Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reizen van en naar Hawaii, tips?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
meghaly
Amerika-ontdekker

reizen van en naar Hawaii, tips?

Bericht door meghaly »

ik ben al een tijdje lid van dit forum en lees alle berichtjes met veel plezier! na onze trip twee jaar geleden naar New York, willen we nu graag naar de west kust van de USA en daar wellicht een weekje Hawaii aan vastplakken. We hadden een reis gezien bij exitreizen maar zijn aan t kijken of we het niet los kunnen boeken. Nu zag ik wel dat de vliegreis naar en van Hawaii niet niks is :shock: terug met twee overstappen...

Omdat we ons puur aan het orienteren zijn, wil ik graag wat tips. Wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeeld op de terugweg via new york of washington te vliegen en daar een dag te blijven? ben je dan gebroken vanwege het tijdsverschil of valt dat wel mee?
Is een week goed te doen op hawaii met verblijf op oahu of the big island?
tips zijn welkom!
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Re: reizen van en naar Hawaii, tips?

Bericht door guinevere »

Ben geen ervaringsdeskundige, maar ik kan me voorstellen dat je wel een redelijke jetlag hebt. Het tijdsverschil tussen NY/DC en Hawaii is 5 uur, maar 1 uur minder dan tussen Nederland en de oostkust en de meeste mensen zijn vrij futloos wanneer ze hiervandaan terug naar Nederland vliegen.
Afbeelding
meghaly
Amerika-ontdekker

Bericht door meghaly »

kan me er inderdaad iets bij voorstellen. Ik zag op jouw blog dat je dit jaar ook richting Hawaii gaat? geweldig hoor, maar is vanuit waar jij woont wellicht wat makkelijker :wink:
De reis die wij hebben gezien bij Exit reizen vinden we ook wat kort, 14 dagen, we denken zelf aan 16 of 17 dagen, niet langer ivm huisdieren :)
Welke maatschappij kunnen we dan het beste kiezen? toch ook United?
Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Je zou met KLM / Delta in 1 keer naar LA of SD kunnen vliegen, vanaf daar is het ook nog 1 vlucht. Dus dan kan het met 1 overstap (geen idee van kosten hoor) :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

meghaly schreef:ik ben al een tijdje lid van dit forum en lees alle berichtjes met veel plezier! na onze trip twee jaar geleden naar New York, willen we nu graag naar de west kust van de USA en daar wellicht een weekje Hawaii aan vastplakken. We hadden een reis gezien bij exitreizen maar zijn aan t kijken of we het niet los kunnen boeken. Nu zag ik wel dat de vliegreis naar en van Hawaii niet niks is :shock: terug met twee overstappen...

Omdat we ons puur aan het orienteren zijn, wil ik graag wat tips. Wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeeld op de terugweg via new york of washington te vliegen en daar een dag te blijven? ben je dan gebroken vanwege het tijdsverschil of valt dat wel mee?
Is een week goed te doen op hawaii met verblijf op oahu of the big island?
tips zijn welkom!
Of het een leuke reis wordt of een hele leuke reis hangt ook een beetje van de duur af hoe lang je in de VS blijft.
Ik lees 16/17 dagen ? Daarvan ben je al een 4 dagen aan het reizen/vliegen.
De vlucht naar Hawaii is in ieder geval met een tussenstop aan de westkust en daar zit in ieder geval een nacht tussen (aan de westkust).
Met de vlucht van Hawaii naar de westkust krijg je te maken met tijdverschil wat betekent dat de vlucht je zo'n 8 uur kost.
Met de vlucht van de westkust naar de oostkust krijg je ook weer te maken met tijdverschil wat betekent dat de vlucht je ook zo'n 8 uur kost (en overal komt dan de inchecktijd en ophalen van bagage ook nog bij).
Wij hebben dit ook 2 keer gedaan en hebben om die reden toch 3 en 3 en een halve week gedaan over de reis.

Tijdverschil tussen west en oost maakt wat "gebroken zijn" wat minder uit. Als je een niet te vroege ochtendvlucht neemt vanaf de westkust dan kom je in de late namiddag aan aan de oostkust en zul je toch een hotel nemen. Dan kun je de volgende dag de hele dag in Washington of New York verblijven en kun je kijken of je een late avondvlucht neemt vanaf de oostkust naar huis, of nog een nacht in de VS doen en de volgende ochtend de vlucht nemen.
Als je langer gaat, dan kun je ook kiezen om bijv. 2 dagen aan de oostkust te blijven.

Anyway zal het een leuke reis zijn.
Veel plezier met plannen en met de vakantie zelf natuurlijk :thumbup:
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Hey leuk dat je misschien naar Hawaii gaat!
Je kunt bij Exit Reizen ook een reis laten samenstellen, ik zou ze gewoon eens mailen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb ook eerst alles zelf uitgezocht en gekeken wat ons dit zou gaan kosten. Bij Exit-Reizen was het zelfs nog voordeliger. Alles was echt top geregeld.
Mbt de reis, ja het is lang maar wij hadden op de heenweg weinig last van Jetlag. Wij vlogen via Chicago naar LA en kwamen 6 uur s'avonds aan in LA. We waren toen erg moe en konden dus meteen slapen(in nederland is het dan al 3 uur s nachts). Vervolgens word je wel wat vroeg wakker maar wij hadden weer genoeg energie om daar lekker rond te gaan kijken. Dag erna vlogen we door naar Hawaii.
Terug zijn we via Washington naar Amsterdam gevlogen in 1 ruk door. Dit viel wel vies tegen, mede omdat je niet naar huis wilt en de spanning, die je op de heenreis hebt nergens meer te vinden is.
Als je het toch zelf wilt boeken zou ik de ticketprijzen goed in de gaten houden. Ik ben alweer aan het kijken voor dit jaar om weer die kant op te gaan. De ene dag vind je tickets voor 1200 naar Maui en de andere dag kun je voor 800 euro die kant op, scheelt nog al dus.

Veel succes!, ben benieuwd!
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Wij reizen vanaf oakland naar kona , dit in het midden van onze rondreis zuidwest ,( zie reisschema Carmen in het topic reisschemas zuidwesten).
Gekozen voor een package deal vlucht en hotel geboekt via orbitz.
Op dit moment zijn de vluchten van oakland naar kona redelijk betaalbaar voor periode in mei dan 285 euro retour (all in) komen dan nog wel kosten bij voor een koffer circa 25 dollar stuk.
Weet niet welke periode je voor ogen hebt maar doordeweekse vluchten schelen al weer met die in het weekend.
gr Carmen
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen
Afbeelding
meghaly
Amerika-ontdekker

Bericht door meghaly »

@carmen, bedankt voor je tip. ik zal de vluchten eens in de gaten houden en ook je topic voor tips :wink: wij willen waarschijnlijk in oktober of november gaan. eerder kan helaas niet vanwege mijn studie :cry: ik hoop in juli af te studeren van mijn HBO opleiding en in september pakken we waarschijnlijk nog een weekje griekenland met vrienden, erg vervelend allemaal :)
We zijn afgelopen jaar naar Bali geweest, helemaal fantastisch maar met een overstap van twee keer 6 uur op de heen èn terugweg hadden we erg veel last van de jetlag. we zeiden nog tegen elkaar dat we dat niet meer zouden doen, maar ja nu willen we toch ook weer verder weg, dan wel de andere kant op haha!

@lars: ik heb inderdaad ook gekeken bij Exit reizen maar de trip met las vegas erin leek mij in eerste instantie wel wat, maar toch wel erg kort overal. En 4 nachten Las Vegas hoeft dan ook weer niet voor mij... Ik zag dat Mattrob schreef dat KLM rechtstreeks naar LA/SF vliegt dus ik zal daar ook eens kijken. Zelf alles boeken vind ik ook wel prettig en een uitdaging natuurlijk. Hoe vonden jullie Hawaii verder en op welke eilanden ben je geweest? heb je een blog daarvan bijgehouden?
ik heb al gelezen dat het niet echt goedkoop is, maar ach.. geld moet rollen!! :thumbup:
Afbeelding
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Je kunt dat bij exit gewoon aangeven dat je liever wat extra dagen doorbrengt op Hawaii, zo hebben wij onze reis ook zelf samengesteld. Wij vonden 1,5 dag in LA ook voldoende (al hadden we hier achteraf nog wel een paar aan vast willen plakken). Wij vonden Hawaii zeker niet bijzonder duur. De dollar stond/staat gunstig ten opzichte van de euro. Maui is overigens wel duurder dan Oahu.
Kijk even bij http://www.skyscanner.nl KLM is wel flink prijzig. Ook andere maatschappijen kunnen je met 1 overstap op Hawaii brengen. Ik zag al tickets voor 800-900 euro voorbij komen met 1 overstap. Ik heb je even een privé bericht gestuurd, dan kun je onze blog even doorlezen. :)
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Wij hebben destijds ook via Exit geboekt. Zowel heen als terug was het 2 keer overstappen: in Washington en LA. Op de heenweg vond ik het prima te doen, aangezien we een overnachting in LA hadden (aanbevolen door Exit). Heel erg prettig en je kan de volgende dag redelijk uitgerust het vliegtuig in stappen naar Hawaii en dan is het nog "maar" 5 uur vliegen.
Terug hadden we geen overnachting dus dan is het wel een flinke zit ondanks de twee tussenstops. Wat ik nog weet van de terugreis is vooral dat ik de tijdsverschillen zo raar vond: om half tien 's avonds uit Maui vertrekken en ergens aan het begin van de ochtend in LA aankomen en alleen maar kunnen ontbijten op het vliegveld :)

Of je veel last heb van de jetlag zal voor ieder persoon anders zijn. Ik heb er persoonlijk wel een dag of 2 goed last van gehad na thuiskomst en de eerste week na thuiskomst was ook nog wel raar. Daarna ging het wel weer :) Een volgende keer Hawaii zou ik zeker wel met een overnachting op de terugweg plannen...al is het maar om die lange vliegtuigzit op te breken.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer