Reis Fienemien: Hawaii 2017

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Fienemien »

Hallo allamaal,

Tickets geboekt naar Hawaii!!

Ons voorlopige reisschema is als volgt:
1/ BRU-Big Island/Kona
2/ Kona
3/ Kona
4/ Kona
5/ Kona-Volcano
6/ Volcano
7/ Volcano-Hilo ==> Maui
8/ Maui
9/ Maui
10/ Maui
11/ Maui
12/ Maui ==> Kauai
13/ Kauai
14/ Kauai
15/ Kauai
16/ Kauai
17/ Kauai ==> Oahu
18/ Oahu
19/ Oahu
20-21/ Oahu ==> BRU

Ik heb al veel gehad aan de reisverslagen van StanGobien, Elisa, Q-bic, Bravy... Bedankt daarvoor.
Er ligt nog niks van de overnachtingen vast, enkel de vliegtuigtickets zijn geboekt.
Dus er kan nog geschoven worden.
Op Oahu willen we enkel Pearl Harbour en het eilandrondje rijden, vandaar de kortere tijd daar.

Als jullie al opmerkingen hebben, shoot maar ;-)

Verdere invulling van de route zal wel volgen.

Groetjes!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door vinceG »

Wow, gaan vliegen jullie echt in 1 keer door naar Hawaii vanuit belgie?
Lijkt me erg pittig!

Verder mooie route en genoeg tijd overal. Al zou ik persoonlijk iets korter kauai doen.
Heb je ook al tickets voor de vluchten tussen de eilanden?
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Fienemien »

Hoi VinceG,

Ja, we gaan de reis in 1x doen en wat proberen slapen op de vluchten...

Als je een dag zou afsnoepen van Kauai, waar zou je die dan bij plaatsen?
Wat we op Kauai willen doen is het volgende: dagje zuid, dag Kalalau Trail, helikoptervlucht, regio Poipu...

Groetjes!
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Fienemien »

ps: intereilandvluchten nog niet geboekt
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door M & M »

Heerlijk vooruitzicht. Wij zijn ook in 1 keer naar Hawaii gevlogen. Zo kan je de tijd op Hawaii optimaal benutten. Als je op Hawaii bent aangekomen, ben je wel even klaar met vliegen, maar op zich is het goed te doen als je jezelf instelt op een lange reis. Ik zou op de heenweg niet proberen te slapen. Vooral in de laatste vlucht vanaf het vaste land van de US naar Hawaii zal dat moeite kosten, maar zo pas je je wel het snelste aan.

Mooi dat jullie alle grote eilanden gaat aandoen. Wat betreft je schema: wat ben je in Vulcano van plan? We vonden Vulcanoes een een prachtig park, maar hadden na een dag wel alles gezien. Drie nachten lijkt een beetje veel. Gaan jullie de Mauna Kea nog aandoen? Is wel een aanrader. Misschien kan je dan een extra nacht aan de Hilo-kant inplannen. Met de Akaka falls en Kehena Beach heeft die kant ook zijn mooie plekjes.

Op Kauai zijn de stranden aan de noordkust zoals Anini Beach en Haena Beach zeker een bezoekje waard evenals de Waimea Canyon. Het aantal dagen dat je op Kauai nodig hebt, vind ik lastig. Je kan je daar makkelijk een week vermaken, maar wij hebben geen ervaring met Maui. De North Shore van Oahu is ook erg leuk. Je kan ook kijken of je een vroege vlucht kan nemen vanuit Kauai en dan direct naar naar Pearl Harbour. Dat ligt niet heel ver van het vliegveld.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Fienemien »

Hoi M & M,

We hebben slechts 2 nachten rond Volcano, die derde dag vliegen we naar Maui.
Dus ik zou op dag 5 langs die noord-oost-kust te rijden en dan ook de Akaka Falls eo te bezoeken.
Dan de volle dag 6 aan Volcanoes te besteden.
We hebben zo 2 avonden om de gloed te bekijken
Op dag 7 zou ik 's ochtends naar Maui willen vliegen om dan - met reeds enkele stops - door te rijden naar Hana en daar te overnachten.
Uit Bravy's verslag: vermoedelijk de Garden Room, zag er goed en 'vrij betaalbaar' uit...

Groetjes!!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door vinceG »

Ik zou wel een dag van Kauai afsnoepen en bij Oahu eraan plakken. Oahu heeft zeker ook mooie plekken die het bezoeken meer dan waard zijn.
Big island zou ik zeker verdelen over Kona en Hilo. Beide kanten hebben zo veel te ontdekken en de afstanden zijn toch redelijk groot.

Voor interisland vluchten kan ik Mokulele airlines aanbevelen! Geweldige beleving, zeer betaalbaar en erg makkelijk!
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Fienemien »

Hallo,

Ondertussen zijn we al wat verder in de planning. De vluchten zijn geboekt en ik moet nog 1 overnachting zien te boeken in Hana.
De reisroute zal zoals in de openingspost zijn.

1 bezorgdheid: ik heb 2 vluchten geboekt met Hawaiian Airlines en 1 met Island Air.
Nu heb ik de middelste naam van mijn echtgenoot niet ingevuld omdat dat niet verplicht was (bij Hawaiian)(Island Air?).
Heb al gebeld met de service desk van Hawaiian in de UK, daar zeiden ze me dat dit voor inter-island vluchten geen probleem is. Nog eens bevestiging gevraagd per mail. Ook een mail gestuurd naar Island Air, maar nog geen antwoord gekregen.

Iemand hier ervaring mee bij deze maatschappijen?

Groetjes!!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Stan.Gobien »

Dat zal wel geen probleem vormen.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Fienemien »

Dank je Stan,

Ik heb ondertussen antwoord gekregen: Hawaiian geen probleem. Bij Island Air moet het aangepast worden...
Kan een tip zijn voor anderen die ooit boeken...

Groetjes
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Hans B »

Hallo,
ik ben in 2009 naar Hawaii geweest.
3 dagen Kauai, 3 dagen Big Island en 3 dagen Oahu.
Kauai was prima, drie ritjes gemaakt en wat gewandeld.
Big Island was veel te kort, had ik wel een week willen zitten.
Oahu was ook ietsje te kort (Diamond Head (mooi uitzicht), Waikiki Beach (tegenvaller), Dole Plantation, Pearl Harbor (USS Arizona en USS Missouri) (indrukwekkend)), Polynesian Cultural Center (erg mooi)).
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Mark10 »

Hi Fienemien,

Ben benieuwd hoe je rei s geweest is.
Wat ik zag dat je directe vlucht had. Welke maatschappij? Zijn van plan juni/juli2018 ook te gaan.
Daarbij zou een directe vlucht voorbons iedeaal zijn.
Hoor het graag van je.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door lauravanderklugt »

Volgens mij is het niet mogelijk om rechtstreeks vanuit NL of Belgie naar Hawaii te vliegen. Wat wel kan is in 1 keer doorvliegen zonder overnachtingen. Volgens mij hebben ze dat gedaan. Dat is op zich te doen, maar wel een lange trip waarbij je 's avonds laat aankomt en zo min 24 uur onderweg bent. Dat deden wij de eerste reizen, maar tegenwoordig kiezen we toch voor overnachting aan de westkust en dan volgende ochtend doorvliegen. Wat is jullie plan?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vind het op de heenweg nog te doen, maar op de terugweg niet echt.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Fienemien »

Hoi Mark10!

Fijne plannen hebben jullie!
Ja, Hawaii was helemaal de max! Heel verscheiden in natuur! Hoe zeggen ze dat: te land, ter zee en in de lucht!

Wij vlogen met British Airways/United Airlines.
Het was inderdaad niet rechtstreeks, kan niet... maar wel alle vluchten mooi na elkaar (ongeveer met tussenstops bij 25-26u).
We hadden tussenstops in London en LA.
Ik vond het te doen, je moet je gewoon op voorhand instellen op een lange reisdag.
Wij hadden weinig last van een jetlag.
Op de heenreis hebben we op de laatste vlucht van LA naar Kona heel de tijd proberen slapen, daar aangekomen klaarwakker, we zijn zelfs nog een cocktailtje gaan drinken :-) Daarna ons bedje in en vrij normaal kunnen slapen.

Veel succes met de voorbereiding!
Moest je nog vragen hebben...
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Hans B »

Je zult minimaal 1 stop moeten maken.
Snelste is volgens mij met KLM via Vancouver. Reken dan op 1250 euro
Goedkoper kan met Turkish via Istanbul en Seoel vpor 1000 maar dan ben je wel een stuk langer onderweg.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Mark10 »

Dank voor ieders meedenken en reacties.
Wij willen 16juni vertrekken en 4 eilanden bezoeken.
Nou zijn wij gewend aan dit soort reizen oa Alaska,Canada,Usa, Nieuw Zeeland en Australië.
Maar sinds dit jaar is ons gezin uitgebreid, dus vandaar de vraag tav de vluchten.

Graag laat ik me door jullie adviseren tav route, autohuur, locaties, vluchten enz.
Daarnaast ervaringen die mensen hebben met een reis naar Hawaii met zo’n kleine erbij.

Zie jullie reactie graag.

Ps al vaak hier aan het lezen, sinds gister account aangemaakt. Weet iemand hoe je, je profiel (image, eedere reizen enz kan toevoegen) kan aanpassen.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Mark,

Onze dochter reist sinds ze 9 maanden is mee naar Amerika. Ze is nu drie keer op Hawaii geweest. Als je er jong mee begint, zijn ze niet beter gewend qua lang vliegen. We zijn dus wel sinds zij geboren is gestart met extra hotelovernachting op lange vliegreizen. In ieder geval op de heenreis en bij Hawaii ook terugreis. Dat bevalt ons heel goed. Ze is nu 5 jaar en al drie keer op Hawaii geweest. Eerlijk gezegd slaapt zij ook wel op de vluchten, maar het is makkelijker een ritme aan te houden als je een echt nachtmoment hebt. Wij hebben trouwens wel altijd een stoel voor haar gereserveerd, want op zulke lange vluchten op schoot is echt niet fijn. Het is prettig om wat slaap/speelruimte te hebben, dus wij hebben nooit eigen maxi cosi meegenomen want die nemen zoveel plek in. Wij huurden toen ze heel klein was (maar dat is belachelijk duur) en laatste jaren kopen we een autostoel bij dichtstbijzijnde Walmart van het vliegveld.
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door Mark10 »

Hi Laura,

Bedankt voor je reactie.
Ik je reactie lees ik dat je er meerdere malen bent geweest.
Heb je ook reactie en/of advies op de rest van me opmerkingen/ vragen?
Zoals welke planning enz, heb je evt info (reisblog enz) voor ons die we kunnen bekijken.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Fienemien: Hawaii 2017

Bericht door lauravanderklugt »

Wat betreft de route is 4 eilanden een mooi uitgangspunt. Dan pak je de belangrijkste eilanden. Om te bepalen wat voor jullie een goed schema is, is lastig omdat ik niet weet wat voor vakantiegangers jullie zijn. (strand, natuur, hike, historisch, rust, water(sport) vulkaan) Met een kleine vind ik zelf Oahu en Maui de aantrekkelijkste eilanden voor kids. Kauai en Big Island zijn wat avontuurlijker qua hiking en bezienswaardigheden en daardoor wat minder praktisch. Als je wilt hiken over lava zou ik wachten tot je kind wat groter is bijv. Alhoewel rugdrager natuurlijk kan.
Autohuur zou ik gewoon via Auto Europe doen. Dollar of Alamo hebben vaak goede deals. Op Waikiki heb ik nog wel een tip qua locatie. Appartement in Waikiki Banyan of Waikiki Sunset vonden wij ideaal omdat je dan alle faciliteiten hebt zoals keuken. Het ligt centraal en parkeren zit erbij in als je via Kokoresorts boekt. https://www.kokoresorts.com/
En als je vliegtickets ga boeken, kies een open jaw waarbij je heen vliegt op 1 eiland bijv Oahu/Honolulu en terug via Kona/Big Island, zodat je geen extra reistijd hebt naar beginbestemming. Prijzen zijn vaak hetzelfde.
Hou er rekening mee dat excursies vaak prijzig zijn op Hawaii en minimale leeftijden gehanteerd worden. Alleen op helikoptervluchten mogen hele jonge kinderen volgens mij gratis mee.
En wat leuke attractie is zeker met kids is Polynesian Cultural Center op Oahu.
Nou, wat losse tips. Als je nog meer vragen hebt, gewoon stellen.

PS. Misschien handig om nieuw topic te openen ipv deze zodat duidelijk is waar het over gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer