Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goedkope vliegtickets Hawaii
Goedkope vliegtickets Hawaii
Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden van leuke vliegtickets naar Hawaii?
Zoals het nu lijkt gaan wij 11 september richting Hawaii.
Misschien dat we er ook 12 september van maken want precies 10 jaar na de aanslagen lijkt het me eigenlijk geen leuke datum om te vliegen....
Zoals het nu lijkt gaan wij 11 september richting Hawaii.
Misschien dat we er ook 12 september van maken want precies 10 jaar na de aanslagen lijkt het me eigenlijk geen leuke datum om te vliegen....
Laatst gewijzigd door JohanX op 23 mei 2011, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Goedkope vliegtickets Hawaii
Wel grappig. Twee jaar geleden vlogen wij ook precies op die datum naar Hawaii.JohanX schreef:Misschien dat we er ook 12 september van maken

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben ook op zoek voor tickets naar Hawaii (Jan-Feb 2012) dus ik lees even mee. 

Wij gaan 20 september, tickets zijn al in huis.
Vliegen heen via LA en terug via Atlanta.
Vliegen heen via LA en terug via Atlanta.
Mooie deal gespot op Airfarewatchdog: deze winter van meerdere locaties aan de Oostkust van de VS naar Oahu voor $500 RT. Tickets naar de andere eilanden zijn ook in de verkoop voor enkele tientjes meer. Misschien ook van de Westkust, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet eens naar gekeken.
Mijn totaal (incl. belasting en toeslagen) was $550 voor een retourtje Baltimore -> Honolulu. Best netjes, toch?
Had eventueel nog $30 goedkoper gekund; de goedkoopste fares zijn $475, wat na alle toeslagen op $520 uitkomt.
Wij hebben voor deze vlucht gekozen omwille van:
- een ruime overstap op de heenweg (2,5 uur in Phoenix)
- een overstap halverwege (zodat je twee keer 6 uur in het vliegtuig zit, niet eerst 2 uur en dan ineens 10)
- vroege aankomst tijd (voor 4 uur 's middags)
- late vertrektijd (net voor middernacht)
Ik hoop dat iemand anders hier ook zijn voordeel mee kan doen!
Mijn totaal (incl. belasting en toeslagen) was $550 voor een retourtje Baltimore -> Honolulu. Best netjes, toch?

Had eventueel nog $30 goedkoper gekund; de goedkoopste fares zijn $475, wat na alle toeslagen op $520 uitkomt.
Wij hebben voor deze vlucht gekozen omwille van:
- een ruime overstap op de heenweg (2,5 uur in Phoenix)
- een overstap halverwege (zodat je twee keer 6 uur in het vliegtuig zit, niet eerst 2 uur en dan ineens 10)
- vroege aankomst tijd (voor 4 uur 's middags)
- late vertrektijd (net voor middernacht)
Ik hoop dat iemand anders hier ook zijn voordeel mee kan doen!

- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat zijn inderdaad scherpe prijzen. Dus je gaat naar Oahu? Ga je ook nog een andere eiland bezoeken? Elk eiland heeft zijn eigen karakter. Wij willen ooit nog een reis alleen naar Hawaii maken i.p.v. combineren met het zuidwesten om zo alle eilanden (incl. Molokai en Lanai) te bezoeken. De afgelopen keer hebben we alleen Oahu en Big Island bezocht. Die laatste heeft op ons wel veel meer indruk gemaakt.
Groetjes René
Ja, ik denk dat Ohua veel te touristisch voor ons is. Zolang ik Pearl Harbor en de Pipeline kan zien ben ik al helemaal gelukkig.
We doen daarom eerst 2 nachten (eigenlijk is dat maar 1 dag door de jetlag) op Oahu, dan een week Big Island en daarna zijn we er nog niet helemaal over uit. Waarschijnlijk een week Maui met een dagreisje naar Lanai, of een week Kauai, of anders een paar dagen Maui en een paar dagen Kauai. Aan het eind houden we dan nog 2 dagen Oahu over.
Ik zal vanavond een topic openen zodat ik alvast advies in kan winnen.
We doen daarom eerst 2 nachten (eigenlijk is dat maar 1 dag door de jetlag) op Oahu, dan een week Big Island en daarna zijn we er nog niet helemaal over uit. Waarschijnlijk een week Maui met een dagreisje naar Lanai, of een week Kauai, of anders een paar dagen Maui en een paar dagen Kauai. Aan het eind houden we dan nog 2 dagen Oahu over.
Ik zal vanavond een topic openen zodat ik alvast advies in kan winnen.

Even een oud topic omhoog schoppen..
Ik ben aan het kijken voor tickets in mei 2012.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze nog aardig aan de prijs vind. Ik zoek op deze route:
AMS - HNL
SFO - AMS
Van Hawaii naar Californie boek ik wel los bij Hawaiian Airlines ofzo, dat is het probleem niet.
Maar voor bovengenoemde route kom ik uit op 900 euro (met BA, aantal keren overstappen) of 1075 euro met KLM.
Zijn dit een beetje gangbare prijzen wanneer HNL in de route zit?
Omliggende luchthavens als Brussel of Dusseldorf zijn voor mij niet interessant ivm afstand.

Ik ben aan het kijken voor tickets in mei 2012.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze nog aardig aan de prijs vind. Ik zoek op deze route:
AMS - HNL
SFO - AMS
Van Hawaii naar Californie boek ik wel los bij Hawaiian Airlines ofzo, dat is het probleem niet.
Maar voor bovengenoemde route kom ik uit op 900 euro (met BA, aantal keren overstappen) of 1075 euro met KLM.
Omliggende luchthavens als Brussel of Dusseldorf zijn voor mij niet interessant ivm afstand.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Dat zijn gangbare prijzen.
Verder beperk je jezelf op voorhand al door andere vliegvelden uit te sluiten.
Misschien wel makkelijker voor je, maar hou er dan maar rekening mee dat gemak ook z'n prijs heeft.
Verder beperk je jezelf op voorhand al door andere vliegvelden uit te sluiten.
Misschien wel makkelijker voor je, maar hou er dan maar rekening mee dat gemak ook z'n prijs heeft.
Dat snap ik ook wel, captain Obvious.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo'n opmerking nodigt wel uit tot antwoord op je vraag (not).
Waarom kijk je niet naar een multi-city ticket voor Amsterdam-Honolulu-San Francisco-Amsterdam? Dan zit je niet met het moeten kopen van losse tickets en de bijbehorende restricties/extra fees voor bagage.
- US-fanboy
- Amerikakenner
Jozef schreef: ... voor bovengenoemde route kom ik uit op 900 euro (met BA, aantal keren overstappen) of 1075 euro met KLM.
Jozef schreef: ... Captain Obvious

Wij zijn ons wat aan het oriënteren op tickets 2012 voor de route:
AMS - NYC (16-7)
NYC - HNL (21-7)
HNL - ORD (04-8)
ORD - AMS (08-8)
Via WTC 1352 euro, met de mededeling dat dit echt de allerallerlaatste stoelen zijn...
Is het ook jullie ervaring dat je 11 maanden vooraf moet boeken, en dat er anders geen plek meer is? Behalve dan in duurdere economy klasses. (Y of B)
Met Continental kom ik op 1440.
United en Delta rond de 1500/1600.
Waar zou ik nog verder kunnen kijken? (behalve bij de vliegwinkels, de cheaptickets etc)
Thanks.
AMS - NYC (16-7)
NYC - HNL (21-7)
HNL - ORD (04-8)
ORD - AMS (08-8)
Via WTC 1352 euro, met de mededeling dat dit echt de allerallerlaatste stoelen zijn...
Is het ook jullie ervaring dat je 11 maanden vooraf moet boeken, en dat er anders geen plek meer is? Behalve dan in duurdere economy klasses. (Y of B)
Met Continental kom ik op 1440.
United en Delta rond de 1500/1600.
Waar zou ik nog verder kunnen kijken? (behalve bij de vliegwinkels, de cheaptickets etc)
Thanks.
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Wij hebben pas een maand geleden onze tickets naar Hawaii geboekt voor 1200 euro.
We hebben zelf de ticketsites gekeken naar een geschikt ticket. Daaruit kwam naar voren dat KLM het goedkoopst was voor ons. Daarna hebben we zelf gekeken wat de mogelijkheden zijn op de KLM site. Daar kwam voor ons de meest geschikte route uit: Heen via LA, daar gaan we eerst nog op familie bezoek namelijk. Op de terugreis gaan we via Miniapolos, dat is ongeveer halverwege.
We hebben zelf de ticketsites gekeken naar een geschikt ticket. Daaruit kwam naar voren dat KLM het goedkoopst was voor ons. Daarna hebben we zelf gekeken wat de mogelijkheden zijn op de KLM site. Daar kwam voor ons de meest geschikte route uit: Heen via LA, daar gaan we eerst nog op familie bezoek namelijk. Op de terugreis gaan we via Miniapolos, dat is ongeveer halverwege.
Wij maken een paar stopovers. Paar dagen NYC, twee weken HNL, paar dagen ORD.
Ik verwacht niet veel goedkoper uit te komen dan rond de 1350, 1450 euro.
Wat me wel verbaasd is dat kennelijk alle vluchten (nu al) bijna vol zitten, en dat ik dus heeeel snel moet zijn. En ook snel moet betalen natuurlijk..
Kan me bijna niet voorstellen dat iemand die in januari denkt: he leuk, laten we deze zomer op vakantie naar Hawaii gaan, te horen krijgt dat de vluchten volgeboekt zijn, of dat er louter nog dure tickets in economy te krijgen zijn.
Of zou dat wel zo werken??
Ik verwacht niet veel goedkoper uit te komen dan rond de 1350, 1450 euro.
Wat me wel verbaasd is dat kennelijk alle vluchten (nu al) bijna vol zitten, en dat ik dus heeeel snel moet zijn. En ook snel moet betalen natuurlijk..
Kan me bijna niet voorstellen dat iemand die in januari denkt: he leuk, laten we deze zomer op vakantie naar Hawaii gaan, te horen krijgt dat de vluchten volgeboekt zijn, of dat er louter nog dure tickets in economy te krijgen zijn.
Of zou dat wel zo werken??
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hebben dit jaar in januari geboekt bij Connections voor tickets met 1 stopover in SFO. De prijs was 1160 € per persoon (vlucht + tax + dossierskosten) en we vlogen met United ( van 22/07 terug 12/08). Geen probleem om dan nog vluchten te vinden. Mijn inter-island vluchten heb ik zelf geboekt eind maart/ begin april.
Bij Connections zelf zeiden ze wel dat vanaf 2 stopovers de prijs wel gevoelig steeg.
Het was ons oorspronkelijk plan om bij de heenreis een aantal dagen in SFO te blijven en op terugreis gingen we toen hetzelfde doen in New York. Maar blijkbaar kwam dit al vlug 300 à 400 € duurder uit.
Hopelijk heb je hier iets aan.
grtjs
Claudine
Bij Connections zelf zeiden ze wel dat vanaf 2 stopovers de prijs wel gevoelig steeg.
Het was ons oorspronkelijk plan om bij de heenreis een aantal dagen in SFO te blijven en op terugreis gingen we toen hetzelfde doen in New York. Maar blijkbaar kwam dit al vlug 300 à 400 € duurder uit.
Hopelijk heb je hier iets aan.
grtjs
Claudine
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij gaan nu al wat jaartjes achter elkaar naar de VS en ik heb nu wel een idee vwb de ticketprijzen. Nu willen we ons tripje naar het zuidwesten uitbreiden met een weekje Hawaii. Na veel zoeken en vergelijken kom ik voor de eerste twee weken van juni 2012 op zo'n 400 Euro per ticket uit. Met Continental van Los Angeles naar Honolulu en terug. Heeft iemand ervaring met deze route, is dit een redelijlke prijs, of loont het om nog even te wachten ? Op het www kan ik er maar weinig over vinden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- US-fanboy
- Amerikakenner
De route is prima.
Prijs lijkt me prima.
Uiteindelijk vlieg je dan voor zo'n 950 euro naar Honolulu.
Zal je niet zo snel goedkoper vinden.
Prijs lijkt me prima.
Uiteindelijk vlieg je dan voor zo'n 950 euro naar Honolulu.
Zal je niet zo snel goedkoper vinden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nee, klopt. Ben gisterochtend even via de bale van Continental op Schiphol gelopen en die bevestigde dit. Haar voordeligste prijs lag nog 54 Euro hoger dan via het www (.com) In dollars betalen was voordeliger. Ook gaf zij aan dat per 7 juni 2012 hun hoogseizoen begint en hetzelfde ticket 225 Euro duurder werd. Heb nu dus maar geboekt en vertrek 6 juni 2012 naar Honolulu 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida