rondje van het eiland,Pearl Harbor ,Dole plantation en een bezoek aan Kualoa ranch gedaan,maar echt iets uitgebreider bezoeken kan je toch niet op die tijd.De stranden was gewoon auto uit,foto's maken,auto terug in en naar het volgende.We hadden ook wel de pech dat er die twee dagen net de Spartan race georganiseerd was,dus het verkeer zat bij momenten muurvast.Wij zijn dan ook de volgende dagen met het openbaar vervoer nog naar een aantal plaatsen terug geweest.
Afhankelijk van welke data jullie in december daar zijn kan het ook heel druk zijn omwille van surf competities.De kerst-en nieuwjaarsperiode is sowieso een hele drukke periode op Oahu.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hawaii december 2016

Bericht door vinceG »

Wow! Hawaii is heel relaxt, maar jullie schema is dat zeker niet!
Nu zijn wij zelf ook niet vies van een vol programma, maar dit is wel een pittig schema!

Hebben jullie wel een auto? Dit omdat je het over transfers hebt? Is het een georganiseerde reis?

Je zit op waikiki, maar zo te horen geen tijd voor waikiki zelf. Heerlijk om een dag daar op het strand door te brengen met een cocktail in de hand.
En verkeer op hawaii vond ik overal niet snel gaan. Het zijn meestal geen grote snelwegen en maar 2- baans wegen. 1 voor elke richting. Wij waren er in een rustige periode, dus ik denk dat het in een drukke periode zoals de winter vast nog wel vaker vast staat.
paulucka
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2016, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hawaii december 2016

Bericht door paulucka »

Hey,

Is idd een strakke planning, maar de vermelde plaatsen zijn een opsomming van wat we op die dag op de route tegen komen en zullen een keuze moeten maken welke we nemen (alles is niet mogelijk)
Voor ons is het belangrijk dat we steeds alternatieven hebben als er iets tussen komt of anders gaat zoals gepland

Vraagje ivm whale watching, beste locatie, Maui of Big Island?

gr
paulucka
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2016, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hawaii december 2016

Bericht door paulucka »

Is een GPS aangeraden op Hawaii ?
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii december 2016

Bericht door Bravy »

Kan voor Honolulu geen kwaad, maar voor het grootste deel van de eilanden heb je het niet echt nodig (je kunt ook Google Maps op je telefoon gebruiken). Als je er al eentje hebt met een Amerika kaart erop natuurlijk meenemen :D
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hawaii december 2016

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vind het handig om routes op voorhand te plannen en stops op de route aan te duiden. Dan heb je natuurlijk een GPS nodig.
Gebruikersavatar
vosvis
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2015, 00:55
Aantal x V.S. bezocht: 222
Locatie: Honolulu, Hawai'i

Re: Hawaii december 2016

Bericht door vosvis »

Er zijn gratis apps om offline maps te downloaden, dit omdat al sinds een paar jaar alles vector is en ik bijvoorbeeld heel Hawaii op mijn telefoon hebt tot straat nivo voor 4.5MB opslag.

Ikzelf gebruik op mijn iPhone Galileo Pro (plus punt bij deze is dat je ook zelf gemaakte Google Maps kunt toevoegen zodat je je pins zien van plekken waar je naartoe wilt), daarvoor Maps+ (kan ook stem route doen). Er zullen er vast nog meer zijn, en voor Android ook alleen zou ik geen app naam kunnen opnoemen.
Ik geloof dat zelfs Google Maps ook voor offline kan opslaan, op iOS en Android, je stelt van tevoren de view in en dan slaat hij de kaarten op, kun je makkelijk voor vertrek doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer