Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Excursies oahu, maui
Excursies oahu, maui
Hallo allemaal,
Omdat de reis best prijZig is naar Hawaii, wil ik kijken of ik eventueel kan besparen opde excursies.
Bij sommige excursies Zie ik echt prijzen staan van 100 dollar pp en dan vraag ik mij af, is dat echt nodig?
Bijv. Pearls harbour, kan je dat niet gewoon zelf bezichtigen? Hoe duur is de entree als ik het niet georganiseerd zou doen?
Road to hana, dat kan je zelf rijden had ik begrepen
Polynesian center...dat zal waarschijnlijk wel wat geld kosten.
Kan iemand ook wat roepen over de prijzen bij de verschillende excursies? Vanuit de cruise kan ik ook verschillende excursies doen, maar heb zo'n vermoeden dat ik veel meere betaal als ik het zelf zöu regelen.
Ik heb al een aantal exursues in mijn hoofd zitten wat ik wil doen, maar doen ik kom ik bijna wel op een vliegticket uit qua kosten. Hoe kan ik deze excursies wel doen, maar dat het niet zo superveel kost?
Iemand tips?
Omdat de reis best prijZig is naar Hawaii, wil ik kijken of ik eventueel kan besparen opde excursies.
Bij sommige excursies Zie ik echt prijzen staan van 100 dollar pp en dan vraag ik mij af, is dat echt nodig?
Bijv. Pearls harbour, kan je dat niet gewoon zelf bezichtigen? Hoe duur is de entree als ik het niet georganiseerd zou doen?
Road to hana, dat kan je zelf rijden had ik begrepen
Polynesian center...dat zal waarschijnlijk wel wat geld kosten.
Kan iemand ook wat roepen over de prijzen bij de verschillende excursies? Vanuit de cruise kan ik ook verschillende excursies doen, maar heb zo'n vermoeden dat ik veel meere betaal als ik het zelf zöu regelen.
Ik heb al een aantal exursues in mijn hoofd zitten wat ik wil doen, maar doen ik kom ik bijna wel op een vliegticket uit qua kosten. Hoe kan ik deze excursies wel doen, maar dat het niet zo superveel kost?
Iemand tips?
Re: Excursies oahu, maui
Op veel dingen kun je inderdaad geld besparen, net als inderdaad bij Pearl Harbor. Wij nemen er nooit geen tour maar kopen een kaartje waarmee we alles kunnen bezichtigen en dus besparen (je kunt per onderdeel (de Arizona, de Missouri, de onderzeeër en zo) kiezen wat je wilt doen, en op die manier geld besparen door een soort van pakket te maken ipv alles los te kopen, neem je alles dan ben je uiteindelijk goedkoper uit dan de onderdelen los te kopen). Wij doen het echter ook geheel op eigen gelegenheid, dat kan vrij goed vind ik. Ga hier trouwens vroeg (en ik bedoel echt voor openingstijd al) naartoe, dan loop je namelijk voor op veel van de drukte, de wachttijden kunnen soms erg lang zijn als je 'te laat' komt.
Ook kun je op veel andere dingen besparen, je kan ze vooraf op internet kopen maar het is niet altijd goedkoper, op de luchthavens zijn veel boekjes met kortingsbonnen en dergelijke te vinden die vaak nog goedkoper zijn. Ik denk dat het aan te raden is niet alles vooraf te kopen maar eerst die boekjes te bekijken en door te bladeren en dan pas te boeken
Ook kun je op veel andere dingen besparen, je kan ze vooraf op internet kopen maar het is niet altijd goedkoper, op de luchthavens zijn veel boekjes met kortingsbonnen en dergelijke te vinden die vaak nog goedkoper zijn. Ik denk dat het aan te raden is niet alles vooraf te kopen maar eerst die boekjes te bekijken en door te bladeren en dan pas te boeken
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij hebben ondervonden dat het leven op de Hawaii eilanden duuder is dan op het vaste land. Maar ja, ze moeten ook nagenoeg alles importeren.
Pearl Harbor - het bootje naar de USS Arizona is gratis. Je gaat in de rij staan voor een kaartje en krijgt er zo veel je hebben wil. Er staat een tijd op de kaart wanneer de afvaart is. Dat is een vaste tijd waar je je aan hebt te houden. Je kunt niet zelf je tijd kiezen, tenzij je misschien de laatste afvaart wilt hebben.
Wij moesten 2½ uur wachten voor onze afvaart en zijn ondertussen naar de USS MIssouri geweest en hebben daar een rondleiding gehad. Kosten $92 incl tax ($23 pp) wij waren met z'n vieren. Er is nog een (vliegtuig)museum en een onderzeeboot (extra betalen). Daar zijn wij niet geweest, daar hadden wij de tijd niet voor.
Polynesian Cultural Center - daar zijn wij met de auto naartoe gereden. Het is nog een behoorlijk eind. De poort gaat om 11.30 of 12.00 uur open. Er zijn 6 verschillende landen die zich presenteren. Wij vonden het erg de moeite waard. Wij hebben 's avonds aan de luau (maaltijd) deelgenomen en daarna de grote show gezien. Verwacht van de maaltijd geen culinaire hoogstandjes, maar het was heerlijk. De show (KA, breath of life) was geweldig. Kosten $340 incl tax ($85 pp).
Dole - wij zijn ook bij Dole op de ananas plantage geweest, was leuk. Je gaat met een teintje door de immense velden. Verder is er een soor 'moestuin' met verschillende soorten ananassen en andere planten. Ook is er een kleine botanische tuin met prachtige planten. Verder de onvermijdelijke souvenirshop en gratis ananas proeven. Kosten $40 incl tax ($10 pp)
Diamond Head - vergeet niet deze te beklimmen, kost niets wel een behoorlijke wandeling berg op, maar daarna een prachtig uitzicht. Kosten $5 voor het parkeren.
Pearl Harbor - het bootje naar de USS Arizona is gratis. Je gaat in de rij staan voor een kaartje en krijgt er zo veel je hebben wil. Er staat een tijd op de kaart wanneer de afvaart is. Dat is een vaste tijd waar je je aan hebt te houden. Je kunt niet zelf je tijd kiezen, tenzij je misschien de laatste afvaart wilt hebben.
Wij moesten 2½ uur wachten voor onze afvaart en zijn ondertussen naar de USS MIssouri geweest en hebben daar een rondleiding gehad. Kosten $92 incl tax ($23 pp) wij waren met z'n vieren. Er is nog een (vliegtuig)museum en een onderzeeboot (extra betalen). Daar zijn wij niet geweest, daar hadden wij de tijd niet voor.
Polynesian Cultural Center - daar zijn wij met de auto naartoe gereden. Het is nog een behoorlijk eind. De poort gaat om 11.30 of 12.00 uur open. Er zijn 6 verschillende landen die zich presenteren. Wij vonden het erg de moeite waard. Wij hebben 's avonds aan de luau (maaltijd) deelgenomen en daarna de grote show gezien. Verwacht van de maaltijd geen culinaire hoogstandjes, maar het was heerlijk. De show (KA, breath of life) was geweldig. Kosten $340 incl tax ($85 pp).
Dole - wij zijn ook bij Dole op de ananas plantage geweest, was leuk. Je gaat met een teintje door de immense velden. Verder is er een soor 'moestuin' met verschillende soorten ananassen en andere planten. Ook is er een kleine botanische tuin met prachtige planten. Verder de onvermijdelijke souvenirshop en gratis ananas proeven. Kosten $40 incl tax ($10 pp)
Diamond Head - vergeet niet deze te beklimmen, kost niets wel een behoorlijke wandeling berg op, maar daarna een prachtig uitzicht. Kosten $5 voor het parkeren.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
Syllvia
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor excursies.en kwam hier uit:
http://www.viatorcom.nl/nl/7381/tours/O ... aid=gnl511
Kent iemand het bedrijf viator?
Wij zijn niet zo van de groepsexcursies, misschien toch op eigen houtje gaan? Of mis je dan veel.
groetjes sylvia
Wij zijn niet zo van de groepsexcursies, misschien toch op eigen houtje gaan? Of mis je dan veel.
groetjes sylvia
Haha dat is een understatement xDHans B schreef:Wij hebben ondervonden dat het leven op de Hawaii eilanden duuder is dan op het vaste land. Maar ja, ze moeten ook nagenoeg alles importeren.
Ik ken het bedrijf niet, maar wat ze schrijven over "Sla alle wachtrijen over" dat zit er echt niet in hoor... de wachtrij bij de kaart verkoop is meestal niet zo lang, het is, net als Hans ook schreef, vooral het wachten op zo'n bootje voordat je naar de Arizona kan, of bijvoorbeeld de bus te pakken naar Ford Island voor de Missouri of het Pacific Naval Air museumSylly schreef:Ik ben ook een beetje aan het kijken voor excursies.en kwam hier uit:
groetjes sylvia
Ik heb niet het idee dat wij ook maar iets gemist hebben op de keren dat wij er geweest zijn, en wij zijn altijd op eigen houtje gegaan
Hoi, weet iemand of je met The Bus naar het polynesian center kan gaan? En ook naar Dole?
Wij hebben nl geen auto in Honolulu.
-
Syllvia
- Amerikafan
Ik ken het bedrijf niet, maar wat ze schrijven over "Sla alle wachtrijen over" dat zit er echt niet in hoor... de wachtrij bij de kaart verkoop is meestal niet zo lang, het is, net als Hans ook schreef, vooral het wachten op zo'n bootje voordat je naar de Arizona kan, of bijvoorbeeld de bus te pakken naar Ford Island voor de Missouri of het Pacific Naval Air museum 
Ik heb niet het idee dat wij ook maar iets gemist hebben op de keren dat wij er geweest zijn, en wij zijn altijd op eigen houtje gegaan
[/quote]
Wij nemen wel een auto, en kunnen dus best zelf gaan.
Hoe gaat dat op Pearl Harbour? Gewoon naar toe gaan, en je kunt kijken?
Ik zag ook een excursie naar de Dole Plantage, maar dat is met een rondrit over het eiland, de trip duurt 8 uur, lijkt me vrij lang.
Is het de moeite waard?
bedankt alvast weer:)
groetjes
Wij nemen wel een auto, en kunnen dus best zelf gaan.
Ik zag ook een excursie naar de Dole Plantage, maar dat is met een rondrit over het eiland, de trip duurt 8 uur, lijkt me vrij lang.
Is het de moeite waard?
bedankt alvast weer:)
groetjes
Lees eens volgende bijdrage.
http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... awaii.html
Hier zul je wel heel wat aanvullende en practische tips vinden
Succes
Makki
Succes
Makki
Op beide vragen: jamisstiara schreef:Hoi, weet iemand of je met The Bus naar het polynesian center kan gaan? En ook naar Dole?
Als toevoeging: Als je naar PCC (Polynesian Cultural Center) wilt gaan, komen ze je ook halen en brengen van/naar diverse hotels in Waikiki met een pendelbus.
Je kunt inderdaad gewoon naar Pearl Harbor gaan, er is voldoende parkeerplaats en je kunt daar gewoon aan de kassa kaartjes kopen tot de diverse onderdelen van Pearl Harbor (of als je alleen het Arizona Memorial wilt zien, dan is dat gratis maar moet je wel nog altijd een kaartje halen).Sylly schreef:IWij nemen wel een auto, en kunnen dus best zelf gaan.
Is het de moeite waard?
De Dole Plantage is best leuk vind ik. Het treintochtje vind ik wat minder maar de botanische tuin en vooral het doolhof zijn erg leuk om te bezoeken. En natuurlijk als je van ananas houdt, dan hebben ze heel erg veel lekkere dingen te koop daar.
Betreffende de rondrit, je zou zelf gewoon rond kunnen rijden, het is een vrij eenvoudige route. Ik rij het soms als ik mij verveel (kan niet veel anders doen, in NL kon ik nog de grens over gaan, maar ja, hier is alleen water om ons heen haha) en als je nergens stopt duurt het ongeveer 2 uur om een rondje te rijden (dit is overigens niet een complete ronde, wat ik nu zeg gaat vanaf de H3 naar Kaneohe, dan omhoog richting Laie en Kahuku, dan naar Waimea en Haleiwa, vandaaruit weer naar het zuiden richting Mililani/Pearl City, gedeeltelijk over de H2 (of andersom natuurlijk). Je mist dus het gedeelte bij Diamond Head, Koko Head, Haunama Bay, Makaka, Kailua enzo, als je die ook wilt bezoeken in dezelfde rit, dan kom je rustig aan 4 uur uit, dus met diverse stoppen is 8 uur niet helemaal ondenkelijk).
Net even zitten lezen, maar volgens mij is het wel een tijdje geleden dat het geschreven is, is het niet? Veel van de prijzen, bijvoorbeeld, zijn een stuk lager dan dat ze de laatste jaren zijn. Ach boeit eigenlijk niet zo heel erg, en ondanks dat er hier en daar een paar dingen niet meer kloppen is het gros van wat er in dat stuk staat toch wel informatiefMakki schreef:Lees eens volgende bijdrage.
Dat de prijzen niet meer kloppen is uiteraard juist. Dit werd jaren geleden geschreven.jiejie schreef:Net even zitten lezen, maar volgens mij is het wel een tijdje geleden dat het geschreven is, is het niet? Veel van de prijzen, bijvoorbeeld, zijn een stuk lager dan dat ze de laatste jaren zijn. Ach boeit eigenlijk niet zo heel erg, en ondanks dat er hier en daar een paar dingen niet meer kloppen is het gros van wat er in dat stuk staat toch wel informatief
Maar als er zaken niet kloppen, dan is er niemand die je verhindert zelf een dergelijk uitgebreide bijdrage te leveren. Waar wacht je nog op ?
Makki
Beetje dubbelop, is het niet? Zie anders http://en.wikipedia.org/wiki/Hawaii en de honderden links in die pagina. Hoe uitgebreid wil je het hebben? Je hoeft niet lang te zoeken om daar wat meer up-to-date informatie te vinden.Makki schreef:Dat de prijzen niet meer kloppen is uiteraard juist. Dit werd jaren geleden geschreven.jiejie schreef:Net even zitten lezen, maar volgens mij is het wel een tijdje geleden dat het geschreven is, is het niet? Veel van de prijzen, bijvoorbeeld, zijn een stuk lager dan dat ze de laatste jaren zijn. Ach boeit eigenlijk niet zo heel erg, en ondanks dat er hier en daar een paar dingen niet meer kloppen is het gros van wat er in dat stuk staat toch wel informatief
Maar als er zaken niet kloppen, dan is er niemand die je verhindert zelf een dergelijk uitgebreide bijdrage te leveren. Waar wacht je nog op ?![]()
Makki
Overigens zei ik al dat het slechts een paar (kleine) onjuistheden waren. Het gros is, zoals ik al zei, wel informatief. Een beetje onzinnig om daar een nieuwe pagina voor op te richten. Daarbij wordt je op het net doodgegooid met informatie over Hawaï. Ik snap je opmerking dus niet zo goed.
-
Syllvia
- Amerikafan
Bedankt voor alle tips, ik lees alles, want weet eigenlijk niet zoveel van Hawaii af:)
Maar zo te lezen, huren we toch maar een auto:)
groetjes sylvia
Maar zo te lezen, huren we toch maar een auto:)
groetjes sylvia
Mij lijkt de movie tour bij Kualoa ranch ook erg leuk. Ben wel redelijk film gek dus lijkt het me erg leuk om bepaalde dingen te herkennen.
http://www.kualoa.com/locations/kaaawa-valley/
Je kunt deze tour per paard, quad, mountainbike, jeep, doen, volgens mij is de omgeving ook zeer de moeite waard.
Ik heb vorige week de Lonely planet van Hawaii besteld, staat echt zeer veel bruikbare info in!. Ik ga september naar Hawaii
Je kunt deze tour per paard, quad, mountainbike, jeep, doen, volgens mij is de omgeving ook zeer de moeite waard.
Ik heb vorige week de Lonely planet van Hawaii besteld, staat echt zeer veel bruikbare info in!. Ik ga september naar Hawaii
Wij hebben hem afgelopen donderdag gedaan, samen met familie die op bezoek was. We hebben de bus tour gedaan omdat er twee kleintjes bij waren en de andere tours niet geschikt waren, maar het was inderdaad erg leuk om te zien. De gids was ook erg leuk, hij wist het allemaal erg leuk te brengen. De tour per paard lijkt mij wat minder omdat het toch wel erg makke beestjes lijken te zijn maar de ATV tour leek mij ook wel interessant. Ik denk dat dit best wel een aanrader is, wij gaan binnenkort weer terug om iets anders daar te doen, wellicht de boottocht die ze aanbiedenlars schreef:Mij lijkt de movie tour bij Kualoa ranch ook erg leuk. Ben wel redelijk film gek dus lijkt het me erg leuk om bepaalde dingen te herkennen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3203 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC