Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Inmiddels zijn alle belangrijke dingen geboekt, huisjes via homeaway, alle vluchten en autohuur.
Nu vraag ik me af of je excursies ook beter op voorhand moet boeken of dat je het beter daar ter plekke kan doen.
Ik zou graag naar Luau willen en we dachten dat te doen op Maui (omdat mijn moeder daar jarig is) we dachten aan de old lahaina luau.
Verder willen we op Kauai een boottocht langs de Naapali coast en tuben
Op Big Island snorkelen (misschien duiken ben bezig mijn duikbrevet te halen maar weet niet of ik het op tijd haal) in het donker met mantarays.
Zijn dit excursies die ik nu al of over een tijdje moet vastleggen of regel ik dat daar ter plekke?
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door vinceG »

Mjah daar zou ik je geen advies over kunnen geven. Hoe meer je vastlegt hoe minder flexibel je dagindeling is. Het lijkt mij helemaal niets om alles vast te leggen. ja je kan dan de kans hebben dat iets vol zit.
Je kan ook contact opnemen met de diverse aanbieders om te vragen of het nodig is. Op tripadvisor kan je ook kijken. Is het een activiteit die op Nr. 1 of heel hoog staat, dan kan je er wel van uitgaan dat in het hoogseizoen de kans groot is dat het volgeboekt is.

Wat betreft je duikbrevet:
Als je padi open water doet moet je 4 buitenduiken doen. Je zou er ook 1 of 2 bij een padi erkende duikschool op hawaii kunnen doen als onderdeel van je brevet. Hoef je in ieder geval weer 1 of 2 duiken minder te doen in koud hollands donker water ;-)
Wij hebben ooit 2 van de 4 buitenwater duiken in Australië gedaan. 2 vliegen in 1 klap!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Stan.Gobien »

Na Pali boot excursie zeker op voorhand vast leggen of er is geen plaats meer, spreek uit ervaring :(
Helikoptervlucht best ook indien je dat ook van plan bent.
De Manta Ray excursie is ook populair, best ook op voorhand.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Bedankt dan ga ik die boottocht en manta ray excursie wel binnenkort reserveren.
Misschien de Luau ook want dat willen we echt perse op die ene dag. Het tuben zien we dan daar wel.

Ook een goed idee een deel van de buitenduiken daar te doen, geen idee dat dat ook kon. Heb volgende week mijn laatste zwembad duik en daarna gaan we naar Vinkenveen voor de buiten duiken maar ik denk niet dat ik er 4 red voor de vakantie.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Morgen vertrekken we voor onze reis naar het zuidwesten en Hawaii.
Voor wie het leuk vindt, de link naar mijn blog jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

Goede reis Jessica. Wij vertrekken vrijdag. Net ook Mantaray snorkelen geboekt ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer