Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Pushkin »

Hallo,

We zijn in blijde verwachting van de eerste Hawaii vliegprijzen voor mei/juni volgend jaar, en omdat we alvast een klad/startplanning willen klaar hebben om te weten hoe & wat, is dit wat we hebben neergepend:

26/mei AMS - Honolulu - Kona
27/mei Big Island (Kona)
28/mei Big Island (Kona)
29/mei Big Island (Kona)
30/mei Big Island (Kona)
31/mei Big Island (Kona - Waimea)
1/jun Big Island (Waimea)
2/jun Big Island (Waimea)
3/jun Big Island (Waimea - Volcano)
4/jun Big Island (Volcano)
5/jun Big Island (Volcano - Hilo)
6/jun Big Island (Hilo - Maui (Hana)
7/jun Maui (Hana)
8/jun Maui (Hana - Kihei)
9/jun Maui (Kihei)
10/jun Maui (Kihei)
11/jun Maui (Kihei)
12/jun Maui (Kihei)
13/jun Maui - Kauai
14/jun Kauai (Kapa'a)
15/jun Kauai (Kapa'a)
16/jun Kauai (Kapa'a)
17/jun Kauai (Kapa'a)
18/jun Kauai (Kapa'a)
19/jun Kauai (Kapa'a)
20/jun Kauai - HNL - AMS

Ik merk dat we iets meer tijd nemen dan andere forummers op de eilanden, maar we vertrekken de laatste jaren zo gestresst op vakantie (lees: geen verlofdag voor afreis) dat we allebei de laatste keren in Amerika precies een weerbots kregen en beiden echt ziek zijn geweest :( Vandaar de keuze om het iets relaxter te doen qua timing en voldoende tijd te nemen. (+ de jetlag zal ook niet van de poes zijn)

Nu is het ook zo, dat we in principe pas weer moeten gaan werken op 26 juni, dus ik zou er nog iets kunnen aanplakken in de terugreis (bvb Oahu, tussenstop in Vegas of Chicago...) of als jullie in Maui of Kauai vinden dat we écht te lang vertoeven, zou ik daar nog een dagje kunnen wegnemen voor nog iets extra's in de laatste dagen tussen 20 & 23 juni.
Omdat Big Island groter is, willen we hier dan ook wat langer verblijven. Geef gerust jullie mening als het crazy is om telkens te verplaatsen van west naar noord en dan zuid op BI... wij vinden het alleszins niet storend om met de valiezen te zeulen (tenzij het écht overbodig is)

Op aanraden van een vriendin leek een tussenstop ons wel wat in het naar huis komen, omdat de lange vliegreis dan een beetje gebroken is. Vandaar dat Oahu een twijfelgeval is, dan zouden we alsnog de terugreis in één lange vliegreis moeten doen. We zouden ook opnieuw een huurauto moeten nemen voor die paar dagen Oahu, en ik las dat het ginds niet meteen het goedkoopste is om te overnachten + heel toeristisch (wat me ook al niet echt aantrekt ;-)) MAAR qua natuur, foto's etc... zag het er dan weer wél prachtig uit!

Je hoort het, ik heb nog heel wat vraagtekens en suggesties nodig :D maar wat vast staat is dat we er al enorm naar uitkijken!

Dankjewel! :)
Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Stan.Gobien »

Ik denk niet dat je rechtstreeks van Amsterdam naar Honolulu kunt vliegen. Dus dat wordt dan 2x overstappen. Het kan volgens mij wel met1 overstapp als je AMS - LAX - KOA doet. Wij gingen vanaf Brussel en dat werd BRU - LHR - LAX -KOA. Dat was echt dood vermoeiend.

Je hebt veel tijd op alle eilanden dus daar valt niks aan op te merken. Buiten dan dat je zou Oahu op het laaste extra kan doen, en van daaruit terugvliegen. Met enkele dagen Oahu kun je Pearl Harbour bezoeken, Diamond Head beklimmen, het eiland afrijden via de mooie scenic drives, snorkelen en nog meer. Las Vegas voor 2 dagen kan natuurlijk ook.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door lauravanderklugt »

Voor Hawaii kan je echt niet te lang nemen, vind ik. Wij zijn dit jaar 3 weken geweest en alleen Oahu en Maui gedaan. En heb net geboekt voor 2017 en dan doen we weer 3 weken voor Big Island, Kauai en paar dagen Honolulu. Komt ook wel dat ons reistempo aangepast is aan een kleine meid van 4 jaar, maar het is heerlijk om lekker te relaxen op de eilanden. Wij vlogen de laatste keer met heen en terug een overnachting. Dat is ons onwijs goed bevallen wat betreft het wennen aan het tijdsverschil. Het is gewoon best een lange reis, dus ook dit keer overnachten we heen en terug. Zelf heb ik minder behoefte om dan nog een andere bestemming aan te doen. Kom altijd erg relaxed van Hawaii dat ik dan geen behoefte heb aan een drukke stad, maar dat is persoonlijk.

Wat jullie schema betreft, valt verblijf in Waimea me op. Daar is niet zo heel veel te doen of je moet het als uitvalsbasis willen gebruiken. Wij hebben zelf weer een B&B aan Waipio Rim geboekt. Echt een aanrader als dat in je budget past. http://www.waipiorim.com/Welcome.html
Ook in Volcano eo is er meer te doen, dus zou dat dan verlengen.
Als je van Hilo naar Maui vliegt en gelijk naar Hana wilt hou dan wel rekening met de rijtijd. Je bent zo 2,5 a 3 uur kwijt om er te komen. Wij vlogen de laatste keer aan het eind van de middag en reden hem in het donker. Dat is geen aanrader als je het voor het eerst doet, want het is pikdonker en dan haarspeldbochten. Dus zorg dat je op tijd vertrekt of anders eerste nacht op het vliegveld en 's morgens vroeg op pad. Andere dagen lijkt mij prima opzet. Ik zou ze zo vol kunnen plannen :-)

Succes met het vinden van goede tickets. United heeft de laatste tijd goede aanbiedingen, maar wij reizen in jan/feb. Heb deze week tickets gescoord voor 611 euro pp. Weet niet goed de prijzen voor mei/juni. Kan geen kwaad om regelmatig even te checken.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door vinceG »

Succes met het vinden van goede tickets. United heeft de laatste tijd goede aanbiedingen, maar wij reizen in jan/feb. Heb deze week tickets gescoord voor 611 euro pp. Weet niet goed de prijzen voor mei/juni. Kan geen kwaad om regelmatig even te checken.
Directe tickets voor €611,- ??? wow dat is een mooie prijs!

@pushkin:
wow jullie nemen wel de tijd voor Hawaii. Lekker hoor!
Ik weet niet wat jullie voorkeuren zijn, maar de tijd op kauai vind ik persoonlijk nogal lang. Na 3 dagen heb je het hier wel gezien lijkt mij.
Maar goed, dat is persoonlijk.

Verder zou ik echt adviseren op heen- en terugweg een korte stop te maken ergens in de VS. Wij hebben afgelopen sept op de heenweg 2 dagen in SF verbleven en op de terugweg een weekje rond LA, want wij zagen enorm op tegen de Jetlag als je direct doorvliegt naar Hawaii. En dat vonden we de beste beslissing van de vakantie, want acclimatiseren ging vele malen beter!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hadden op de terugweg 2 dagen Las Vegas voorzien. Heenweg niks. Omdat naar onze ervaring bij terugvliegen de jetlag lastiger is.
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Pushkin »

Intussen is onze vakantie helemaal geboekt (hoofdvlucht, interislandvluchten, auto's en alle overnachtingen) en zijn nu volop bezig met de invulling :)

We nemen voldoende de tijd en onze reis ziet er zo uit:

26/5 AMS-FRA-LAX-Hilo
27/5 Hilo - Volcano NP (we slapen in de Namalanipaio Cabins)
28/5 Volcano NP
29/5 Volcano NP
30/5 Volcano NP - Waimea
31/5 Waimea
1/6 Waimea
2/6 Waimea - Kona
3/6 Kona
4/6 Kona
5/6 Kona
6/6 Kona - Maui/Hana (na het ophalen van de auto rijden we meteen naar Hana, we overnacnten in de cabins van Waianapanapa SP
7/6 Hana
8/6 Hana - Kihei
9/6 Kihei
10/6 Kihei
11/6 Kihei
12/6 Kihei
13/6 Maui - Kauai (Hanalei)
14/6 Hanalei
15/6 Hanalei
16/6 Hanalei - Koloa
17/6 Koloa
18/6 Koloa
19/6 Koloa - Lihue (vlucht om 21u naar Vegas)
20/6 Las Vegas - Moapa Valley (Valley of Fire SP)
21/6 Moapa Valley - Las Vegas
22/6 Las Vegas
23/6 Las Vegas - Houston - AMS

We hebben dus uiteindelijk toch gekozen om op verschillende locaties te overnachten op Big Island, om zo weinig mogelijk tijd te verliezen met over en weer rijden :) Daarbovenop hebben we ook gekozen om een stopover te nemen in Vegas, op weg naar huis. Aangezien Vegas niet onze allerfavoriet is, besloten we om van de gelegenheid gebruik te maken een nachtje Moapa erin te duwen, zodat we EINDELIJK Valley of Fire eens kunnen zien :) (na al die keren dat we er al gepasseerd zijn...)

Dingen die we al hebben geboekt zijn: helicoptervlucht in Kauai, snorkel&raft nabij Lihue, alsook de Manta Ray Night Snorkle op Big Island :thumbup: De overige dingen probeer ik nog uit te vissen, maar bvb de Sliding Sands Trail staat op de verlanglijst in Maui, de Kilauea Iki Trail in Volcanoes NP, De Sleeping Giant Trail in Kauai, de Kalalau Trail (stukje) staat ook op de lijst...

Graag had ik nog wat tips of dingen die jullie leuk vonden in het Noorden van Big Island? Ook misschien enkele must-do's of must-see's op de Road to hana? En verder rond Kihei? Iemand leuke ervaring met de hot ponds van Alahunui ten zuiden van Hilo?

Alvast bedankt! ;-)

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Stan.Gobien »

In het noorden van Big Island heb je nog de macabere Mookini Heieu en de geboorteplaats van Kamehameha. Hawi en Kapaau zijn best leuk dorpjes. Je hebt er ook de Polulu Valley waar je een korte wandeling tot aan het strand kunt maken.

Langs de Road to Hana is er een leuke botanische tuin, met ook Rainbow Eucalyptus bomen, mocht je dat interesseren. Er is onderweg ook een nog een klein SP met een zwart strand. Bij Hana zelf is er ook een klein rood strand. Verder vele watervalletjes en uitzichtpunten. Er zijn verschillende websites met gedetailleerde beschrijvingen.
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Pushkin »

Bedankt voor de tips Stan.Gobien! :thumbup:

Ik zit een beetje met de vraag, jullie hebben ook een convertible op Maui gehuurd he? Wel, wij hebben die ook gehuurd (enkel voor Maui, de rest = SUV) en het enige waar ik me enigszins zorgen over maak is het feit dat één van onze baggages op de achterbank zal moeten (dit hadden we al eens voor in 2015 toen we in Orlando zaten met een Mustang). Als we slapen op de Road to Hana voor 2 nachten kunnen we de baggage dus wel achterlaten in de cabin, maar de rit daarnaartoe dus niet.

We landen op Kahului om 11u, en moeten dan nog de auto ophalen én richting de cabin rijden in Waianapanapa SP (ik vermoed dat je deze SP bedoelt met het zwarte zand? :)) dus onderweg stoppen om nog te hiken zal sowieso krap zijn? En bovendien voel ik me dus niet op mn gemak om te gaan hiken met de baggage op de achterbank?

Dit wil wel zeggen dat we op dag 2 tussen onze overnachtingen in, een stukje moeten terugrijden om dingen te doen/zien... is dat een issue denk je? We zijn wel van plan om op de dag van check-out in Hana, dus de loop te rijden langs onder (Piilani Highway). Als we de Pipiwai trail willen doen is dat weer dezelfde issue... koffer op de achterbank :problem:

Wat denk jij?

Nogmaals heel erg bedankt!
Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hadden op Maui slechts 1 hotel, dus lieten we de koffers in het hotel. Daarom geen issue voor ons. Maar ik moet zeggen dat de Mustang Cabrio ons eigenlijk een beetje tegen viel. Ik noemde hem spottend Pony i.p.v. Mustang. Hij had niet veel kracht, weinig ruimte en het was een beetje plastic fantastic qua interieur, absoluut geen luxe.
Op Big Island hadden we een Chevrolet Traverse en dat was véél beter, maar is eigenlijk een Premium SUV.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Pushkin: route Hawaii 2017.

Bericht door Fienemien »

Hoi Pushkin,

Ik heb hetzelfde probleem als jou. Ook bagage in de wagen op weg naar Hana.
We kunnen inchecken in Hana Kai vanaf 14u. Ik denk dat we eerst doorrijden en de bagage droppen en dan een stukje terug rijden, gewoon voor onze gemoedsrust...

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer