Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Honeymoon photoshoot
Honeymoon photoshoot
Hoi,
Wij gaan op honeymoon naar Hawaii. Nu leek het ons erg leuk om dan een honeymoon photoshoot te gaan doen. Misschien dat we zelfs onze trouwkleding mee gaan doen.
Vraag 1 heeft iemand ervaring met een bepaalde fotograaf?
Vraag 2 wat zijn ongeveer de kosten?
Vraag 3 waar zouden jullie de shoot doen, in Honolulu of maui, kihei?
Daarnaast meer een offtopic vraag. We gaan 3 dagen naar maui, en daarna doorvliegen naar la. Of is het beter om la over te slaan en maui een aantal dagen langer te doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij gaan op honeymoon naar Hawaii. Nu leek het ons erg leuk om dan een honeymoon photoshoot te gaan doen. Misschien dat we zelfs onze trouwkleding mee gaan doen.
Vraag 1 heeft iemand ervaring met een bepaalde fotograaf?
Vraag 2 wat zijn ongeveer de kosten?
Vraag 3 waar zouden jullie de shoot doen, in Honolulu of maui, kihei?
Daarnaast meer een offtopic vraag. We gaan 3 dagen naar maui, en daarna doorvliegen naar la. Of is het beter om la over te slaan en maui een aantal dagen langer te doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Honeymoon photoshoot
Ik zou kiezen voor een langer verblijf op Maui. Drie dagen is niet heel veel.
Hoe lang verblijven jullie in totaal op Oahu dan?
Hoe lang verblijven jullie in totaal op Oahu dan?
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
we blijven 3 dagen op oahu,daarna een cruise, daarna 3 dagen maui, 3 dagen la en 3 dagen las vegas.
we zitten nu eraan te denken om inderdaad LA over te slaan en 5 dagen maui doen.
Op kihei, wat kan je daar allemaal doen? Nog tips? Ik wilde eigenlijk geen auto huren, of moeten we dat wel doen?
we zitten nu eraan te denken om inderdaad LA over te slaan en 5 dagen maui doen.
Op kihei, wat kan je daar allemaal doen? Nog tips? Ik wilde eigenlijk geen auto huren, of moeten we dat wel doen?
Of je komt naar Honolulu, van wat ik hoor is het LA in het klein (voornamelijk dankzij het drukke verkeer haha!)
Gezien er alleen op Oahu openbaar vervoer beschikbaar is zou ik je aanraden om toch wel een auto te huren (tenzij je daar lekker wilt luieren natuurlijkmisstiara schreef:Op kihei, wat kan je daar allemaal doen? Nog tips? Ik wilde eigenlijk geen auto huren, of moeten we dat wel doen?
ah, goed om te weten!
Tja, we dachten er inderdaad aan om op maui lekker te gaan luieren.
Misschien af en toe snorkelen of naar molokini (daar zitten toch heel veel schildpadden?)
Ik vroeg mij alleen af of Kihei leuker is dan Lahaina. Wat is het verschil tussen deze twee plaatsen?
De reis staat nog in conceptvorm en we kunnen nog switchen
Tja, we dachten er inderdaad aan om op maui lekker te gaan luieren.
Misschien af en toe snorkelen of naar molokini (daar zitten toch heel veel schildpadden?)
Ik vroeg mij alleen af of Kihei leuker is dan Lahaina. Wat is het verschil tussen deze twee plaatsen?
De reis staat nog in conceptvorm en we kunnen nog switchen
Ik durf er helaas geen antwoord op te geven wat het verschil is of welke plaats leuker is. Kauai is zo'n beetje de enige plek die ik nog niet bezocht heb helaas. Lahaina is wel erg leuk vind ik zelf en, inderdaad, bij Molokini zitten er schildpadden 
Nou ben ik alleen door Lahaina heen gereden en heel even kort gewinkeld, maar ik vond Kihei opzich best leuk. Het resort waar wij verbleven stond in Wailea (naast Kihei), maar als ik zou moeten kiezen tussen Lahaina en Kihei, zou ik direct weer voor Kihei kiezen.
En eens met gleuknie: 3 dagen Maui is tekort als je wilt luieren EN dingen wilt zien. Wij zijn er 7 dagen geweest en hoewel dat lang genoeg zou moeten zijn, vonden wij dat eigenlijk al te kort
En eens met gleuknie: 3 dagen Maui is tekort als je wilt luieren EN dingen wilt zien. Wij zijn er 7 dagen geweest en hoewel dat lang genoeg zou moeten zijn, vonden wij dat eigenlijk al te kort
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Ah, goed om te weten.
We hebben nu maar gekozen voor kihei. Volgens mij kan je daar toch snorkelen en naar molokini gaan.
Vreemde vraag...maar hebben ze daar wel taxi's? Omdat er geen openbaar vervoer is. Wij hadden het idee om geen auto te nemen.
Maar hoe duur zou het zijn?
En de haleuku crater, moet je volgens mij wel echt met de auto naar toe toch? Zou jij dit georganiseerd gaan doen of er zelf naar toe rijden?
Dit geldt ook voor de road to hana. Je kan het zelf doen toch, maar is het dan wel leuk/interessant zonder gids?
We hebben nu maar gekozen voor kihei. Volgens mij kan je daar toch snorkelen en naar molokini gaan.
Vreemde vraag...maar hebben ze daar wel taxi's? Omdat er geen openbaar vervoer is. Wij hadden het idee om geen auto te nemen.
En de haleuku crater, moet je volgens mij wel echt met de auto naar toe toch? Zou jij dit georganiseerd gaan doen of er zelf naar toe rijden?
Dit geldt ook voor de road to hana. Je kan het zelf doen toch, maar is het dan wel leuk/interessant zonder gids?
Mijn tip? Huur een auto! Dan kan je alles doen en in je eigen tempo...zeker voor de Road to Hana is dat wel aan te raden! Denk dat je uiteindelijk nog goedkoper uit bent ook...misstiara schreef:Ah, goed om te weten.
V.w.b. het snorkelen zit je precies aan de goeie kant van het eiland volgens mij. Kijk ook eens op http://www.maui-vacation.net/snorkelmap.html
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
lol ik bedenk me net dat we het over Kihei (Maui) hebben, en niet Lihue (Kauai) haha... Ik ben dus nog niet op Kauai geweest, wel diverse malen in Kihei lol. Wat ik zelf vond is dat Lahaina leuker is, en wat meer authentiek aanvoelt, Kihei is iets moderner qua gebouwen. Het is aan de andere kant behoorlijk gevuld met toeristen (maar dat is Kihei ook). Beide plaatsen zijn leuk 
Ik denk dat het er vooral aan ligt wat je precies wilt gaan doen. Wil je een programma volgen zoals ze dat aanbieden, dan kun je gerust georganiseerd gaan. Wil je echter de vrijheid hebben om zelf je tijden te beslissen en een beetje rond te wandelen dan kun je beter zelf gaan. Wat ook leuk is (als je geen hoogtevrees hebt, haha), is naar beneden gaan op een fiets. Ze verhuren fietsen waarmee je de krater af kunt rijden in je eigen tempo (je hebt dan een erg mooi uitzicht hoor ik van anderen, zonder dat je moe wordt). Ik weet echter niet of je in dat geval met je eigen auto omhoog gaat en dat ze je weer omhoog brengen, of dat je beneden parkeert en ze je gelijk omhoog brengen.
Betreffende Hana, dat kun je, denk ik, het beste zelf rijden. Natuurlijk is een gids leuk en kan hij/zij dingen aanwijzen die je wellicht zelf over het hoofd zie, maar als je zelf rijdt ga je in je eigen tempo en ook wat betreft de weg zelf is het wel aan te raden om zelf te rijden want er zijn stukken met ontzettend veel bochten en als je niet zelf rijdt kun je al snel een beetje misselijk worden (gebeurd mijn vrouw altijd haha).
Het is een beetje een privé voorkeur denk ik, wil je de vrijheid hebben, of zeker zijn dat je de highlights te horen/zien krijgt? Beiden hebben voor en nadelen
Ik denk dat het, wat snorkelen en Molokini betreft, weinig uit had gemaakt. Echter is het volgens mij wel zo dat er meer mogelijkheden zijn om vanuit Lahaina bijvoorbeeld te gaan snorkelen, in een onderzeeër te klimmen of, zoals jullie willen, naar Molokini te gaan (dit is eigenlijk waarom ik opeens besefte dat ik Lihue en Kihei door elkaar had gegooid, ik vroeg mij namelijk af hoe men erbij kwam om vanuit Maui naar Molokini te gaan haha). Echter is dat allemaal vanuit mijn eigen ervaring zo dat ik die indruk heb gekregen.misstiara schreef:Ah, goed om te weten.
Er zijn overal wel taxi's te vinden maar ik kan je dit niet echt aanraden, simpelweg omdat het behoorlijk duur is. Het standaard tarief ligt op ongeveer $3 per mile dus dat kan heel snel in de papieren gaan lopen. Zeker als je van plaats naar plaats wilt gaan. Als wij bijvoorbeeld een dagje Maui doen, nemen wij altijd een huurauto.. even van Kahului naar Lahaina is bijvoorbeeld bijna 25 mijl (dus zo'n 75 dollar), naar Kihei is iets meer dan 10 mijl (zo'n 30 dollar) en tussen Kihei en Lahaina is het ook al weer snel meer dan 20 mijl (60 dollar). Dan moet je nog 15% tip gaan rekenen (ok, dat moet natuurlijk niet maar het is wel gebruikelijk om te tippen) en dan is een huur auto al heel snel goedkoper: voor zo'n 40 dollar per dag kun je al een (kleine) auto huren.misstiara schreef:Vreemde vraag...maar hebben ze daar wel taxi's? Omdat er geen openbaar vervoer is. Wij hadden het idee om geen auto te nemen.
Wat betreft Haleakala, daar kun je zowel zelf als in groep naartoe. Persoonlijk zou ik dit georganiseerd doen, dit komt echter niet omdat ik zo graag georganiseerd zou willen zijn (ik zou liever alleen gaan hoor haha) maar omdat ik last van hoogtevrees heb. Ik kan sommige dingen doen, maar ik zou echt niet zelf moeten rijden. Als iemand anders rijdt, dan kan ik als het te gek wordt wegkruipen en dat gaat niet als ik zelf rijdt haha.misstiara schreef:En de haleuku crater, moet je volgens mij wel echt met de auto naar toe toch? Zou jij dit georganiseerd gaan doen of er zelf naar toe rijden?
Ik denk dat het er vooral aan ligt wat je precies wilt gaan doen. Wil je een programma volgen zoals ze dat aanbieden, dan kun je gerust georganiseerd gaan. Wil je echter de vrijheid hebben om zelf je tijden te beslissen en een beetje rond te wandelen dan kun je beter zelf gaan. Wat ook leuk is (als je geen hoogtevrees hebt, haha), is naar beneden gaan op een fiets. Ze verhuren fietsen waarmee je de krater af kunt rijden in je eigen tempo (je hebt dan een erg mooi uitzicht hoor ik van anderen, zonder dat je moe wordt). Ik weet echter niet of je in dat geval met je eigen auto omhoog gaat en dat ze je weer omhoog brengen, of dat je beneden parkeert en ze je gelijk omhoog brengen.
Betreffende Hana, dat kun je, denk ik, het beste zelf rijden. Natuurlijk is een gids leuk en kan hij/zij dingen aanwijzen die je wellicht zelf over het hoofd zie, maar als je zelf rijdt ga je in je eigen tempo en ook wat betreft de weg zelf is het wel aan te raden om zelf te rijden want er zijn stukken met ontzettend veel bochten en als je niet zelf rijdt kun je al snel een beetje misselijk worden (gebeurd mijn vrouw altijd haha).
Het is een beetje een privé voorkeur denk ik, wil je de vrijheid hebben, of zeker zijn dat je de highlights te horen/zien krijgt? Beiden hebben voor en nadelen
Hoi Jiejie,
Dank je voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat ik dan toch maar voor een huurauto ga! Dat is echt een stuk goedkoper zeg! Jeetje, echt prijzig die taxi dan!
En haleakala, ik had op het forum ergens gelezen dat de sunrise echt geweldig is. Maar inderdaad, helemaal naar boven rijden en naar beneden..(ik stel me dat dan zo een beetje voor, weet niet of dat het geval is), lijkt mij ook wel eng. Ben niet zo'n ster met de auto, mijn vriend wel op zich.
Voor Hana, ja ik had een georganiseerde trip gezien, maar vond het zo prijzig, rond de 180 EUR of zo? Dus ik dacht, als je een auto hebt, kan je het zelf rijden en dan is het goedkoper. Maar hoe lang is die road naar hana eigenlijk?
Als je trouwens nog leuke tips hebt voor excursies op maui hebt, dan hoor ik het graag!
Dank je voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat ik dan toch maar voor een huurauto ga! Dat is echt een stuk goedkoper zeg! Jeetje, echt prijzig die taxi dan!
En haleakala, ik had op het forum ergens gelezen dat de sunrise echt geweldig is. Maar inderdaad, helemaal naar boven rijden en naar beneden..(ik stel me dat dan zo een beetje voor, weet niet of dat het geval is), lijkt mij ook wel eng. Ben niet zo'n ster met de auto, mijn vriend wel op zich.
Voor Hana, ja ik had een georganiseerde trip gezien, maar vond het zo prijzig, rond de 180 EUR of zo? Dus ik dacht, als je een auto hebt, kan je het zelf rijden en dan is het goedkoper. Maar hoe lang is die road naar hana eigenlijk?
Als je trouwens nog leuke tips hebt voor excursies op maui hebt, dan hoor ik het graag!
Voor de Road to Hana mag je wel een dagje uittrekken, het duurt al snel 3 tot 4 uur om er te komen vanuit Kahului, dus inclusief Hana zelf kom je de dag wel door
Ik kan je deze site wel aanraden voor wat meer informatie en wat handige tips over Hana: http://www.mauiinformationguide.com/road-to-hana.php Ook kun je daar ook nog wat andere dingen vinden over Maui
Ik kan je deze site wel aanraden voor wat meer informatie en wat handige tips over Hana: http://www.mauiinformationguide.com/road-to-hana.php Ook kun je daar ook nog wat andere dingen vinden over Maui
Het voordeel van sunrise op de Haleakala is dat het tijdens het omhoog rijden donker is...je ziet geen afgronden, dus ook geen last van hoogtevreesmisstiara schreef: En haleakala, ik had op het forum ergens gelezen dat de sunrise echt geweldig is. Maar inderdaad, helemaal naar boven rijden en naar beneden..(ik stel me dat dan zo een beetje voor, weet niet of dat het geval is), lijkt mij ook wel eng. Ben niet zo'n ster met de auto, mijn vriend wel op zich.
De Road to Hana (http://en.wikipedia.org/wiki/Hana_Highway)is wel een flink stukkie rijden, maar trek er een dag voor uit! Je gaat willen stoppen onderweg, foto's maken, wandelen, etc. Zorg in ieder geval dat je wat te eten en drinken bij je hebt als je de trip gaat maken...
wat super! Dank jullie wel voor de tips!
Maui lijkt mij ontzettend leuk en mooi! Echt heel spannend en avontuurlijk om de reis te gaan doen!
Maui lijkt mij ontzettend leuk en mooi! Echt heel spannend en avontuurlijk om de reis te gaan doen!
Ik had het net ook al in een andere post neergezet. Maar uiteindelijk hebben we de photoshot gedaan bij:
http://www.lahainaphotography.net/
Het was maar 125 dollar. Hij adverteert dat je maar 1 uur krijgt en 49 foto's.
Wij kregen 2 uur, 200 foto's en ook voor 99 procent bewerkt. Een toppertje! Meer dan waar voor je geld en superaardig.
Ik ben erg blij dat we het hebben gedaan het is zo mooie herinnering en maui was geweldig en professionele foto's maakt het helemaal af!
http://www.lahainaphotography.net/
Het was maar 125 dollar. Hij adverteert dat je maar 1 uur krijgt en 49 foto's.
Wij kregen 2 uur, 200 foto's en ook voor 99 procent bewerkt. Een toppertje! Meer dan waar voor je geld en superaardig.
Ik ben erg blij dat we het hebben gedaan het is zo mooie herinnering en maui was geweldig en professionele foto's maakt het helemaal af!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6323 Weergaves
-
Laatste bericht door Elizabeth Henry