Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

helicoptervlucht Big Island ? Maui ?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
ellim
Amerika-ontdekker

helicoptervlucht Big Island ? Maui ?

Bericht door ellim »

Wij maken deze zomer een trip van 14 dagen naar Oahu - Big Island en Maui. Ik had gedacht een helicoptervlucht te boeken om over de vulkanen te vliegen maar nu er geen actieve stroom meer is vraag ik mij af of dit nog de moeite is. Een ander alternatief is een vlucht met een Cessna vanuit Maui naar ....(http://www.mauiaviators.com) of heeft iemand andere leuke ervaringen ?
guinevere
Amerika-expert

Re: helicoptervlucht Big Island ? Maui ?

Bericht door guinevere »

Wij hebben deze winter een helicopter vlucht op Big Island gedaan en dat was echt geweldig ook al was er geen actieve lava. In de krater zelf was wel lava zichtbaar en het contrast tussen de groene natuur en de lava was adembenemend. Aan het eind vliegen ze ook nog over watervallen en Hilo Bay. Een helicoptervlucht over Maui lijkt me ook mooi, maar over een vulkaan vliegen is natuurlijk een unieke ervaring die je alleen op Big Island kan doen.

Opmijn blog staat een foto verslag.
Afbeelding
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wij hebben een heli tour boven West-Maui + Oost-Molokai gemaakt, en een boven Kauai. Daarnaast zijn we met een Cessna Grand Caravan van Pacific Wings van Big Island naar Maui gevlogen.

De cessna is zeker plezant en een heel andere ervaring dan het typische luchthaven gebeuren dat je gewoon bent. Zie mijn reply in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 07#p590507
Maar je mag hier zeker geen sight-seeing vlucht van verwachten, daarvoor dienen de heli's... Zie ook de laatste 4 foto's van m'n Big Island album en de eerste 4 van m'n Maui Album.

Wij hebben voor een heli tour boven Maui gekozen ipv Big Island omdat ook bij ons de lava stroom was stilgevallen. Daarnaast is Molokai ook wel interessant. Het heeft de hoogste zee "cliffen" ter wereld (hmm, hoe noem je dat eigenlijk in het NL??). Langs de andere kant moet op Big Island over Mauna Kea en zijn observatorium vliegen (doen ze dat?) ook wel fantastisch zijn.
Zie opnieuw het begin van men Maui Album voor foto's van de heli-tour.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Mijn zwager en zus hebben de helikoptervlucht over big island gedaan , vanwege het vulkanische karakter van het eiland.
Zij vonden dat helemaal geweldig. Wij persoonlijk hebben dat niet gedaan, omdat we zelf het vulkanische niet zo mooi vonden. Ik denk dat je goed moet bedenken wat je wilt zien. Meer groen of meer vulkanen?

Succes!
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Het vliegen met een helicopter is sowieso een unieke belevenis...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer