Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd - planning 6 dagen Oahu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
InezS82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hulp gevraagd - planning 6 dagen Oahu

Bericht door InezS82 »

We gaan volgend jaar 6 volledige dagen op Oahu doorbrengen, we logeren in het Aqua Palms hotel in Waikiki.
Ik heb een landkaart gekocht van Oahu en op basis daarvan de dagen een beetje ingedeeld. Ik zou jullie eens willen vragen of jullie denken dat dit haalbaar is. Ter info, we zijn geen personen die echt urenlang op dezelfde locatie blijven :). Ik heb 't nu gewoon opgesteld als dag 1, dag 2, maar de volgorde maakt op zich weinig uit, het is belangrijker om te weten of we al die dingen op 1 dag kunnen doen of niet. Bedankt alvast!

Dag 1
- Kualoa Ranch - 1 of 2 tours
- Valley of the Temples
- Manoa Falls
Dag 2
- Aloha Swap Mtg (Aloha Stadium)
- Haleiwa
- Dole Plantation
Dag 3
- Pearl Harbor
- Aloha Tower
Dag 4
- Waimea Valley
- Sunset Beach
- Polynesian Cultural Center - dagprogramma + avondshow
Dag 5
- Liliuokalani Gardens
- Iolani Palace
- Honolulu Zoo
- Diamond Head
Dag 6
- Makapuu Lighthouse
- Halona Blowhole
- Koko Head & Crater
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hulp gevraagd - planning 6 dagen Oahu

Bericht door Jean-Paul »

Als je dan toch op Oahu bent dan moet je bij Dole iets verder naar het noorden rijden (Haleiwa) en daar de beroemde shave ice van Matsumoto proberen!
Er staat meestal een flinke lange wachtrij maar het is het wachten zeker waard. Zomaar een tip.
[youtube]fjMk-dJ1U8I[/youtube]
Verder ziet de reis er goed uit. Bij Diamond Head heb je een mooi uitzicht over Honolulu (Waikiki).
Het klimmen kost je wel wat moeite maar het is het wel waard.
Mocht je een huurauto hebben, probeer Pearl Harbor dan op eigen gelegenheid te bezoeken, dat scheelt je heel veel (wacht)tijd.
InezS82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door InezS82 »

Bedankt Jean-Paul, die shave ice ziet er lekker uit, gaan we eens uitproberen! :thumbup:

Zijn goede tips, kunnen we zeker wat mee doen! :)
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Ik zou ook een middagje Lanikai Beach pakken! erg mooi strand om even lekker uit te rusten !
Mooie reis, wij zijn in 2011 naar Oahu geweest en verbleven in Waikiki. Vooral mijn vriendin vond het shoppen daar geweldig :thumbup:
Wij hebben ook 2 dagen met de bus gereisd. Wij vonden dit een drama, zoveel stops had ik nog nooit gezien, werkelijk om de 50 meter een stop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer