reisschema Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Chantalvdm
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2016, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 20

reisschema Hawaii

Bericht door Chantalvdm »

Hallo allemaal,
Op 20 juli vertrekken we wederom naar onze geliefde USA. Wegens omstandigheden hebben we wel de tickets al geboekt voor heen en terug, maar de rest is blanco. We doen eerst een paar dagen Los Angeles aan en reizen we verder naar Hawaii. Dat wordt onze eerste keer en eerlijk gezegd zien de door de bomen het bos niet meer...
Op 23 juli komen we 's avonds in Honolulu (Ohau) en op 9 aug vertrekken we vanaf Maui weer terug naar Seattle. We willen veel zien, maar niet te veel verkassen. we hebben 17 dagen op Hawaii, maar welke bestemmingen moeten we kiezen? Welke hotels?
We willen eerst een dag of 4 naar Waikiki, liefst hotel aan het strand. We weten dat dit niet representatief is voor Hawaii, maar willen het toch meepikken. Tips voor verblijf welkom. Van daaruit zoveel mogelijk verkennen. Pearl Harbour, Lanikai Beach bij Kailua, Rpyal Palace? Het noorden van het eiland lijkt ons ook mooi, maar bvb Turtle Bay hotel lijkt dan weer wel ver weg van alles. Is 3 dagen daar dan niet teveel?
We eindigen zoals gezegd op Maui.Daar staan uiteraard the road to Hana, Lahaina en de Haleakala krater op het lijstje. Is Big Island ook een must om ergens tussendoor te doen? Of Kauai? Of Molokai in dagtrip misschien? Help!
Wie schept orde in onze plannen :oops:
Hoop dat jullie ons een beetje wegwijs kunnen maken...Alvast bedankt!
Groetjes Chantal
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: reisschema Hawaii

Bericht door ViRe »

Tip wat betreft Pearl Harbor: ik zou snel kijken of er nog tickets zijn en vastleggen want er zijn per dag maar beperkt tickets.
Wij zitten in juli op Oahu dus kan verder nog geen tips geven.
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: reisschema Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

4 dagen Waikiki is leuk. Dagje Polynesian Cultural Center is een aanrader, inclusief luau en show (geloof dat het ambassador pakket heet) Ik zou niet perse een hotel aan noordkant nemen. Met de auto is prima te doen, desnoods huur je hem voor 1/2 dagen. Dit jaar hadden we voor het eerst een auto tijdens ons hele verblijf op Oahu en heb meer genoten van het eiland, ondanks dat het met openbaar vervoer ook goed te doen is. Wel even checken of je hotel ook parkeren bied (en tegen welke prijs) Diamond head beklimmen is ook een must-do.
Big Island zou ik zeker doen. Kona-kant van het eiland overnachten en 1/2 nachten bij de vulkaan, zodat je de tijd daarvoor hebt. Kauai is mooi, maar als je niet teveel wilt verkassen, misschien skippen. Maui is ook veel te doen en zien. Ik adviseer altijd om road to Hana met minimaal 1 overnachting te doen, zodat je de tijd hebt om de hele road te verkennen. Dan eindigen aan de west/zuidkant in een mooi resort en lekker relaxen.
Molokai zou ik overslaan, dagexcursies zijn echt duur en als het je eerste keer is op Hawaii, zou ik daar niet voor kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer