Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kauai klimaat

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
misstiara
Amerikafan

Kauai klimaat

Bericht door misstiara »

Hoi,
Wij zijn al eerder in Hawaï geweest. Oahu en maui.
Nu gaan we naar oahu en kauai.
Nu lees ik veel dat dit de natste eiland is. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Regent het echt?
En zo ja, veel of een beetje?
Ik had veel zomerkleding mee, maar moet ik nu ook vestjes meenemen?

Daarnaast is het volgens mij veel hiken. We zijn niet echte hikers. Maar lijkt me wel mooi om veel te wandelen in de natuur. Moet ik nu echte hikeschoenen kopen, of kom ik op mijn sportschoenen er ook?
Inzien echte hikeschoenen echt de moeite waard?
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Kauai klimaat

Bericht door lauravanderklugt »

Kauai heeft de natste plek, maar net als de andere eilanden heeft het een natte en droge kant. De meeste resorts zitten aan de droge kant Poipu, Kapuaa. In mijn ervaring is er met een stukje rijden wel de regen te ontwijken. Kauai is wel het groenst, omdat het in een andere vulkanische fase zit en vanuit de bergen veel water stroomt, daarom heeft Kauai ook een rivier en mooie watervallen.

Wij zijn ook geen hikers, wel op Kauai getrouwd en er is ook genoeg te doen. Boottocht langs Napali Coast, Waimea Canyon en vlucht rond het eiland zijn aanraders. Ik zou geen extra hike schoenen meesjouwen, tenzij je Kalalau pad wilt gaan lopen. En denk zelf dat het eerste stuk ook met sportschoenen te doen is. En het hele pad is meer voor ervaren hikers die ook overnachten
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Kauai klimaat

Bericht door Bravy »

Wij zitten nu een paar dagen op Oahu, en aan de oostkant is inmiddels meer regen gevallen dan normaal in Nederland. De vooruitzichten voor Poipu (Kauai) waar we vanaf dinsdag zitten zijn momenteel ook niet echt geweldig. Elke dag wel wat regen. Heeft te maken met de aanwezigheid van tropische stormen.
Kortom: wees voorbereid! Overigens is het niet koud. In de nacht 25 graden en overdag 30+. Één trui of vest moet genoeg zijn voor de hele vakantie. En genoeg droge kleren..... :P
Echte wandelschoenen zijn alleen nodig als je de wat zwaardere wandelingen gaat doen.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen