Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Co01015
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2014, 18:36

Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Bericht door Co01015 »

Goedemiddag,

Van de zomer bezoeken we Hawaii en uiteraard ook de Napali Coast. We twijfelen nu over een helicoptertocht en/of boottocht. De excursies zijn beiden zo duur, daarom wellicht toch een keuze maken.

Wie kan ons tips geven?

Dank voor het meedenken weer!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Bericht door lauravanderklugt »

Wij hebben ooit de boottocht gedaan met een kleine raft. Dat heeft grote indruk gemaakt. Het was wel in de winter met metershoge golven. In de zomer is het wat rustiger op het water, maar dan varen ze door zeegrotten. Volgens mij ervaar je het intensiever vanaf een kleine boot, dan van bovenaf in de lucht. Helikopter hebben wij niet gedaan, wel vliegtuigje. Ook mooi, maar minder intensief en ook korter. Het zijn verschillende ervaringen en als ik moest kiezen zou ik voor boottocht gaan, met vertrek aan de zuidkant, zodat je langs de hele Napali vaart en ook nog kans maakt om dolfijnen te zien.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Bericht door Stan.Gobien »

Je moet denk ik beide doen om daar op te kunnen antwoorden.
Wij deden de helikopter tour en hebben enorm genoten. Met de helikopter zie je natuurlijk enorm veel, maar wel op snel tempo. Voor de durvers is er ook de mogelijkheid om zonder deuren te vliegen. De boot wilden we ook nog doen na onze vlucht, maar alles was volzet.
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Bericht door misstiara »

Ik heb de napali coast gezien per
1) cruiseschip
2) boot- catamaran
3) helicopter

Ik vond zelf de helicopter het meest indrukwekkend
Wij hadden het geluk ook nog in een crater te gaan en dan zie je echt ontelbare watervallen binnen de napali, dat is zo onwerkelijk en zo mooi, heel intens! Je ziet de napalicoast in zijn totaliteit, maar ook dichtbij.

Op nr 2 staat bij mij de cruiseschip. Mocht je toevallig cruisen, Pride of america, op de terugreis vaar je langs de napalicoast. Ook geweldig. Mooie afstand en je vaart er langzaam voorbij, zo mooi ook.

En op nr 3 staat per boot. Ik vond dat tegenvallen. Hij ging te dicht tegen de napali coast aanvaren, waardoor je het niet goed in zijn totaliteit kon zien. Ik had ook de combi met nog snorkelen. En dat viel ook tegen, het water was zo troebel, ik heb nauwelijks vissen gezien. Maar goed dat is ook een beetje hoe het water staat.

Kortom: ik zou als ik jou was voor de helicopter gaan! En naast de napalicoast zie je nog veel meer.
Enjoy!
CocoBB
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2016, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Bericht door CocoBB »

Wij hebben tijdens onze huwelijksreis alleen de helikoptervlucht gedaan. Kan ik zeker aanraden! We hadden een tussenlanding op het land van een bekende inwoner van Kauai (ben z'n naam even kwijt...), hij bezit een groot gedeelte van het eiland en konden een gedeelte zien waar ze Jurassic Parc hebben opgenomen (normaal kom je daar niet omdat het privegrond is). Naast dat je langs de Napali Coast vliegt, die je overigens prachtig kunt zien vanuit de helikopter, vlogen wij ook nog langs wat andere bergen met een waterval etc. Was een geweldige ervaring!

Kan het dus niet vergelijken met de boottocht, maar wij kozen hiervoor omdat je dan het beste zicht zou hebben op de kust (vonden wij). Het is natuurlijk wel een kortere tocht dan met de boot, het duurt een uur.

Heb je al een plek om te overnachten? Wij hebben in Hale Ho'o Maha in Hanalei overnacht, kleine bed and breakfast. Is ons heel erg goed bevallen! Zeer vriendelijke eigenaren. Maar je moet ook wel van dat kleinschalige houden. En vanaf Lihue is het ongeveer een uur rijden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Gebruikersavatar
Fab-ian
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 mei 2013, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: hoorn

Re: Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Bericht door Fab-ian »

Welk tijdstip is aan te raden voor een helicopter vlucht? Ochtend of juist in de middag?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Napali Coast: Boot en/of Helicopter

Bericht door Stan.Gobien »

Wij gingen in de ochtend en hadden prachtig weer, maar ik kan je vraag niet echt beantwoorden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer