Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

BBQ Beach Party & Shoppen !

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
ivy84
Amerikafan

BBQ Beach Party & Shoppen !

Bericht door ivy84 »

Nog een kleine 4 maanden en dan gaan we aansluitend op onze USA Road Trip 6 nachten naar Oahu :clap:, kan echt niet wachten, maar heb even 2 vragen!

Zijn er ook Beach partys op het strand met BBQ & onbeperkt drinken te vinden?

En ik las dat je heel veel shopping centers hebt in honolulu, ook de grootste van de wereld, maar ik vraag me af of de prijzen een beetje normaal zijn, dus zeg maar als je dezelfde winkels in Los Angeles of Las Vegas vind of die dan gelijk zijn of omdat oahu een eiland is, dat de prijzen daar hoger liggen?

Hoop dat iemand mij kan helpen, groetjes Ivy
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: BBQ Beach Party & Shoppen !

Bericht door gleuknie »

Als je leuke kleding voor weinig geld wilt, zou ik eens naar Pearl City gaan naar Ross Dress For Less. Wij kwamen daar met tassen vol weer vandaan haha.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Mijn ervaring is dat de prijzen op Hawaii net even hoger liggen dan in de rest van de USA. Daarnaast liggen ze in Oahu dan weer net even hoger dan op de andere eilanden en in Honolulu weer net even hoger dan in de rest van Oahu ;)
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Gleuknie, thnx voor de tip, heb net even op i-net gekeken en idd ze hebben mooie merken in de aanbieding, zag al nolita :clap:

@ Enasni, ai daar was ik al bang voor. Maja we hebben 5 dagen Viva Las Vegas dus daar kan ook het één en ander geshopt worden :P

Weten jullie ook of er net als in Orlando van die outlets zijn, bv waar ze een tommy winkel hebben?
Nancyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Nancyke »

Ja ergens in de midden van Oahu is een Premium outlet. Met Tommy shop.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

ivy84 schreef:Zijn er ook Beach partys op het strand met BBQ & onbeperkt drinken te vinden?
Meestal zijn het de hotels die dit organiseren. Maar onbeperkt drinken, gezien de prijzen betwijfel ik dat een beetje.. het kan goed zijn dat het er is, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
ivy84 schreef:En ik las dat je heel veel shopping centers hebt in honolulu, ook de grootste van de wereld, maar ik vraag me af of de prijzen een beetje normaal zijn, dus zeg maar als je dezelfde winkels in Los Angeles of Las Vegas vind of die dan gelijk zijn of omdat oahu een eiland is, dat de prijzen daar hoger liggen?
De prijzen in de malls hier in Hawaii liggen aanzienlijk hoger dan op het vaste land. En helemaal in die grote (Ala Moana) die jij nu noemt, omdat dat een echte toeristen trekker is (je zult er heel veel toeristen zien, voornamelijk Japanse).

Gleukni heeft gelijk, het is beter om buiten Honolulu te gaan winkelen als je goedkoper spul wilt hebben. Pearl Ridge shopping mall is een goede wat dat betreft (en dat is ook een grote, bestaat uit twee delen, verbonden met een monorail). Ook is er een goede mall aan de oostkust van Oahu, de Windward Mall in Kane'ohe.

Enasni schreef:Mijn ervaring is dat de prijzen op Hawaii net even hoger liggen dan in de rest van de USA. Daarnaast liggen ze in Oahu dan weer net even hoger dan op de andere eilanden en in Honolulu weer net even hoger dan in de rest van Oahu ;)
"Net even hoger"?? Zeg maar gerust een stuk hoger, hehe.. Twee weken geleden hadden wij vrienden uit Las Vegas op bezoek.. ze woonden hier voorheen maar zijn in 2008 verhuist naar Las Vegas, en die schrokken van de huidige prijzen. Om maar wat te noemen, een maaltijd die ze hier kochten voor 8 dollar, kostte daar slechts 2 dollar (en eerlijk gezegd vind ik 8 dollar een goedkope maaltijd hier, maar ja, als je anders gewend bent). Een kop koffie kost hier al snel 4 dollar, en is aanzienlijk goedkoper op het vaste land. Melk kost hier 9 dollar voor een gallon in de supermarkt, op het vaste land betalen ze voor hetzelfde merk ongeveer 2 dollar. Je ziet ook wel eens op tv een dollar menu bij een fastfood restaurant aangeboden geworden, er staat echter ook altijd bij dat de prijzen in Hawaii anders zijn (vaak 50% meer). En zo gaat het met heel veel dingen, ook met kleding en dergelijke. Of kijk naar huizen, die vrienden van ons betalen momenteel voor een huis met 4 of 5 kamers zo'n 115.000 dollar in Vegas, hier kan je dat bedrag minimaal x5 doen voor hetzelfde huis (en dan zit je in nog een mindere buurt ook). Nog maar te zwijgen over het verschil in brandstof, meubels en al die andere zaken. Gratis dit en goedkoop dat? Alleen in de 48 staten..

Het probleem is vooral dat heel veel geïmporteerd moet worden, we zijn hartstikke afhankelijk hier, er is een grote vraag en een maar beperkt aanbod, en dat maakt alles een stuk duurder.

Nancyke schreef:Ja ergens in de midden van Oahu is een Premium outlet. Met Tommy shop.
De Premium Outlets kun je vinden in Waikele, op een steenworp afstand van mij (ik kan het net zien als ik naar buiten kijk (moet alleen wat omhoog kijken)).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer