Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Na Pali Coast - hoe het beste te bezoeken

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Na Pali Coast - hoe het beste te bezoeken

Bericht door Duikertje1990 »

Dit jaar ga ik voor het eerst naar Hawaii, en bezoek dan Oahu, Kauai, Maui en Hawaii Big Island.

Als hoogtepunt van Kauai wil ik zeker de Na Pali Coast bezoeken. Maar aangezien dit niet met de auto kan, hoe doen jullie dit dan?
Ik zag voor $119 de mogelijkheid van een 4 uur durende sunset boottocht met diner naar de Na Pali Coast, heeft iemand hier ervaring mee? Klinkt wel leuk.
Of zijn er betere opties om deze Na Pali Coast goed te bezichtigen?
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Na Pali Coast - hoe het beste te bezoeken

Bericht door Anjes »

Hoi,

We hebben geen ervaring met een boottocht langs de kust, maar we zijn met de auto gereden tot aan het laatste strandje dat je per auto kunt bereiken. Alleen het strandje is al idylisch. Zeker 's ochtends vroeg als er nog weinig mensen zijn! Het water is zo helder en je ziet de kleurrijkste vissen rondom je zwemmen. We hadden zelfs mazzel dat er een monk seal vlak langs ons heen zwom.
Je kunt ook langs de kust wandelen, maar het is wel een tamelijk zware wandeling, wij hebben maar een klein stukje gelopen, ongeveer een uurtje of twee en toen weer terug maar zelfs dat kleine stukje was geweldig mooi en je krijgt een goede indruk van de kust. http://www.napali.com/na_pali_coast/get ... apali.html

groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Hi Anjes,

Dankje voor je reactie! Ik ga zeker kijken hoever ik met de auto kan komen :)
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij hebben zowel een wandeling naar een waterval gedaan als een boottocht (beide aan de noordoostkant van Na Pali begonnen). De boottocht was inclusief een korte snorkelsessie. Beide waren zeer de moeite waard. Het is gewoon erg mooi daar!
Eriq
Amerika-ontdekker

Bericht door Eriq »

Met Blue Hawaiian hebben we een helicoptervlucht gedaan. Je krijgt niet alleen en prima blik op de Nā Pali Coast kust maar ook over de Waimea Canyon. Tijdig online boeken kan voordeel opleveren.
The Great American Eclipse Trip 2024
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Verwacht niet teveel te zien van de Na Pali coast met de auto. De boottocht lijkt me veel beter. Wij hebben de heli tour gedaan. Die vliegt helemaal rond het eiland.

Met de auto kan je in het noorden doorrijden tot waar de weg doodloopt. Hier begint ook de zware wandeling langs de Na Pali Coast.
Afbeelding

In het andere uiteinde van het eiland, moet je een half uurtje over een zanderige dirt road met veel potholes. Daar heb je Polihale State Park:
Afbeelding

Met de heli krijg je daarentegen dit te zien:
Afbeelding
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
burb11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door burb11 »

Hoi,

Als je een beetje avontuurlijk ingesteld bent, dan zou ik zeker met een zodiac langs de kust varen. Kan vanaf Port Allen. Is tocht van enkele uren en veel spannender als met zo'n grote boot waar je met z'n kweetniet hoevelen op zit..

Onderweg zie je vanalles, dolfijnen, schildpadden, je kunt snorkelen. Mooi hoor.

http://www.napali.com/gallery/rafting.html

Is maar voorbeeld, even googelen en je vindt er legio..

Veel plezier,
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Hoi,
Wij hadden een cruise gedaan en op de terugweg vaarde hij langs naaapali coast.
Echte suppppermooi. Was een fantastisch einde van de cruise. Ik denk dat een bootje het ook het mooist is, lekker rustig en gewoon genieten van het uitzicht :)
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Thanks voor de reacties! Ik heb met de Napali Riders een rafttocht langs de NaPali Coast gemaakt, echt supermooi! 99% kans op dolfijnen, helaas waren wij de 1% omdat een stelletje militairen met sonar aan het kloten was waardoor de dolfijnen niet kwamen. Wel genoten van de prachtige kust en met onderweg snorkelen nog schildpadden gezien ook. Niet voor niks de #1 Kauai attractie op TripAdvisor! :thumbup:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als fotografie liefhebber zou ik denk ik een boot verkiezen.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Heeft er iemand ervaring t de boottochten van Captain Andy's? En welke boottocht zouden jullie nemen voor het beste licht om foto's te nemen van de Napali kust: ochtend of namiddag?

Groetjes!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Om de Na Pali coast te zien zul je of per boot of per helikopter moeten gaan als je tegen de kust aan wilt kunnen kijken. Wandelen kan ook, maar dan kijk je van de kust af, en dat is niet een wandeling voor beginners zeg maar. Als je alleen totaan het dichtsbijzijnde strand gaat mis je in ieder geval echt iets.

Captain Andy's boottochten zijn in ieder geval een aanrader! Ruimte genoeg voor iedereen op de boot, een leuke crew, en ook nog lekker drinken en eten. Voor het licht ben je afhankelijk van het weer op de dag dat je boekt, je kunt pech hebben dat het bewolkt is of dat het helemaal niet doorgaat omdat de zee te wild is. Je hebt 's ochtends een grote kans om dolfijnen te zien en dan wordt er ook gestopt om te snorkelen, en 's middags heb je de zonsondergang om naar te kijken op de terugweg (en die schijnt dus ook tegen de rotsen aan als je geluk hebt). En in de goede tijd van het jaar zijn er ontzettend veel walvissen :-).
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Volgens mijn reisgids zijn boottours van de north shore te verkiezen omdat je veel meer van de Na Pali coast te zien krijgt. De auteur geeft de voorkeur aan Na Pali Sea Breeze na allen getest te hebben.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Hoe dan ook zou ik zo nog een keer per boot gaan :-). Captain Andy's vaart per catamaran vanuit Port Allen, totaan Kalalau Valley. Dat ligt min of meer in het midden, maar of de andere helft van de Na Pali coast die je ziet als je van de andere kant komt mooier is dat weet ik niet. Na wat reisgidsen en een rondje internetreviews was ik in ieder geval tot de conclusie gekomen om met Captain Andy's te gaan.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Van de west shore tours zijn diegene vanuit Port Allen te verkiezen, en Captain Andy's krijgt een zeer goede review in mijn reisgids. Mijn reisgids zegt wel dat in de periode mei-september de north shore tours te verkiezen zijn.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Aha, ik was er buiten die periode ;-).
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Bedankt voor de reacties!

Ik heb de andere boottocht ook eens opgezocht en vergeleken....
We gaan gaan voor deze tour bij Captain Andy's: Na Pali Snorkel BBQ sail, deze vertrekt om 8u en duurt ongeveer 5,5 uur. Dan hebben we de ochtend met snorkelen erbij en ook nog het namiddaglicht...
De 'Southern Star' boten zijn iets duurder maar zien er precies wel groter en wat luxueuzer uit... en als je 5,5 uur op een boot zit, wil ik wel goed zitten en van de boottocht op zich ook genieten...

Welke excursies hebben jullie nog op het oog voor in Kauai?

Groetjes!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Ik zou ook zeker Waimea canyon en Koke'e State park gaan bekijken. De beste tip die ik ervoor gehoord heb is om als eerste (en zo vroeg mogelijk) helemaal naar het uitzichtspunt voor Kalalau valley te rijden (aan het eind van de weg), zodat je daar de beste kans hebt om ook daadwerkelijk iets te zien. Alle andere uitzichtspunten doe je dan op de weg terug omlaag. De reden is dat hoe vroeger je boven bent, hoe minder kans je hebt op mist. En als de berg 's ochtends al met de top in de wolken staat kun je die dag beter naar het strand gaan, want dan is er bovenaan vrij weinig te zien ;-).

En ga -niet- met de Smith Family river cruise naar de fern grotto. Dat is me toch een tourist trap! Ik kwam er langs en dacht 'hee, dat is misschien wel leuk voor een kort uitstapje', maar ik had beter even van tevoren in mijn reisgids kunnen lezen dat het de moeite niet echt waard is. De 'grot' zelf is wel grappig, maar je kunt er beter zelf naartoe gaan. Of je kunt in dezelfde tijd naar Wailua Falls rijden. Dat is ook een klein uitstapje, en dat vond ik wel de moeite waard :-).
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik denk eraan om zowel een boottocht langs Na Pali als een helikopter vlucht te doen.
Moet nog even zien wat dat zal kosten.
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Bij ons staan zowel de boottocht als de helikoptervlucht op het programma :D Reken wel al snel $200-$250 per persoon. Hebben een thuis een lijstje met de verschillende maatschappijen en de voor- en nadelen (bv. doors off mogelijkheid).
Ook Waimea Canyon en Koke'e State Park staan aangeduid. Zullen waarschijnlijk de Honopu Ridge Trail doen en eventueel (een stuk) van de Pihea Trail. Normaal doen we ook het deel van de Kalalau Trail tot Hanakapiai Beach en van daaruit verder naar de Hanakapiai Falls. Een andere hike is deze naar de Makaleha Falls aan de east side maar van deze hike is minder informatie te vinden (is trouwens ook geen officiële trail).

Nog hikes die jullie aanraden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer