Fietsen in Honolulu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Fietsen in Honolulu

Bericht door Arlette »

Hoi, we denken er over om eventueel fietsen te huren op Oahu (Waikiki) om dan met de fiets tot aan Diamond Head te rijden en nadien eventueel nog een fietstoertje te doen in Waikiki en omstreek. Heeft iemand dit al eens gedaan? Waar moeten we dan op letten? Mogen we gelijk waar rijden of heb je daar ook fietspaden zoals bij ons? Want als je googlemaps streetview bekijkt zie je eigenlijk weinig mensen op de fiets. Want er gaan wel bussen van Waikiki tot aan het Diamond Crater Park enzo maar het lijkt me leuk en fris om het op de fiets te doen. Of als er nog iemand gelijkaardige tips heeft .... :thumbup:
NeoMay
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2010, 18:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door NeoMay »

Geen tips maar ik lees mee,ik zou ook graag willen fietsen daar.
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
clo
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 jan 2010, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Gent

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door clo »

Hallo Arlette en NeoMay,
Wij zijn net terug van onze trip naar Hawaii ( island hopping) en verbleven de 2 laatste nachten in Waikiki in het Hawaii Prince hotel (goede deal via priceline).
Dit hotel is gelegen aan het uiterste einde van Waikiki, aan de jachthaven en we zijn te voet via het strand naar de andere kant (Diamond Head) gewandeld en hebben er een goed half uurtje over gedaan. Ik heb er geen fietsverhuur gezien, ook niet echt opgelet; en ook eigenlijk niet zo veel fietsers. Ik weet niet of jullie ook nog naar andere eilanden gaan maar op Maui (o.a. afdaling van de Haleakala Crater met een mountain bike); Kauia(in Kapaa) en Big Island (in Kona) zijn er wel degelijk fietsen te huur.
Indien jullie nog vragen hebben hor ik het wel
grtjs
Claudine
NeoMay
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2010, 18:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door NeoMay »

Hoi Clo,
een half uurtje lopen is nog wel te doen(al loop ik door eem blessure momenteel niet goed maar dat is hopelijk tegen die tijd weg..).

Heb je verder nog tips of juist don'ts qua restaurants ofzo?
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door Eriq »

Wij zijn er afgelopen december/januari geweest waaronder een paar dagen Oahu. Ik zou niet zo snel op de fiets stappen in Honolulu. Waarschijnlijk kun je wel de drukste straten vermijden, maar naar DIamond Head is het nog wel een klim naar boven. Je kunt er wel met de fiets komen, dus neem er dan een met voldoende versnellingen. En let op de tijden dat het park open is. Zorg dat je er vroeg bent want zeker als je naar boven gaat lopen dan kun je dat maar beter niet doen op een warme middag. Stevige schoenen en water onder de snelbinder mee nemen!
Na onze klim naar boven hadden we een flinke wolk mist... het uitzicht was dus niet zo optimaal. Gelukkig trok het nog een beetje op.

De meeste winkels en restaurants zitten aan de Kalakaua Ave. en Lewer Street (Beach Walk) dat is dan ook het meest drukke en toeristische deel van Waikiki.

Het strand aan Waikiki is erg druk, vergelijk het met een Spaanse badplaats in hoogseizoen. Dus wij zijn bij Waimanalo Bay State Recreation Area geweest, tegen Kailua aan. Daar was het een heel stuk rustiger. Een auto huren is dan ook wel een aanrader. Bij Dillingham Airfield kun je op het strand van Lost liggen, daar was het in december helemaal uitgestorven.
The Great American Eclipse Trip 2024
clo
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 jan 2010, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Gent

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door clo »

Hallo NeoMay;
Qua restaurants kan ik niet echt uit ervaring spreken; toen wij er waren hebben we enkel in Hard Rock Cafe gegeten ( is zo een beetje traditie) en om de hoek van ons hotel was een Outback en Red Lobster en in dat laatste hebben we dan ook gegeten. Vermits die 2 restaurantketens overal een beetje hetzelfde menu hebben weet je wat je ervan kan verwachten. Jammer genoeg hadden we hier geen tips van locals. Ik had dit wel gevonden op de Beat of Hawai website : http://beatofhawaii.com/best-free-shave ... o-hot-pot/
Maar het is er bij ons niet van gekomen om dit uit te checken, misschien wat voor jullie.
Nog veel plezier op de komende trip en geniet ervan
grtjs
Claudine
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door Eriq »

Dat hebben we in Honolulu ook gedaan, Outback en Cheesecake Factory (die laatste is ook een beetje Amerikaanse traditie).
The Great American Eclipse Trip 2024
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door Arlette »

Ja, een half uurtje lopen is inderdaad niet zo veel dus dat is inderdaad te doen. We zijn toch immers vooral van plan om onze tijd in Waikiki vooral te genieten van zon, zee, ... We zouden er een zestal dagen zijn want we blijven alleen maar op Oahu en we proppen nu ook niet alles op één dag dus zal er tijd en ruimte genoeg zijn om het strand of de weg die er zowat gelijk meeloopt (ik moet wel kunnen shoppen hé :lol: ) te bewandelen.
Wat de fietsen betreft : ik heb een fietsverhuur gevonden in Lemon Road, één van de straten in de buurt van oa hotel Queen Kapiolani ... die wel interessant lijkt. Zij hebben op hun website zelfs al plannetjes staan met fietsroutes, dus als we die fietsen daar dan gaan huren dan krijgen we vast plannetjes mee of zij kunnen ons tips ofzo geven hoe we het best de ritjes aanpakken.
naar DIamond Head is het nog wel een klim naar boven. Je kunt er wel met de fiets komen, dus neem er dan een met voldoende versnellingen. En let op de tijden dat het park open is. Zorg dat je er vroeg bent want zeker als je naar boven gaat lopen dan kun je dat maar beter niet doen op een warme middag. Stevige schoenen en water onder de snelbinder mee nemen!
Ik ben van plan om het inderdaad vroeg te doen. We nemen zeker water mee en een goede wandelschoen want dat is wel nodig zoals ik al op meerdere sites gelezen heb. De rest van de dag plan ik niets speciaal dus dan hebben we tijd genoeg om te treuzelen en te rusten (onze conditie is niet zo goed maar misschien kan ik er nog iets aan doen vooraleer we weg zijn :think: )
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door Eriq »

wij zijn ook geen topsporters en het is een stevige klim naar boven maar sommige sites overdrijven wel. Die geven je het idee dat je de Mount Everest moet beklimmen. Zo ernstig is het ook niet. Ik heb mensen het op hun slippers zien doen in een zwembroek en dat waren zo te zien ook geen topsporters. Maar in combinatie met de fietstocht er naar toe en dan nog eens naar boven... dat zal wel een lekker actief dagje worden. Leuk!
In het Ala Moana shoppingcenter kun je trouwens T-shirt kopen met "I climed Diamond Head", 2 voor $25 of zoiets was de aanbieding.
Afbeelding
The Great American Eclipse Trip 2024
NeoMay
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2010, 18:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door NeoMay »

Hoe lang ben je onderweg naar boven?(als je geen topsporter bent maar op je gemak naar boven wandeld?)
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Fietsen in Honolulu

Bericht door Eriq »

Dat kan ik niet meer met zekerheid zeggen maar laat het tussen een half uur en een uur zijn.
Er is een goed wandelpad gemaakt en de keren dat je niet kunt doorlopen is waarschijnlijk als je een sloom iemand voor je hebt lopen...
The Great American Eclipse Trip 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer