Hawaii Duur? Leuk?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Oblaat
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:59
Locatie: amsterdam

Hawaii Duur? Leuk?

Bericht door Oblaat »

Hallo Allemaal, :D

Na onze eerste reis afgelopen september naar de Vs (n.o) en Canada hebben we de smaak goed te pakken.
De volgend jaar orientatie is begonnen ( hoewel we daar nooit zo snel mee zijn nu genieten van de voorpret, is tenslotte iets anders dan met je tentje naar Frankrijk, wat ook leuk is overigens)
Goed, ik dwaal af: in onze orientatie willen we graag weten hoe het zit met Hawaiiiii!!!! 8)

We hebben hier een beetje een troebel beeld van: is het duur? wat is toeristisch of niet?
Wij zijn twee natuurliefhebbers, massahotels kunnen ons gestolen worden maar op veel foldertjes enzo stralen de Antalya-achtige betonconstructies aan zee je tegemoet. Niet ons ding dus. :evil:
Wel lezen we op andere plekken dat de rest van het eiland zo godsgruwelijk mooi is dat je ook best stille mooie plekken hebt.

Onze vraag is daarom:
Als wij een beetje natuur willen zien, beetje zwemmen, kleinschalig onderdak aan zee, huurautootje zonder tussen de waikikisurfdudes te ' hang-loosen' , kan dit dan voor onder de 200 dollar per dag of mag ik dan nu wel als een gek een staatslot gaan kopen, of mn aandelen Shell gaan dumpen? :shock: :? :cry:

EN als we dit dan willen, welk eiland, of welke eilanden lenen zich dan het beste voor een onvergetelijke Aloha-feel? :o :o

Vraag twee: in combinatie met een rondreisje in het westen, is een week Hawaii dan genoeg om een beetje een beeld te krijgen?

Graag jullie reacties!

Ben benieuwd!
Maarten en Nienke
all just a little bit of history repeating
Pide
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:40

Bericht door Pide »

Hallo Maarten en Nienke,

De Antalya-betonachtige constructies staan aan het strand van Honolulu en zijn inderdaad niet het mooiste van alles...ondanks dat veel mensen hier juist gaan bijkomen van hun rondreis in het westen. Wij zijn slechts 2 dagen op Oahu geweest en zijn daarna verder gegaan naar Maui en naar The big Island, Hawaii. Totaal 16 dagen. Normaal zou ik niet speciaal naar Hawaii gaan, maar mijn broer ging trouwen op Maui, dus vandaar dat we er wat dagen aan vast geplakt hadden.

De eilanden zijn ontzettend verschillend. Oahu is het grootst, natuurlijk met Honolulu als stad. Wij hebben daar Pearl Harbour bezocht, dat is wel de moeite waard en een eilandtour gemaakt. Tijdens die tour kom je langs verschillende plantages en mooie uitkijkjes over zee en land.
Oahu = van alles wat

Maui is echt het strandeneiland. Echt supermooi en relaxed. Ook veel golfparken trouwens. En hier kom je de Hangloose dudes tegen haha. Maar die zijn ook goed te vermijden, omdat alleen op bepaalde stukken de hoge golven zijn en daar wil je niet zwemmen :wink: Ik vond wel dat op dit eiland het minste te doen was....We hebben bijv de weg naar Hana gedaan. Een route met 600 haarspeldbochten...onderweg langs mooie natuur, watervallen, bergen. Wij hadden gedacht dat na al die bochten er dan wel iets moois moest verschijnen..dit veel alleen een beetje tegen, helaas. Wel mooi de vulkanenvallei (niet actieve vulkanen)
Maui = vooral strand...in alle kleuren, rood, groen, zwart en geel zand (het rode strand is erg moeilijk te vinden...soort geheime plek...wel heel gaaf)

The Big Island is ontzettend bijzonder door de actieve vulkaan. Dit was voor ons echt een hoogtepunt. Toen wij er waren, was er net een nieuwe golf lava uitgebarsten, stromend richting zee. Je rijdt met je auto door het nationaal park, op een gegeven moment moet je je auto parkeren omdat je niet verder kan door 1/2 meter hoog hard lava. Vanuit daar ga je te voet richting de lavastroom en dan ineens sta je naast roodgloeiende lava. Echt machtig! Dat zal ik nooit vergeten.
Verder watervallen, een lavabos (bomen van lava) en lavagrot, macademia nut factory en plantage en wat andere plaatsjes bezocht. En gesnorkeld natuurlijk.

Kortom, voor ons wat een combinatie van eilanden echt perfect, omdat ze allemaal zo anders zijn. Dus het is maar net wat je wil. Ik weet niet hoe het zit met goedkoop overnachten, wij zaten in hotels.

Oh ja de Aloha feel krijg je goed door het bijwonen van een luau :)
Oblaat
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:59
Locatie: amsterdam

tnx!

Bericht door Oblaat »

Hoi Pide,

Tnx voor het uitgebreide antwoord, dit geeft ons inderdaad een wat helderder beeld van de eilanden.

lava lijkt me ook machtig om te zien! en als het mega-toerisme inderdaad wat beperkt is tot een aantal losse plekken (wat je hier in Nederland tenslotte ook hebt) dan lijkt t me prima te omzeilen.

Ik begin er zowaar nog meer zin in te krijgen om te gaan!

Maarten
all just a little bit of history repeating
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 okt 2005, 12:59
Locatie: Denver, Colorado

Bericht door Anne-Sophie »

Hoi,

Ben in 2004 2 weken op Hawaii geweest. We vlogen naar Honolulu, op het eiland Oahu. Hier sliepen we in een hostel in Waikiki, wat erg commercieel is. We hebben hier alleen Pearl Harbor bezocht.

Daarna hebben we redelijk goedkope tickets gescoord en zijn we naar Big Island (5 dagen) en Kauai (5 dagen) geweest, beide zeer mooi.

We hebben op beide eilanden een auto gehuurd en gekampeerd op eenvoudige campings pal in de natuur. Het kamperen was erg leuk, mede omdat Hawaiiaanse families veel tijd doorbrengen in rec areas / campings. Leuk om mee te maken; grote families, muziek, bbq (niet asociaal druk hoor).

De mooiste kampeerplek was Polihale, een natuurcamping zonder voorzieningen maar prachtig gelegen aan zee in de duinen.

Verdere hoogtepunten: Vulcano NP, Mauna Kea (helemaal omhoog rijden dan zit je 4000 m boven de zee en bij helder weer zie je heel ver weg. Bovendien kun je 's avonds sterren kijken want er is een observatorium - supermooi), Na Pali coast (groene stijle hellingen, watervallen), Waipio Valley (mini-grand canyon).

Heb dus geen ervaring met appartementen / hotels maar kan kamperen van harte aanbevelen. Het is dan trouwens ook mogelijk om meerdaagse wandeltochten te doen als je lichtgewicht kampeeruitrusting hebt. Dan waan je je echt in een eigen paradijs.

Naast uit eten gaan, is het ook leuk om in de supermarkt vis te halen en deze zelf te bereiden. Er is veel keuze in de supermarkt en het is natuurlijk typisch hawaiiaans.

Groeten,
Anne-Sophie
Makki
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 08 sep 2003, 13:57

Bericht door Makki »

Hi,

Dat Hawaii duur is, hoeft geen betoog maar het is enorm mooi. Het ene eiland is mooier dan het andere maar smaken en kleuren verschillen.

Als je voor de natuur bent, mijd dan zoveel mogelijk het mondaine en overbevolkte Waikiki Beach.
Wil je een beschrijving van het eiland Oahu, dan kun je mijn bijdrage vinden op http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... awaii.html.

We bezochten deze eilanden reeds meer dan 10 keer en nog steeds ontdekken we nieuwe, mooie plaatsjes op deze wondermooie eilandengroep.

Zeker doen als je er de mogelijkheid toe krijgt.
Aloha
Makki
Marby
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 18 okt 2005, 20:07
Locatie: St. Louis, MO

Bericht door Marby »

Makki schreef:Hi,

Wil je een beschrijving van het eiland Oahu, dan kun je mijn bijdrage vinden op http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... awaii.html.
Makki
Makki,

Die site is verandert en je link doet het niet meer. Ik wil graag je bijdrage lezen, kun je de juiste URL doorgeven?

Margaret
Makki
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 08 sep 2003, 13:57

Bericht door Makki »

Inderdaad, de link doet het niet meer.

Probeer even de volgende: http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... teden.html

en klik onderaan rechts op Oahu,Waikiki, Honolulu en je krijgt een ganse beschrijving met prijzen, reisroute, enz over Oahu.

Groetjes
Makki
Stan
Amerikafan
Berichten: 181
Lid geworden op: 08 feb 2007, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Stan »

Hallo Maarten en Nienke,

Afgelopen zomer ben ik samen met een vriend op Hawai geweest. Een absolute aanrader, zeker Pearl Harbor. Wat dat betreft hebben de andere leden het gras al voor mijn voeten weggemaaid. Als je in het hoogseizoen naar Pearl Harbor (op het eiland Oahu) gaat, zorg dan dat je tussen negen en half tien daar bent. Het is namelijk ontzettend druk en vaak moet je een paar uur wachten voordat je op de boot naar de USS Arizona Memorial kunt. In de tussentijd kun je bij Pearl Harbor andere zaken bekijken. Ga ook een paar dagen naar Maui, The Valley Isle. Bezoek daar Haleakala National Park. Je kunt daar met een auto naar boven rijden en eindigt boven de wolken met een spectaculair uitzicht. Neem een hotel langs de kust, je hebt een schitterende zonsondergang. Veel plezier.
sweatbox
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 okt 2005, 09:51
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Als natuurliefhebber moet je eens wat research doen naar Kauai.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer