Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Na al heel wat keren verschillende rondreizen in Amerika te hebben gemaakt, zijn er nu vage plannen om eens naar Hawaii te gaan.
We hebben 4 weken tot onze beschikking dus dat is wel ruim de tijd denk ik.. Om de jetlag iets te verminderen (en ook omdat ik het rechtstreeks wel erg lang vliegen vind) wil ik zowel in het begin van de reis als aan het einde van de reis een aantal dagen op het vaste lang verblijven.
Welke stad (omgeving) dat aan het begin van de reis is maakt me niet heel veel uit. Op de terug weg willen we graag naar Las Vegas.
Nou was ik er voor mijn Amerika reizen altijd wel goed in geschikte vliegtickets te vinden maar ik heb nu geen idee hoe te beginnen en waar te kijken voor vliegtickets. Ook weet ik niet wat ongeveer de prijsklasse is waar ik aan moet denken qua vliegtickets dus weet niet of het uberhaupt wel binnen ons budget blijft. (ik zag bijv op de site van klm, Ams- SF SF (overstappen Seattle) Honolullu 2240 euro pp (en dan komen in Hawaii de binnenlandse vluchten er nog bij) Is dit waar ik aan moet denken? Of kan het ook goedkoper?
Wat zijn goede sites om dit te bekijken?
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Stan.Gobien »

Wij vlogen (in 2013) met British en American vanaf Brussel, maar dat zal wel zoveel niet schelen. Buiten dat jullie het misschien met 1 overstap minder kunnen doen omdat jullie vanuit AMS direct naar LAX en SFO kunnen.

Heen op 21/06 : BRU - LHR - LAX - KOA
Terug op 11/07: LAS - LHR - BRU
Kostprijs: 969€ p.p.
En 1 maand later tijdens de promo van British was die prijs nog bijna 200€ lager.

Binnenlands (directe) vluchten apart geboekt met Hawaiian airlines:
ITO - OGG
OGG - LIH
LIH - HNL
HNL - LAS
Kostprijs: 363€ p.p.

Je kiest best voor 1 boeking met vluchten tot in Hawaii en het traject terug naar huis, als je wil stop inlassen op de heenvlucht boek je dus multicity met 3 legs. Als je vasteland naar Hawaii apart als binnenlandse vlucht boekt zul je moeten extra betalen voor de koffers. Als je eindigt op Honlulu heb je ook nog kans dat je boeking kan maken met terugvlucht van Hawaii ook erin, met tussenstop wordt dat dan multicity met 4 legs. Je zult moeten verschillende constructies uitproberen en kijken welke prijs het meest gunstig is, het wordt sowieso wat puzzelen. Zoals je kan zien was het bij ons voordeligst om het deel HNL - LAS bij de inter-island vluchten te boeken en niet bij onze heen/terug boeking.

De inter island vluchten moet je sowieso apart boeken want de paar hawaiaanse maatschappijen doen niet (veel) aan codesharing. Als je aanmeldt als lid bij Hawaiian airlines kun je koffers g̶r̶a̶t̶i̶s̶ (correctie) goedkoper inchecken heb ik gelezen. Wist ik toen nog niet, maar sowieso waren koffers niet duur op zo'n korte vluchten.

Succes!
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Elsvr »

Onze vliegtuigtickets kostten afgelopen zomer 1700 euro pp.Wij zijn van Brussel via Zurich naar San Francisco gevlogen.Hebben dan rondreis gemaakt in zuidwesten en daarna van LA naar Honolulu,Honolulu terug naar LA en van LA via Montreal terug naar Brussel.
Ik heb onze vluchten gevonden op Momondo.be en geboekt bij ebookers,nu expedia.
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door M & M »

Stan.Gobien schreef: Als je aanmeldt als lid bij Hawaiian airlines kun je koffers gratis inchecken heb ik gelezen. Wist ik toen nog niet, maar sowieso waren koffers niet duur op zo'n korte vluchten.
Als je lid bent van Hawaiian Airlines betaal je 15 dollar per koffer in plaats van 25. Niet helemaal gratis dus, maar wel makkelijk verdiend.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Bravy »

Ik kan uit de originele post niet opmaken over welke periode je het hebt, maar wij waren vorig jaar in het hoogseizoen € 1476 pp kwijt voor een directe vlucht met KLM van Schiphol naar Los Angeles en een aansluitende vlucht naar Honolulu + een retourvlucht vanuit Kona (Big Island) naar LA en van daaruit weer zonder tussenstop naar Amsterdam. Voor 3 binnenlandse vluchten (met Hawaiian Airlines) waren wij € 230 pp kwijt.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door ViRe »

Wij zijn afgelopen zomer op Oahu geweest met ons gezin.
Op de heenreis zijn we eerst een week in LA geweest (waaronder 3 dagen in Anaheim). Daarna een week op Oahu.
En terug zijn we naar San Francisco gevlogen, daar zijn we 4 nachten gebleven en toen naar huis.
Wij hadden de vluchten via Lufthansa/United geboekt via Exit Reizen.
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Bedankt allemaal ik denk dat ik hier wel wat mee kan. Dan zijn het toch prijzen die wel binnen mijn budget liggen en kan ik me verder gaan orienteren. Het is als ik het zo zie dus vooral een kwestie van puzzelen (nog meer dan als je een reis op het vaste land maakt) maar nu heb ik wel meer een idee hoe ik het kan gaan aanpakken.
Nou ben benieuwd..
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door vinceG »

Kijk anders ook eens op ons blog.
Wij hadden bij United vluchten AMS-Houston-SF, SF-Hon, Hon-LA, LA-Houston-AMS en waren hier ongeveer € 1500 pp voor kwijt.
We hebben de binnenlandse vluchten deels met Hawaiian gedaan en een vlucht van kona naar honolulu met Mokulele airlines (erg aan te raden!!)
De binnenlandse vluchten hebben ons nog eens € 350,- gekost. Bij Hawaiian komen er nog kosten voor bagage bij. Bij Mokulele niet.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

@vinceG Ik ben " toevallig" net bezig met het lezen van jouw blog. Geweldige reis zeg! Eigenlijk wilde ik wachten met blogs om mezelf niet te lekker te maken en dat het dan toch niet door kon gaan. Maar nu heb ik meer en meer het idee dat het toch een reis naar Hawaii zal gaan worden en geniet ik lekker alvast van de reizen van anderen.
Als ik dan de tickets heb geboekt lees ik ze weer om er specifiekere tips uit te halen.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Elsvr »

Ik ben net ook even je blog gaan lezen en het was heel leuk om de dingen terug te zien die wij deze zomer ook gedaan hebben op Oahu.Zelfs een foto van ons hotel ( The Royal Hawaiian) kwam ik tegen tussen jouw fotos :)
Ooit wil ik de andere eilanden ook nog eens doen.
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Diannedv »

Ik kom net terug uit Oahu.

Wij hebben dit gedaan:
Amsterdam - Houston - Las Vegas (Las Vegas-Zion-Page-Monument Valley-Grand Canyon-Las Vegas)
Daarna van Las Vegas - Honolulu
Terug Honolulu - Los Angeles - New York - Amsterdam

Met United voor € 850 p.p. vertrek op 27 augustus.
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Elsvr »

Wat een verschil in prijs voor de tickets met die van ons! Ik ben bijna een jaar op voorhand prijzen in de gaten aan het houden geweest en heb ze niet goedkoper gevonden dan degene die wij geboekt hadden,toch niet voor onze reisperiode.
Het scheelt toch echt als je buiten het hoogseizoen kan gaan.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

Ja scheelt echt belachelijk veel. WIj reizen dit jaar nog buiten schoolvakantie en gaan in februari voor 630 euro pp naar Hawaii met United.
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jaap1 »

Wij gaan naar Hawaii in Oktober en betalen 420 euro p.p.. Overstap in Houston en de volgende dag vliegen wij door. Wij vliegen met United en hopen deze keer dat er geen vertragingen zijn. Blij dat we niet meer vast zitten aan het hoogseizoen!
Na deze reis moeten wij alleen nog de staat Alaska.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Heb gemerkt dat ik nog even moet wachten met boeken, veel organisaties kunnen nog niet geboekt worden. Ik wil een terugreis rond 20 augustus en het gaat bij de meeste tot 13 augustus.
Ja ik ben helaas wel afhankelijk van de zomervakantie met een kind van 8 en werkzaam in het onderwijs.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lenco1
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 aug 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Lenco1 »

Hoi, ik heb zojuist voor 4 pers met vertrek op 21 juli geboekt. Wij vertrekken vanuit FRA met 2 overstaps met Klm en Delta. Frankfurt is 2,5 uur rijden van ons uit dus redelijk te doen. De 22 uur onderweg is pittig, maar hoeven niet nog paar dagen ergens tussendoor te verblijven. Dus dan beter maar in 1 keer door :wink:
Ticketprijs trouwens 629 euro, voor hoogseizoen niet lager tegengekomen, maar je moet er iets voor over hebben. 8)
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door harryh »

Ik heb vandaag voor 15jul-12aug AMS-HNL 549,- p.p. met Lufthansa en United betaald :)
Idd 23u heen en 20u terug.

Het plannen kan beginnen. Heeft iemand suggesties waar een auto te huren? De usual suspects (National, Alamo, Hertz) zijn behoorlijk aan de prijs op dit moment voor HNL.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Stan.Gobien »

Voor de eilanden was het van mij soms Dollar die goedkoper was (via rentalcars.com), hopen op een nieuw harryh of hinko tarief hé ;)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door harryh »

:wink:
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Nou vandaag vliegtickets geboekt!
Via de meeste sites kwam ik steeds op bedragen van 2000 pp uit en dat vond ik toch erg veel. Maar uiteindelijk via exit reizen tickets van 1025 gevonden en dat vonden we een acceptabel bedrag, we zijn natuurlijk gebonden aan de zomervakantie en dat brengt altijd wel hogere prijzen met zich mee.

We vliegen nu op ma 24 juli naar LA (via Zurich)
Op 28 juli vliegen we naar Honolulu (in de ochtend komen er om 11.19 aan dus hebben nog wat aan de dag)
Op 17 augustus vliegen we van Honolulu weer naar LA waar we om 15.00 aankomen, we denken erover om dan meteen door te rijden naar Las Vegas
Op 20 augustus vliegen we van Las Vegas via Chicago weer naar huis.

Nou dan komt nu t leuke van de planning, uitzoeken hoe lang op welk eiland... We zijn dus van 28 juli tot 17 augustus op Hawaii. Het is wel een beetje jammer dat heen en terug vanaf Honolulu moet maar dat was echt aanzienlijk goedkoper dan vanaf Big Island..
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer