@Stan.gobien: dankjewel

! Jullie foto's deden ons ook telkens verlangen naar het volgende...
@Monky: Ja, we hebben geluk gehad met het weer...ik kan me heel goed voorstellen dat de pracht niet volledig tot z'n recht komt bij bewolking/regen...Toen we op de Kalalau lookout stonden was het volledig bewolkt de eerste 10-15min en je zag niets!! Enkele mensen zijn gewoon weggegaan, maar we hebben wat gewacht en ontbeten en wanneer de wolken wegtrokken was het prachtig! De uitbater van onze B&B hier in Maui zei dat hij ook naar Kauai was geweest en 7 dagen regen regen regen heeft gehad. Hij zei ook dat veel mensen in de herfst- of wintermaanden naar daar trekken, maar dat je dan juist de meeste kans op regen hebt...de beste periode is volgens hem juni t.e.m. augustus, maarja, ook dan kan je gewoon pech hebben he!
@Bembi: Ik had daar ook schrik voor, voor de drukte. Maar dat valt hier supergoed mee!! Op Oahu, ja, daar is het heel druk aan Waikiki Beach, maar ga je naar een andere kant van het eiland (gelijk waar) en je vindt prachtige plekjes, strandjes waar je gewoon zo goed als alleen op zit... Juist aan the North Shore (Turtle Beach) kan het wat drukker zijn... In Kauai is het heel rustig hoor, daar sta je op sommige plekken gewoon alleen. De mooie uitzichtpunten zoals de Kalalau Lookout, Waimea Canyon, enz. daar stond er haast geen volk! Als er nog 10 andere mensen buiten ons waren, was dat al héél veel! Ook op de wandelingen kom je niet veel volk tegen. Hier in Maui is het weer iets drukker...maar dat geldt ook weer alleen in de op en top toeristische plekjes... Op de road to Hana waren wij echt verwonderd dat we zo weinig volk tegenkwamen... Geen enkele parkeerplek stond vol (we hebben het wel in omgekeerde richting gedaan)! Dus je moet je zeker geen zorgen maken dat je niet kan genieten van de rust! Boven op de Haleakala was het zodanig stil dat je de wind zelfs niet hoorde...Iedereen was immers naar beneden gegaan vlak na zonsopgang. Maar als je eventjes wacht, ben je helemaal alleen op bepaalde uitzichtpunten! Wij zeiden zelfs tegen elkaar: 't is hier zo 'doods', precies het minst bezochte park van Amerika (na zonsopgang hé

)!
grtjes,
Elisa