Pearl Harbor, advies?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ralluf
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 aug 2015, 21:51

Pearl Harbor, advies?

Bericht door ralluf »

Wij willen begin oktober naar Pearl Harbor en ik zie dat je per attractie een ticket kan kopen, of een passpoort voor de gehele dag. Nu heb ik een beetje gekeken en op het eerste oog lijkt onze interesse uit te gaan naar USS Arizona Memorial. Hier kan je met een bootje naartoe toch? Kan je dan ook de tijd aangeven of krijg je dat op de dag zelf te horen?

Daarnaast kan je ook nog naar: Pacific Aviation Museum, USS Battleship Missouri Memorial en het USS Bowfin Submarine Museum. Mis ik echt veel als ik deze 3 oversla of raden jullie aan meerdere dingen te bezichtigen? Museums zijn niet echt ons ding en we willen daar niet de gehele dag zijn maar doorrijden naar de North Shore.

Uiteraard heb ik gezien dat er gratis tickets worden weggeven en dat er lange wachtrijen zijn 's morgens maar een ticket voor USS Arizona Memorial kost $7,50. Dat valt erg mee en wil ik best van te voren aanschaffen. Ik ben er ook op een zaterdag dus dan zal het juist niet minder druk zijn.

Alvast bedankt!
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door M & M »

De tour naar de USS Arizona Memorial is gratis. Je kan online reserveren via deze link: http://www.recreation.gov/showPage.do?n ... e=memorial. dan betaal je drie dollar reserveringsfee. Je kan zelf een tijd aangeven.

Wij hebben ook alleen de Arizona Memorial gedaan en kan dus niet aangeven wat je mist aan de andere musea en memorials.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door Ruud2004 »

Wij hebben Pearl Harbor in 2012 (al weer) bezocht. Met het openbaar vervoerd er naar toe gereden, wij konden nog kaartjes halen voor de memorial, kaarten voor het Battleship Misssouri (echt gaaf) hebben we daar gekocht. Misschiennkan je nog wat info uit ons reisverslag halen. Trouwens keurig en perfect geregeld daar!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
ralluf
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 aug 2015, 21:51

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door ralluf »

M & M schreef:De tour naar de USS Arizona Memorial is gratis. Je kan online reserveren via deze link: http://www.recreation.gov/showPage.do?n ... e=memorial. dan betaal je drie dollar reserveringsfee. Je kan zelf een tijd aangeven.

Wij hebben ook alleen de Arizona Memorial gedaan en kan dus niet aangeven wat je mist aan de andere musea en memorials.
Hey dit wist ik niet! Ik zie dat je voor begin oktober nog niet kan reserveren maar zodra dit kan geef ik de tijd aan, print de tickets uit en gaan? Is het zo simpel ja? Hmm oké, top! Dan gaan we dat op deze manier maar eens doen. Bedankt voor de tip!

Ruud2004 schreef:Wij hebben Pearl Harbor in 2012 (al weer) bezocht. Met het openbaar vervoerd er naar toe gereden, wij konden nog kaartjes halen voor de memorial, kaarten voor het Battleship Misssouri (echt gaaf) hebben we daar gekocht. Misschiennkan je nog wat info uit ons reisverslag halen. Trouwens keurig en perfect geregeld daar!
Ik check het reisverslag even :thumbup:
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door M & M »

Zo simpel is het inderdaad. De tour start bij een soort bioscoop waar je eerst een documentaire krijgt te zien. Deze bevindt zich vanaf de ingang gezien linksachterin.
NeoMay
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2010, 18:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door NeoMay »

Wij zijn er ook met ov heengegaan en alleen de gratis dingen gedaan en dat was prima.
Zou dus makkelijk moeten kunnen voor je door rijdt naar de north shore.
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door Stan.Gobien »

De Bowfin submarine vonden we zeer leuk.
20130707-09h08-_DSC7232.jpg
20130707-09h37-_DSC7280.jpg
Het Missouri battleship was echt indrukwekkend.
20130707-14h21-_DSC7378.jpg
20130707-14h28-_DSC7379.jpg
De Arizona Memorial is heel sereen en een speciale sfeer.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door vinceG »

Pearl Harbour is erg leuk.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het USS Arizona Memorial erg vond tegenvallen. Wij zijn op meerdere officiele gedenkplekken geweest in de VS (Arlington etc) en vond het eerlijk gezegd een lelijk monument. Daarnaast vond ik het ontbreken aan respect. Mensen stonden te bellen en luidruchtig te kletsen. De aanwezige parkranger zei er verder niets van.
Het idee is natuurlijk wel bijzonder dat het monument bovenop een niet geborgen oorlogschip is gebouwd waar nog vele slachtoffers in liggen. Ik had verwacht dat het indrukwekkend zou zijn, maar dat was het allesbehalve.
Dus alleen een rondje wandelen door het buitengedeelte van het museum is al voldoende vind ik.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door Stan.Gobien »

Bij ons was de belevenis op de USS Arizona memorial helemaal anders. Heel sereen en respectvol.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door vinceG »

Mjah kan blijkbaar toch erg verschillen ben ik bang. Daarnaast vond ik het memorial ook niet erg mooi, afbladderende verf etc...
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door Stan.Gobien »

Blijkbaar kan de ervaring inderdaad heel verschillend zijn.
Het helpt waarschijnlijk als je eerst de Bowfin doet en op het gemak de verschillende exhibits bekijkt.
Bijlagen
20130707-11h14-_DSC7324.jpg
20130707-11h18-_DSC7328.jpg
20130707-11h12-_DSC7319.jpg
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Pearl Harbor, advies?

Bericht door Ruud2004 »

M & M schreef:Zo simpel is het inderdaad. De tour start bij een soort bioscoop waar je eerst een documentaire krijgt te zien. Deze bevindt zich vanaf de ingang gezien linksachterin.
Deze docu vonden wij niet het werkelijke verhaal weergeven. De aanval op PH was een vreselijk laffe daad van de Japanners. Die rol wordt, mogelijk onder druk van het toerisme en handelsbetrekkingen, amper belicht.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer