Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Dieuwertje
Amerikafan
Berichten: 367
Lid geworden op: 14 aug 2011, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door Dieuwertje »

Beste AA-ers,

Helemaal onverwacht gaan we dit jaar terug naar Hawaï. We gaan echter enkel een bezoekje brengen aan Kauai, nu dit eiland ons hart vorig jaar gestolen heeft en we het wat beter willen verkennen.

We liepen vorig jaar het eerste stukje van het Kalalau trail. Voor de hele route (al dan niet inclusief overnachting) heb je een permit nodig. Die hebben we gisteren direct aangevraagd, zodat we zeker de kans hebben om deze 22 mile lange wandeling helemaal te maken.

Ik vond niet direct verslagen van mensen op het forum die de wandeling al helemaal afgewerkt hebben en die op Kalalau beach overnacht/gekampeerd hebben.

Vandaar mijn vraag: wie heeft de trail al helemaal afgewerkt en gekampeerd overnight? Ik wissel graag wat ervaringen uit, zodat we goed voorbereid zijn.

Aloha,

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door Bravy »

Dieuwertje schreef:Beste AA-ers,
Zit jij niet op het verkeerde fo-RUM? :wink:

Wij gaan dit jaar voor her eerst naar Kauai, dus heb geen ervaring, maar wel een "waarschuwing". Er zitten een aantal stukken bij waar je niet langs wilt als je hoogtevrees hebt. Zie dit filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;. Heb je daar geen last van dan is er wat dat betreft niets aan de hand, maar heb je dat wel dan kun je misschien beter een andere wandeling uitzoeken.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Ann09
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 feb 2014, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door Ann09 »

Het lijkt me prachtig om deze wandeling helemaal te maken. Die 7e mijl schrikt wel een beetje af! Hoewel we toch wel wat gewend zijn...
Ik denk dat het voor ons bij het eerste stuk heen en terug blijft. Ook supermooi zo te zien.
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
SarahB
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:20
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door SarahB »

Geen ervaring mee, al las ik hier dat het best een gevaarlijke wandeling is: http://travelbysan.nl/de-tien-gevaarlij ... n-amerika/

Het ziet er een prachtige wandeling uit, maar niets voor mij, met m'n hoogtevrees. ;)
Dieuwertje
Amerikafan
Berichten: 367
Lid geworden op: 14 aug 2011, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door Dieuwertje »

Héhé, Bravy, we zitten wel degelijk juist :wink:

Bedankt aan jullie allemaal voor de reacties. We zullen een goed verslag maken van onze wandeling, zodat anderen er in de toekomst misschien iets aan hebben.

Groetjes,

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door Elisa »

Wij hebben ook het eerste stuk heen en terug gewandeld...tot aan Haniakapiai beach (2 mijl heen) en dan tot de Hanakapiai falls (nog 2 mijl erbij)...dus 8 mijl heen en terug... jullie hebben dat allicht ook al gedaan?

--> dat werd ook al 'gevaarlijk' genoemd doordat het soms steil was en glibberig was... ik kan me niet voorstellen dat het stuk erna extreem gevaarlijk zou zijn... Gewoon opletten en niet te heldhaftig willen doen en dan kan er volgens mij niets gebeuren...

Wij willen graag in de toekomst ook nog voor een 2de keer naar Kauai voornamelijk :)! We zouden dan ook de volledige Kalalau trail willen doen.

Ik dacht steeds dat je je op het strand (je eindpunt) kon laten ophalen door een bootje...maar blijkbaar gaat dat, maar is dat 'illegal'! Dus er zit niets anders op dan de 11 mijl terug stappen :)! Maar het zal een heerlijke wandeling zijn!! Ik kijk al uit naar je verslag!

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door misstiara »

Wat gaaf om te doen! Hier ook een stuk je gedaan van de kalalau trail gedaan en wat lijkt me dat gaaf om een keer helemaal te doen! Ik was net nog aan hetzoeken en ik vond deze blogpost. Mischien had je hem al gevonden. Ik vond het iig erg gaaf om te lezen

http://www.unrealhawaii.com/2011/07/kalalau-trail/

Benieuwd naar je verhalen als je terug bent!!
Dieuwertje
Amerikafan
Berichten: 367
Lid geworden op: 14 aug 2011, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door Dieuwertje »

Hey MissTiara!

Ik las nu pas je bericht van oktober 2015 :)

Zoals je op onze blog kan lezen, hebben we de trail niet helemaal uitgewandeld. I "chocked" bij de zeer nauwe mijl en we zijn dus moeten terugkeren.. Het was wel zeer intens, mooi en overweldigend! :) Een aanrader!

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Kalalau trail - helemaal wandelen + kamperen

Bericht door M & M »

Vanaf welk punt heb je nou een permit nodig? Na Hanakapiai Beach (2 mile).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer