Hawaii December 2011

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
laura_
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 nov 2011, 03:42

Hawaii December 2011

Bericht door laura_ »

Hoi allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb mij aangemeld omdat ik wat vragen had over Hawaii.

Sinds september studeer ik voor een jaar in de VS (Seattle) en aangezien mijn droom was om ooit is naar Hawaii te gaan en dit de ultieme kans was. Heb ik gisteren mijn ticket geboekt!
12 december t/m 27 december zit ik lekker in Hawaii.

Vandaag heb ik een lonely planet voor Hawaii besteld, dus dan kan ik me ook iets beter inlezen als ik die heb.

Mijn plan was om in hostels te verblijven, zodat ik nieuwe mensen ontmoet, aangezien ik wel alleen ga. Na het een en ander uitzoeken kwam ik tot te conclusie, dat ik misschien toch maar een soort van moest gaan eilandhoppen.

Zelf lijken mij Oahu (waar ik sowieso heen ga), Big Island Hawaii en Maui erg mooie eilanden. Nu heb ik dus een vraag over het vliegen tussen de eilanden. Is het beter om van te voren deze vluchten al te boeken? Met het gevolg dat als ik het er echt heel leuk vind, ik niet langer kan blijven of juist als het tegenvalt ik niet eerder weg kan? Nu zat ik te kijken naar een route, dat ik van eiland naar eiland kan en niet tussendoor moet landen op Honolulu haha. Tegen een redelijke prijs haha. Ik blijf een student.

Later is mijn plan gewijzigd alleen Oahu en Big Island te doen, maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.
O

Of bestaat er een mogelijkheid om via de ferry te gaan? of is dat juist duurder?

Ik zag namelijk dat sommige voor 39$ tussen eilanden vliegen, nou dat lukt mij niet haha. Of ik zoek niet goed. Natuurlijk is December ook wel hoogseizoen, dus misschien ligt het daar aan.

maargoed, zouden jullie mij kunnen helpen met het vliegen tussen de eilianden etc?
En wat moet ik nou echt zien in Oahu?
En iemand die een goede surfplek weet voor beginners? Ik wil natuurlijk wel leren surfen, of in ieder geval 1 lesje meepikken.

Alvast heel erg bedankt en ik hoop op goede tips!
lars
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 feb 2011, 19:28

Re: Hawaii December 2011

Bericht door lars »

hey!, super dat je naar Hawaii gaat :thumbup:. Volgens mij is het niet echt nodig ver van tevoren een vliegticket te boeken. Wij hadden dit een half jaar van tevoren gedaan en zaten nog in een half leeg vliegtuig van Oahu naar Maui. Ferry is opgeheven volgens mij. Als je de mogelijkheid hebt zorg dat je in ieder geval een dag een huurauto neemt op Oahu en ga langs de north shore rijden en de "Windward Coast" (langs de Koaloa Ranch) ik vond dit echt een prachtige route met hele mooie natuur. Om surfen te leren moet je in Waikiki zijn hier heb je goede beginnersgolfen. Verder kun je erg veel vinden in de lonely planet, ik heb hem zelf ook ;). Alvast veel plezier met de voor pret!
laura_
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 nov 2011, 03:42

Re: Hawaii December 2011

Bericht door laura_ »

Oja, die was ik er vergeten bij te vermelden. Ik kan helaas geen auto huren, aangezien ik geen Nederlands, maar ook geen Amerikaans rijbewijs heb.

Daarom vraag ik me af of ik op Big Island zoveel kan doen?
clo
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 jan 2010, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Gent

Re: Hawaii December 2011

Bericht door clo »

Hallo Laura,
Wij hebben deze zomer verschillende eilanden bezocht ( islandhoppen). Onze vluchten hebben we rechtstreeks bij o.a. Hawaian Airlines, Island Air en Pacific Wings geboekt. Wij betaalden toen +/- tussen de 75$ en 90$ (tax incl.) . Wij zijn heel enthousiast over Pacific Wings, klein vliegtuigen die laag vliegen waardoor je heel wat ziet. Wij vlogen ermee van Kahului, Maui naar Kona, Big Island.
Big Island is wel het grootste eiland dus een auto heb je daar wel nodig. Ik weet niet hoe het met het openbaar vervoer zit.Wellicht zijn er ook georganiseerde tours naar oa Volcanic N.P.
Kauai is heel wat kleiner en daar hebben we veel fietsenverhuur gezien.
Indien je nog vragen hoor ik het wel
Grtjs
Claudine
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Hawaii December 2011

Bericht door misstiara »

Voor de vluchten kan je misschien een offerte bij exitreizen opvragen. Ze hebben echt prima prijzen!
Wat ontzettend leuk voor je dat je gaat!! Have fun!
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Hawaii December 2011

Bericht door guinevere »

Leuk! Je wil precies dezelfde eilanden zien als ons. Het lijkt me alleen erg moeilijk om zonder auto op Big Island en zelf Maui te zitten al kan je natuurlijk wel excursies boeken, maar dat kost vaak zoveel geld. Op Oahu is het OV geloof ik wel erg goed geregeld.

Ik heb eergisteren onze vluchten tussen de eilanden vastgelegd via Hawaiian Airlines voor $310 p.p. Het zijn 3 directe vluchten van Oahu naar Hilo, van Big Island; Kona, Big Island naar Maui; en van Maui naar Oahu. Het had waarschijnlijk wel goedkoper gekund als ik vroeger geboekt had en bij een andere maatschappij, maar mijn vriendin durft niet zo goed in kleine vliegtuigjes (vanwege turbulentie) en ik las dat Hawaiian minder vertraging en cancellaties heeft als de anderen.

Ik heb zelf via Groupon een 2-urige surfles geboekt voor $30 (deal is helaas afgelopen, maar ik zie ze vrij regelmatig voorbij komen dus misschien ook iets voor jou?) aan de noordkust van Oahu. Niet aan een strand met mega grote golven hoor, maar gewoon in een rustig gedeelte voor beginners. Het voordeel van de noordkust over Waikiki is dat het rustiger is en dat je minder lelijke blikken krijgt van de locals als je op "hun" golf wil surfen. Ik zou sowieso een dag naar Waimea Bay of Pipeline aan de noordkust gaan om de pro-surfers aan het werk te zien.
Afbeelding
laura_
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 nov 2011, 03:42

Re: Hawaii December 2011

Bericht door laura_ »

Dank jullie wel voor de reacties. Het komt steeds dichterbij en ik heb een opzet gemaakt, maar graag zou ik willen weten voor tips en aanvullingen

12 december: vliegen naar Honolulu
13 december: Honolulu Downtown en/of strand
14 december: vliegen naar Big Island (Hilo)
15 december: Volcano National Park
16 december: met de bus naar Kona (volgens mijn lonelyplanet kan je reizen met de bus)
17 december: Kona
18 december: Vliegen naar Maui
19 december: Maui
20 december: Maui
21 december: Maui
22 december: vliegen naar Oahu en Dole Ananas Plantage
23 december: Pearl Harbor
24 december: Oahu
25 december: Oahu
26 december: Oahu
27 december: Oahu - Waikiki Beach en 's avonds terugvliegen

Op Maui ga ik in een hostel verblijven die gratis trips organiseerd, dus dat zit qua uitstapjes wel goed. Zijn er nog dingen die ik in Kona echt moet doen/gezien hebben?

Verder heb ik nog 3-4 dagen over in Oahu. Wil graag wel naar Ala Moana Shopping Mall en surfen (kant van Northshore?) Dus dat staat op mijn lijstje voor de laatste dagen, misschien dat het surfen ook wel in Kona ofzo kan? Maargoed, zijn er volgens jullie nog dingen die ik echt moet zien?

Ik heb trouwens er voor besloten om de 14e al naar Big Island te vliegen, omdat ik in een hostel verblijf die alleen op donderdag en nog 1 of 2 andere dagen een trip naar Volcano Park maakt. Anders was ik een dag later gevlogen. Nu heb ik Oahu voor het einde.

Dus al jullie tips voor die ''lege'' dagen zijn van harte welkom! En wat denken jullie? Is het een te druk programma? VInd het zelf nog meevallen, omdat ik op veel bestemmingen nog niet echt concrete plannen heb.
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Hawaii December 2011

Bericht door misstiara »

Op maui, ook al kan je gratis tripjes moet je iig een ochtend of middag gaan snorkelen in molokini en turtle Town. Of een keer zelf naar black rock gaan bij sheraton in lahaina. Verder heb ik zel erg spijt van dat ik niet naar de haleakala crater ben geweest om de sunrise te zien. Verder is natuurlijk road to hana leuk.

Ben trouwens wel benieuwd in welk hostel je zit.

In oahu kan je snorkelen in hanauma bay. Verder wat ik het leukst vond was het polynesian center: 1 hele dag en avond.
Wijnhandel nog een extra tour geboekt voor de pcc. Waardoor je de hele eiland zag en ook nog dole enzo.
Pcc heeft de ene show na de andere. Waar je alle culturen en dansshows ziet. Gaaf!
lars
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 feb 2011, 19:28

Re: Hawaii December 2011

Bericht door lars »

Sunrise op de Haleakala is zeer de moeite waard. Maar onderschat de kou echt niet! het is echt bizar koud daar smorgens vroeg met die wind op je gezicht helemaal!.
Wij vonden het snorkelen bij Molokini zeer tegenvallen. Wel enorm helder maar geen koraal en weinig vis vergeleken met wat wij in de Rode zee gezien hebben viel het flink tegen. Je kunt vanaf de kant makkelijk bij betere snorkelspots komen, zoals Po’olenalena Beach onder Kihei is 1 van de beste snorkelspots op Maui. Ga zoiezo smorgens vroeg dan is het water rustiger.
Probeer ook even een middagje bij Hookipa te kijken vlak voorbij het dorpje Paia, daar gaat het deze tijd van het jaar helemaal los met surfen!
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Hawaii December 2011

Bericht door guinevere »

Volgens mij heb ik het bus schema van je bus gevonden: Hele-On Bus

Ik zou surfen gewoon op Oahu doen aangezien je daar meer tijd te besteden hebt.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer