Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vluchten naar Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Vluchten naar Hawaii

Bericht door Syllvia »

Inmiddels ben ik eens aan het kijken om zelf alles te regelen, vluchten hotel enz.
Bij exitreizen had ik een goede deal gevonden, een pakketreis voor 1439,= euro.
Maar de terugvlucht begint 'savonds om 23.00, dat lijkt me niet fijn.
Er werd gezegd dat alle vluchten laat gaan.
Nu ben ik zelf aan het kijken maar zie door de bomen het bos niet meer, en een losse vlucht kost ongeveer $1000,=

Iemand tips welke overstappen handig zijn, of bv een maatschappij.

bedankt alvast
Sylvia
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vluchten naar Hawaii

Bericht door Arizona »

Naar welk eiland wil je?

Wij vlogen afgelopen zomer vanaf Maui en dat was inderdaad 's avonds laat. Maar dat maakt niet zoveel uit, de reisduur naar Nederland is sowieso lang, dus het maakt niet zoveel uit hoelaat je vertrekt.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Vanwaar vlieg je naar Hawaii?
Ben je al in de VS of ga je rechtstreeks vanuit NL?
Op welke eiland vlieg je.
Idem, terug.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

We twijfelen of we eerst naar Las Vegas gaan, daarna naar Oahu voor een week.
of we laten Las Vegas zitten en doen 2 weken Oahu. (dan Brussel/ Oahu)

Vanaf Oahu rechtstreeks terug naar Brussel. (daar wonen we in de buurt), maar heb gekeken en je moet minimaal 2x overstappen?
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Ik denk inderdaad dat je niet onder die 2x overstappen uitkomt...
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

nee, dat denk ik ook niet,
heb net nog bij us aiways gekeken, maar de meeste vluchten Hon/Bru, doe je toch wel 23 uur over.

En de prijzen van die tickets zijn ook wel hoog.
Dan is het reisje bij exitreizen nog niet zo duur.

Andere optie is om op de terugweg nog Washington o.i.d. aan te doen, dan mijd ik de lange terugreis.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

23:00 uur laat? Naahh, je zult zien dat als je die vlucht hebt, dat het juist een erg fijne vlucht is. Het is in de nacht, en ik ervaar altijd weinig turbulentie op die nachtvlucht (overdag heb je die wel vaak tussen het vaste land en Hawaii), plus hij lijkt vele malen sneller voorbij te gaan dan de dagvluchten. Ik vind het fijner dan dagvluchten moet ik zeggen, helemaal omdat je overdag toch niets kunt zien behalve de oceaan :)

Je kunt overigens wel dagvluchten nemen hoor, maar dan heb je vaak een lange overstaptijd. Tenzij je met American Airlines/British Airways vliegt. Mijn familie komt over een paar maanden deze kant op en die vertrekken om 7.25 uur in de ochtend (ze komen de dag erna in de middag in Nederland aan). Zij vliegen via Londen en LA naar Hawaii. Hun totale reistijd is zo'n 20 uur ongeveer.

Ook ontkom je inderdaad vrij weinig aan dat 2x overstappen. Je zou kunnen zeggen dat je een directe vlucht vanuit LA of SF neemt, maar dan moet je vaak uren wachten voordat die vlucht komt, en dan is twee keer overstappen vaak iets fijner. Althans, ik ervaar dat als iets fijner, ik vind het lange wachten namelijk niets en helemaal niet op die luchthavens (het zou anders zijn in bv Minneapolis, wat ik een erg fijne luchthaven vind).
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

ja, dat is wel positief:) We gaan er gewoon voor:)

Alleen 1 ding, we moeten smorgens al om 10.00 uit ons hotel zijn, dat is misschien wat lastig.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Sylly schreef:ja, dat is wel positief:) We gaan er gewoon voor:)

Alleen 1 ding, we moeten smorgens al om 10.00 uit ons hotel zijn, dat is misschien wat lastig.
Wat je zou kunnen proberen, ik weet echter niet of ze het doen hier in Honolulu (wij hebben het destijds gedaan in Londen, maar ja, dat is geen Honolulu lol), is te kijken of het hotel je bagage tegen betaling ergens kan opslaan tot je het weer komt ophalen. Ik kan mij voorstellen dat ze dat hier ook doen maar ik ben er niet zeker van helaas. Als ze dit doen, dan kan je namelijk zonder probleem de dag vullen in Oahu tot je moet vliegen :)
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

Ja zoiets heb ik ook al gedacht. We gaan in oktober, misschien is het hotel niet vol en kunnen we voor een bedrag de kamer houden tot bv 18.00
Anders loop je smorgens al in je 'reiskleding' (langebroek) in 30 graden.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Wij moesten toen om 12:00 uit de kamer zijn. We konden de kamer tegen een meerprijs nog een dagdeel aanhouden, of de bagage opbergen in een afgesloten ruimte. Dat laatste hebben we gedaan en we hebben lekker de hele dag bij het zwembad gelegen. Aan het eind van de dag hebben we ons in die ruimte kunnen omkleden.
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Ook wij zijn afgelopen zomer pas laat op de avond vanaf Maui terug gevlogen naar Amsterdam (via LA & Washington). Opzich maakt de tijd niet zo heel veel uit...je bent toch volkomen de weg kwijt als je thuis komt v.w.b. tijd. Sterker nog...wij waren de weg al kwijt in LA :)

Vaak kan je inderdaad tegen meerprijs wel je kamer (of een andere kamer) aanhouden tot een bepaalde tijd...wel zo lekker als je tot zo laat moet wachten!
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik zou gewoon de huurauto als bagage opslag gebruiken. Afgelopen zondag vertrok onze vlucht vanuit Hawaii om 21:15 s'avonds; we moesten om 11:00 uur s'ochtends uitchecken. Wij hebben de bagage in de auto gegooid en zijn naar de matinee voorstelling van de "The King's Speech" geweest (goeie film overigens). Vervolgens zijn we gaan wandelen/winkelen in Kona en daarna uitgebreid gaan eten. Pas s'avonds naar het vliegveld gereden, de auto ingeleverd en we hebben maar een uurtje gewacht uiteindelijk voordat we konden instappen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

De huurauto gebruiken is inderdaad een optie, maar brengt ook bepaalde risico's met zich mee, zeker op Oahu. Het lijkt mij een heel erge domper als je je auto ergens hebt staan en er wordt ingebroken en je spullen worden gestolen op de laatste dag van je vakantie. Hawaii is een leuke bestemming maar veel mensen realiseren zich niet dat we niet voor het vaste land onder doen wat betreft criminaliteit.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Sylly schreef:En de prijzen van die tickets zijn ook wel hoog.
Dan is het reisje bij exitreizen nog niet zo duur.
Tja wat is duur, het is in één keer een hele hoop geld, maar vliegen is echt niet duur hoor.
Je betaalt € 1500 en zit daarvoor meer dan 30 uur in het vliegtuig, dat is minder € 50p/u.
Kijk eens wat mensen voor kaartjes over hebben om naar een voetbalwedstrijd of popconsert te gaan.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

hahaha die is goed:) je krijgt echt waar voor je geld.
inmiddels geboekt bij Exitreizen:)

bedankt voor alle tips!!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij hebben in 2009 ook geboekt via Exit Reizen. Mag ik vragen welk hotel je hebt op Oahu? Ik hoop voor je dat je niet in het Aqua Aloha Surf zit, want dit hotel was echt het slechtste hotel tijdens onze hele reis (24 dagen Zuidwest-V.S. en 6 dagen Hawaii). Exit Reizen biedt ook het Aqua Palms aan, waar ik veel positievere verhalen over heb gehoord.

Heb je nu 1 week Las Vegas en 1 week Oahu of 2 weken Oahu? In het laatste geval zou ik kiezen om ook nog een weekje naar een ander eiland te gaan. Elk eiland is weer heel anders. Wij zijn ook op Big Island geweest en wij vonden dit echt een prachtig eiland, waar we veel en veel te weinig tijd voor hadden helaas. Wij willen ook ooit nog eens terug voor alleen Hawaii voor een week of 4 om alle eilanden te bezoeken.
jiejie schreef:De huurauto gebruiken is inderdaad een optie, maar brengt ook bepaalde risico's met zich mee, zeker op Oahu.
Volgens mij vooral bij de West Shore of niet? Dat werd ons afgeraden, maar we zijn heel blij dat we juist wel zijn gegaan. Je ziet er inderdaad totaal geen toeristen, maar hebben er nog wel een heel leuk gesprek gehad met iemand die helaas dakloos was. Je hebt aan de West Shore veel daklozen, maar je kunt er ook genieten van de prachtige kust daar.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

gleuknie schreef:
jiejie schreef:De huurauto gebruiken is inderdaad een optie, maar brengt ook bepaalde risico's met zich mee, zeker op Oahu.
Volgens mij vooral bij de West Shore of niet? Dat werd ons afgeraden, maar we zijn heel blij dat we juist wel zijn gegaan. Je ziet er inderdaad totaal geen toeristen, maar hebben er nog wel een heel leuk gesprek gehad met iemand die helaas dakloos was. Je hebt aan de West Shore veel daklozen, maar je kunt er ook genieten van de prachtige kust daar.
Klopt inderdaad, vooral het gebied bij Waianae, maar eigenlijk overal wel hoor. Huurautos zijn namelijk heel eenvoudig te herkennen (vooral al omdat de locals vrijwel niet in de standaard soort huurauto's rijden, en omdat er vaak een witte sticker (soort van tape) op de koplamp zit geplakt) en daarmee wordt je automatisch een soort van target.

De kust bij Waianae is inderdaad mooi, maar tegelijkertijd nog altijd een van de weinig plekken die ik nog niet met eigen ogen bezichtig heb. Ik woon hier nu bijna drie jaar en ondanks ik weet dat niet iedereen daar slecht is, heb je er wel een hoger risico en dat is het mij niet waard (zelfs mensen die hier al jaren wonen, of geboren en getogen zijn, ontlopen dat gebied en dat is natuurlijk niet zonder reden).
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

gleuknie schreef:Wij hebben in 2009 ook geboekt via Exit Reizen. Mag ik vragen welk hotel je hebt op Oahu? Ik hoop voor je dat je niet in het Aqua Aloha Surf zit, want dit hotel was echt het slechtste hotel tijdens onze hele reis (24 dagen Zuidwest-V.S. en 6 dagen Hawaii). Exit Reizen biedt ook het Aqua Palms aan, waar ik veel positievere verhalen over heb gehoord.

Heb je nu 1 week Las Vegas en 1 week Oahu of 2 weken Oahu? In het laatste geval zou ik kiezen om ook nog een weekje naar een ander eiland te gaan. Elk eiland is weer heel anders. Wij zijn ook op Big Island geweest en wij vonden dit echt een prachtig eiland, waar we veel en veel te weinig tijd voor hadden helaas. Wij willen ook ooit nog eens terug voor alleen Hawaii voor een week of 4 om alle eilanden te bezoeken.
We hebben 4 dagen Las Vegas, en een week Oahu. We zitten daar in hotel Aqua Palms, we zijn echt heel benieuwd!
Laatst gewijzigd door Syllvia op 13 mar 2011, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

jiejie schreef:en daarmee wordt je automatisch een soort van target.
We hebben daar ook zeker wel rekening mee gehouden en zijn niet buiten het zicht van de auto geweest.
In het Rock Island Café in Honolulu leerden we Laverne kennen, die ons een aantal leuke dingen op papier heeft gezet.
Toen we de laatste dag weer terug kwamen en vertelden dat we ook naar de West Shore waren geweest reageerde ze met: "I didn't write that spots down, you crazy people." :lol:
Ik heb me eerlijk gezegd geen moment onveilig gevoeld aan de West Shore en had het idee dat de man die ik sprak het erg leuk vond dat er ook toeristen waren die dit gebied niet vermeden.

Ken jij het Rock Island Café eigenlijk ook? Is echt een aanrader. Ik heb er zelfs een Dr.Peppershake gedronken. Heel apart haha.
Sylly schreef:We hebben 4 dagen Las Vegas, en ee wek Oahu. We zitten daar in hotel Aqua Palms, we zijn echt heel benieuwd!
Super dat jullie het Aqua Palms hebben. Hebben jullie dan het gold-pakket en zitten jullie in Las Vegas in Tropicana? Daar weet ik verder niet veel over, maar ook deze wordt op tripadvisor goed beoordeeld.:

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... evada.html
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer