Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door vinceG »

Ah dat zijn mooie prijzen!

Ja dat is wel een beetje het nadeel van Hawaii vind ik. Je kan niet op kauai vliegen en dan gaan eilandhoppen en als je dan bij de laatste bent weer terug naar het vaste land vliegen. Altijd weer terug naar Honolulu :sadcry:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Stan.Gobien »

Hoeft niet. Wij vlogen in 1 keer met 2 stops (London en LAX) naar Big Island (Kona).
De interisland vluchten waren vanaf Hilo naar Maui en dan naar Kauai en dan Oahu. Al deze vluchten waren rechtstreeks.
Uiteindelijk van Oahu naar Las Vegas met de red-eye. Na enkele dagen Las Vegas gingen we dan via London weer naar huis.

Het kan dus zeker, maar de prijs moet natuurlijk interessant zijn, en voor ons was dat zo.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

Lekker vooruitzicht. Naar aanleiding van een tip in deze groep vorige week, vond ik tickets voor 600 euro pp van 28 juli t/m 16 augustus bij United. Wij zijn er dus in dezelfde periode. Wij vliegen heen naar Honolulu en terug vanaf Kona. Heel a-sociaal, want we gaan in februari ook al, maar kon deze aanbieding niet laten lopen en mijn dochter wordt in april 5 jaar, dus dan zitten we ook aan zomervakanties vast. We gaan voor de 7e keer, dus als je tips wilt, vraag gerust. Wij gaan in ieder geval een paar dagen naar disney's Aulani, want dochter is gek op Mickey en wij vonden dat vorige keer echt superrelaxed. Het is wel prijzig, maar ik huur punten van DVC members en dan is het betaalbaar. Veel plezier met de voorbereiding
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

En Vince; Kauai is inderdaad vaak met een tussenstop, maar wij zijn al rechtstreeks van en naar vasteland gevlogen vanaf Maui en Big Island. Dat maakt het eilandhoppen inderdaad handiger.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Wat vinden jullie?
IK heb op hawaii zelf 3 weken, is het haalbaar om daarin alle vier de eilanden te doen? Ik dacht zelf:
Oahu 3 (waarvan 2 in het begin en 1 op het eind)
Kauai 3
Big Island 5
Maui 4
Dat gaat dan om volle dagen, de reisdagen van eiland naar eiland heb ik daar niet bij meegerekend.
Ik vind in ieder geval Kauai een must, sinds ik heb gelezen over de napali coast (boottocht) heb ik daar mijn zinnen op gezet.. Verder hebben we op pinterest iets gezien over tuben op Kauai en dat wil mijn dochter heel graag doen.

Laura dat Disney Aulani is dat een hotel en op welk eiland? Kan je dat bijv ook bezoeken voor iets te eten? Zoals dat je in Disneyworld ook de resorts kan bezoeken zonder dat je gast bent? Ben bang dat het hotel zelf wel buiten mijn budget ligt maar ga er wel even naar kijken. Mijn dochter houdt ook veel van Disney!
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

Hoi Jessica,

Dat lijkt me een prima indeling. Komt redelijk overeen met onze eerste trip, waarin we ook 4 eilanden in 3 weken deden (en nog getrouwd zijn op Kauai ook)
Aulani ligt op Oahu. Ze hebben er een character breakfast dat je ook gewoon kunt boeken. Dat is volgens mij het enige. In de rest van het hotel heb je toegangsbandjes nodig. Het ligt circa 1 uur rijden van Waikiki af. Het is geen attractiepark, een luxe strandresort met zwembaden en Lazy river etc en natuurlijk characters en een Hawaii show op sommige avonden. Als je maar 3 dagen op Oahu bent, zou ik het niet adviseren, want dan kan je je beter richten op unieke Hawaii attracties zoals Waikiki, Diamond Head, Polynesian Cultural Center. De Luau combinatie + show is daar een aanrader.
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar onze is nog te jong voor tubing, dus check dat even goed vooraf.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Ze is 8, op internet zag ik staan dat het vanaf 5 was. Hoop dat het klopt, nou ja anders zijn er genoeg prachtige andere dingen te doen.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

Je hebt gelijk. Het is vanaf 5 jaar en 43 inches, dus dat is geen probleem. Ik dacht dat het ouder was. Leilani wordt in april pas 5 jaar en is aan de kleine kant, dus in februari als we op Kauai zijn, gaat het nog niet lukken en in de zomer weet ik nog niet of we ook naar Kauai gaan.

http://kauaibackcountry.com/tubing/
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Mijn planning ziet er nu als volgt uit. Ik wil eigenlijk alle eilanden wel bezocht hebben al trekt Oahu mij vanwege de drukte rondom Honolulu iets minder. Vluchten naar LA en naar Honolulu zijn al geboekt. Ook de terug vluchten van Honolulu naar LA en van Las Vegas naar huis is ook al geboekt. De vluchten binnen Hawaii heb ik nog niet geboekt.

Dag 1 ma 24 juli Amsterdam Zurich LA
Dag 2 di 25 juli LA, Universal studio's (een must voor mijn dochter)
dag 3 wo 26 juli LA naar ? (moet ik nog over nadenken, loopt een topic over in het zuidwesten forum)
dag 4 do 27 juli ? terug naar LA
dag 5 vr 28 juli LA Oahu (vroege vlucht, komen er om 11.15 aan)
dag 6 za 29 juli Oahu
dag 7 zo 30 juli Oahu
dag 8 ma 31 juli Oahu Kauai
dag 9 di 1 aug Kauai
dag 10 wo 2 aug Kauai
dag 11 do 3 aug Kauai
dag 12 vr 4 aug Kauai Big Island
dag 13 za 5 aug Big Island
dag 14 zo 6 aug Big Island
dag 15 ma 7 aug Big Island
dag 16 di 8 aug Big Island
dag 17 wo 9 aug Big Island
dag 18 do 10 aug Big Island Maui
dag 19 vr 11 aug Maui
dag 20 za 12 aug Maui
dag 21 zo 13 aug Maui
dag 22 ma 14 aug Maui
dag 23 di 15 aug Maui Oahu
dag 24 wo 16 aug Oahu
dag 25 do 17 aug Oahu Los Angeles, vroege vluchtauto huren doorrijden naar Las Vegas
dag 26 vr 18 aug Las Vegas
dag 27 za 19 aug Las Vegas
dag 28 zo 20 aug Las Vegas Chicago Amsterdam
dag 29 21 aug aankomst Amsterdam

Ik hoop dat ik op deze manier de tijd tussen de eilanden goed verdeeld heb. Zodat ik me nu kan gaan richten op binnenlandse vluchten en hotels/appartementen..
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Bravy »

Wij hadden in 2009 Front of Line kaarten voor Universal Studio's. Op een doordeweekse dag scheelde dat bij veel attracties meer dan een uur wachttijd. Op die manier waren we in staat zo'n beetje het hele park te bekijken. Dat gaat anders (waarschijnlijk) niet lukken. Ik zie echter wel dat de prijzen sinds 2009 ENORM gestegen zijn. Wij betaalden $ 105 voor die FoL, maar dat ben je nu al voor een gewoon kaartje kwijt. FoL kaarten beginnen tegenwoordig bij $ 184 :shock: Keuzes..... Misschien een crowdfunding actie starten? :lol:

Binnenlandse vluchten: volgens mij gaat er geen rechtstreekse vlucht van Kauai naar Big Island; je hebt dan een tussenstop op Oahu. Als je Big Island en Maui omdraait in je schema heb je dat niet. Scheelt reistijd! Vluchten kan je het beste rechtstreeks boeken bij Hawaiian Airlines of Mokulele.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Dank je wel dat van die vluchten wist ik niet en heb t nu omgedraaid. Heb inmiddels alle binnenlandse vluchten geboekt. En voor Oahu en Kauai ook al appartementjes via Homeaway.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

Welke appartementen heb je Jessica? Even benieuwd, ben zelf ook nog aan het zoeken ;-)
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Deze op Oahu
https://www.homeaway.com/vacation-renta ... dium=email

En deze op Kauai
https://www.homeaway.com/vacation-renta ... dium=email

Ben nu naar Maui aan t zoeken maar nog niet iets gevonden in deze prijscategorie waarvan ik denk ja dit is het..
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door M & M »

Wij hebben op Kauai in hetzelfde complex - Islander on the Beach - gezeten. Alleen dan via Aloha Condos geboekt. Is ons goed bevallen. Ook goed gelegen om zowel het noorden als het zuiden van het eiland te bereiken.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

Islander on the Beach is prima locatie. Zijn we ook eens geweest. goed bevallen. Was toen rechtstreeks via reisorganisatie.
Leuk ook dat huis in Haleiwa. Bedankt voor het delen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Hans B »

In 2009 zijn wij vanaf LAX naar Kauai (Lihue) gevlogen. Daar 3 dagen geweest en door gevlogen naar Big Island (Kona) daar 4 dagen geweest en als laatste naar Oahu (Honolulu) 4 dagen. Vanaf daar weer terug naar LAX.
Bezoek Kauai prima een dag langer had gekund, maar in 3 dagen kun je de meeste lighlights wel bekijken
Bezoek Big Island 4 dagen veel te kort. We zaten op 1 plek en hebben het halve eiland niet gezien. Handig is om op 2 of 3 verschillende locaties te zitten, afhankelijk van je reisplan. Ik zou minimaal voor een week gaan.
Bezoek Oahu 4 dagen had wel 1 of max 2 dagen bij gekund.
Vergeet niet dat wanneer je van eiland naar eiland vliegt het toch een beetje een verloren dag is.

succes.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Loek »

Wij zijn net vorige maand naar Kauai geweest, misschien heb je wat aan onze Hawaii reisverslagen:

Kauai 2016
Big Island 2011
Big Island 2010
Maui 2008
Big Island en Oahu 2007

... een beetje verslaafd aan Hawaii. :oops:
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door lauravanderklugt »

He Loek, wat leuk om je bericht te zien. Wij kennen elkaar van de Amerikagroep van Johan(lang terug) Wij zijn ook grote fans van Hawaii en gaan volgende maand weer heen, Big Island, Kauai en Oahu :-)
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door jessicaenfam »

Ik ga het zeker lezen Loek
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Orienteren op een reis naar Hawaii (zomer 2017)

Bericht door Hans B »

Mocht je zeekajakken, snorkelen of duiken leuk vinden is dit misschien wat op Big Island.
http://www.vrbo.com/127431

Vergeet niet dat je met het verplaatsen tussen de eilanden wel een ½e dag kwijt bent.

Verder zou ik het Oahu bezoek niet in tweeën splitsen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer