Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
sanmarco84
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door sanmarco84 »

We zjn begin mei een weekje op Oahu. Hotel aan Waikiki beach. Nu willen we voornamelijk snorkelen, golfsurfen en naar de mooie stranden. Kunnen we in de buurt van waikiki beach goed snorkelen en surfen? Of raden jullie andere plaatsen op het eiland aan? De mooiere stranden vind je volgens mij iets oostelijker en noordelijker. Ik stel de vraag omdat we nu 1 dag een huurauto hebben. Mocht het de moeite zijn dan wil ik dat verlengen maar dan zit ik wel met de parkeerkosten (25 euro per nacht vind ik redelijk hoog). Graag advies
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door MattRob »

Wij vonden met name alles buiten Waikiki erg mooi en relaxed; het sfeertje zoals je dat op tv terugziet. Wij hadden een appartementje op de North Shore, vanwaar je veel prachtige stranden kon vinden om te snorkelen (tussen de sea turtles) en surfen. Waikiki is natuurlijk ook geweldig om mee te maken, maar wij zouden 1 dagje weg van Waikiki weinig vinden, wetende hoeveel moois er juist buiten Waikiki is. Zie ook ons weblog (van zomervakantie 2011).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
sanmarco84
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door sanmarco84 »

Oke thanks. Hotel is in principe wel vastgelegd. Maar volgens mij kun je met de auto toch wel vrij snel bij de mooiere stranden komen, alleen heb ik dus maar 1 dag. Wellicht verleng ik de auto naar 2 dagen. Pakken we de north shore een dagje mee. En de stranden aan de oost/zuid kust
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door MattRob »

Dat is precies wat ik bedoelde hoor; niet zozeer dat je iets om moest boeken, maar aangeven dat 2 dagen auto misschien wel erg lekker zou zijn. En misschien is het voordeliger om auto te huren, in te leveren en bv 2 dagen later weer voor 1 dag te horen ? Leuk voor de afwisseling en scheelt parkeerkosten :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door Ruud2004 »

Absoluut topstrand is Lanikai Beach ! Afgelopen jaar waren wij ook een weekje op Oahu en hebben de laatse 2 1/2 dag een auto gehuurd. Afgehaald in Waikiki en ingeleverd op de luchthaven bij vertrek naar het vaste land. Twee mooie dagen gehad, rij wel tegen de klok in het eiland rond, dan kom je langs de mooiste stukken/stranden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door r1mario »

De auto verlengen!!!! Buiten waikiki is het veeeeel mooier. Waikiki is druk en toeristisch, leuk voor even maar dan heb je het wel gehad ( ik wel ten minste). Snorkelen bij hanauma bay, echt heel mooi. Ik zou ook zeker de north shore aandoen. Surfen kan je dan bij waikiki beach doen.
sanmarco84
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door sanmarco84 »

Bedankt voor de tips.

Ik denk dat we ons absloluut een paar dagen kunnen vermaken in Waikiki. Zeker als we daar kunnen surfen, chillen, eten en shoppen.
Verleng dan de auto met een dag zodat we in ieder geval een dagje naar de north shore kunnen. Dan pakken we de andere dag Lanikai Beach en Hanauma bay.

Verder nog in ieder geval 1 dag een adventure. Iemand tips? Denk zelf aan een combinatie kayak, mountainbike, snorkel.
Monky
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 aug 2012, 15:31

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door Monky »

Wij hebben bij Bike Hawaii de Hike, Kayak and Snorkel tour geboekt. Maar je heb heel veel keuze bij deze organisatie.
Over 2 weken kan ik mijn ervaring met je delen :-)

Groetjes,
Monky
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door Ruud2004 »

r1mario schreef:De auto verlengen!!!! Buiten waikiki is het veeeeel mooier. Waikiki is druk en toeristisch, leuk voor even maar dan heb je het wel gehad ( ik wel ten minste). Snorkelen bij hanauma bay, echt heel mooi. Ik zou ook zeker de north shore aandoen. Surfen kan je dan bij waikiki beach doen.
Nee, Hanauma Bay is lekker rustig! Ik heb ook in het gekrioel rondgedreven hoor, maar rustig is anders!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
sanmarco84
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door sanmarco84 »

iemand een tip voor een helicopter tour? Of is dat relatief duur voor wat je krijgt?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door Stan.Gobien »

Helikopter op Oahu?
sanmarco84
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door sanmarco84 »

Ja, op Oahu inderdaad
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door r1mario »

Ruud2004 schreef:
r1mario schreef:De auto verlengen!!!! Buiten waikiki is het veeeeel mooier. Waikiki is druk en toeristisch, leuk voor even maar dan heb je het wel gehad ( ik wel ten minste). Snorkelen bij hanauma bay, echt heel mooi. Ik zou ook zeker de north shore aandoen. Surfen kan je dan bij waikiki beach doen.
Nee, Hanauma Bay is lekker rustig! Ik heb ook in het gekrioel rondgedreven hoor, maar rustig is anders!
Ik zal gelijk een tip geven die voor jou al te laat is maar voor sanmarco84 niet. Je moet gaan wanneer het park net open gaat. Dan is het superrustig, hoef je niet in de rij te staan voor het infofilmpje en maak je ook meer kans om dolfijnen en schildpadden te zien. Oh en even opletten welke dag je gaat, weet niet zeker meer maar hij is volgens mij op dinsdag gesloten( in ieder geval een doordeweeksedag is hij gesloten).
sanmarco84
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Snorkelen, surfen en stranden Oahu

Bericht door sanmarco84 »

thanks voor de tip. Ik zal eens kijken wat de openingstijden zijn. Het is toch het prettigst als het lekker rustig is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer