Planning + tips oauhu en big island

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
area51
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Belgie

Planning + tips oauhu en big island

Bericht door area51 »

Hi,

Blijkbaar gaan we een tiendaagse doen naar Hawaii, was niet gepland maar vond een ticket retour voor slechts 410 euro en dat konden we dus niet laten gaan.
Dus vertrekken op maandag en keren week erop woensdag terug.
Voorlopig liggen enkel de vluchten vast en de vlucht naar KONA op Big Island.

In Kona willen we buiten de vulkaan ook graag de koffieplantages doen.
Pearl Harbour + Diamond Head heb ik al over gelezen en ken ik dus wel ;)
Maar hoe zouden jullie deze dagen verder aanvullen met bezoeken ?
Hebben dochter van 12, liefst veel natuur en actieve dingen die betaalbaar zijn...
Iemand ervaring met Manta-snorkelen, en snorkelen ?

We gaan met Pasen ...

Heb al Florida en Zuidwest USA gepland gekregen maar van Hawai vind je echt wel bijna niets he... :)
En heb al goede ervaringen met dit forum dus geef jullie ideekes maar.
Ik weet het is kort.., Hilo is dichter ..maar we hebben een auto normaal ...

Alvast bedankt voor elke reactie !

'Area51'

De planning dus =

Ma Vlucht
Di Waikiki
Woe Waikiki Pearl Harbour + Diamond Head
Do Waikiki of dag MOLOKAI
Vrij vertrek KONA + bezoek
Zat Vulcano ?
Zon Vlucht terug vanuit Kona
Ma Waikiki Huamaunani NP of zoiets .. :)
Di Waikiki
Woe vertrek vlucht
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Planning + tips oauhu en big island

Bericht door guinevere »

Wat een koopje! :shock: Wat zijn je vluchttijden? Heb je de laatste dag bijv. nog tijd om iets te ondernemen?

Wellicht niet wat je wil horen, maar kan je evt de vlucht naar Kona nog annuleren/wijzigen en in plaats daarvan op Hilo vliegen en eventueel zelfs een dag toevoegen? Een one-way huurauto hoeft niet duur te zijn. Dan kan je op vrijdag alvast Volcanoes NP verkennen en 's avonds de glow bij het Jagger museum zien, daar in de buurt verblijven en de volgende ochtend richting Kona vertrekken. Onderweg een koffie plantage tour volgen en dan voor 4:30 in Kona inchecken voor de manta ray dive/snorkel. Blijf die nacht in Kona slapen en ga de volgende ochtend vroeg op pad naar Puuhonau o Honaunau National Park, waar je bij Two Step prachtig kan snorkelen, of als je weinig tijd hebt en/of niet goed kan snorkelen naar Kahaluu Beach Park dichterbij Kona ligt en minder diep water heeft. Door een extra dag te nemen heb je meer tijd om te snorkelen, of tijd om wat meer van het eiland te zien.

Molokai zou ik voor een volgende reis bewaren. Met 10 dagen en twee eilanden wordt het sowieso al proppen en zo'n dagtocht is ook een druk (en duur) programma.

Wat bedoel je met Huamaunani NP? Ik dacht misschien Haunama Bay, al is dat geen national park?

Als je natuur zoekt zou ik minder dagen aan Waikiki zelf besteden; het doet mij altijd een beetje aan Miami Beach denken; druk, toeristisch en vol grote hotels. Best leuk voor een dagje, maar zou er zeker geen dagen aan besteden. Kailua en Lanikai zijn imo veel mooier. Wel kan je in Waikiki goedkope surflessen volgen, misschien is dat iets voor jullie? Je kan op Groupon meestal mooie aanbiedingen vinden.

Pearl Harbor en Diamond Head kan je in principe prima combineren, maar ze liggen allebei aan een andere kant van Waikiki, dus afhankelijk van de rest van je plannen is het misschien handiger om ze op andere dagen te doen.

Ik heb een paar blogs over Hawaii; deze heeft een hele week Oahu, daar kan je vast nog wel leuke ideen op vinden.
Afbeelding
area51
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Belgie

Re: Planning + tips oauhu en big island

Bericht door area51 »

Hi,

Mercikes ga alvast je tips bekijken en meenemen !
Bedoelde idd.. Haunama Bay... geen NP ? Wat is er dan te zien, gewoon mooie plek of meer ?

Vlucht was idd koopje, had nooit verwacht anders tot in Hawaii te geraken, was een error-fare die maar 8 uur bestaan heeft...
Gevonden om 01h00 snachts en smorgens om 8h al terug weg, soms loont het snachts wakker te zijn haha..

Vlucht omboeken zal ik idd kijken of dit mogelijk is !

Mercikes alvast en als er nog andere tips hebben !

Grtz

Area51
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Planning + tips oauhu en big island

Bericht door vinceG »

Wow dat is wel een mazzeltje zeg! Wat een geweldige prijzen!

Al zou ik persoonlijk niet in 1 keer van en naar Hawaii willen vliegen met 12 uur tijdsverschil. Maar voor zo'n prijs moet je wat over hebben.
Er is zoveel te doen, maar als je natuur zoekt zou ik waikiki beach heel kort doen!

Je kan prima op Kona vliegen hoor. Ik zou wel een accomodatie dan boeken in Kona en Hilo zodat je niet op 1 dag de grote afstand hoeft te rijden. Big island is toch best wel groot. Kijk maar eens op ons blog.
Ik zou me in die korte tijd beperken tot 2 eilanden.

Inter-eiland vluchten ook prima met Mokulele airlines! Goede prijzen en geweldige ervaring!
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 321
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Planning + tips oauhu en big island

Bericht door Bravy »

Blijft lastig, die Hawaïaanse namen..... 8) "Hanauma Bay"'! Prachtige snorkelplek. Zoek die maar 'ns op op internet! :wink:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Planning + tips oauhu en big island

Bericht door misstiara »

Als je natuur actief en goedkoop wilt doen, is mischien even hike naar manoa falls mischien leuk of te doen.
Met de bus 2 dollar kan je er naar toe. Daarna wandelen door prachtige natuur Om vervolgens te eindigen met zwemmen onder een waterval, even superervaring. Vergeet niet je zwemkleding onder je kleren aan te doen en bugsspray te kopen. Ik Ben daar lekgestoken :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer