Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

afstand in Oahu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Nancyke
Amerika-ontdekker

afstand in Oahu

Bericht door Nancyke »

Weet er iemand de afstand vanuit Waikiki naar de North shore in tijd en km? :)
Mr. McDuc
Amerika-ontdekker

Re: afstand in Oahu

Bericht door Mr. McDuc »

Ongeveer uurtje over de touristische route.
Via de snelweg zal 3 kwartier ook wel lukken :)

Kilometertje of 60
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 7&t=h&z=13

Goed te doen met de auto, er is genoeg te zien onderweg, ik beveel de 63 aan, en op de terugweg de 61 pakken en stoppen bij het uitkijkpunt
jiejie
Amerika-expert

Re: afstand in Oahu

Bericht door jiejie »

Mr. McDuc schreef:Via de snelweg zal 3 kwartier ook wel lukken :)
Zolang je niet in de spits rijdt.. anders kun je er een paar uur over doen helaas.

Overigens, als het een drukke dag is, dan kan de North Shore ook goed dicht zitten, en dan kan het ook langer duren voor je ergens aankomt.

edit: zit me net te bedenken, als je over de snelweg rijdt, dan duurt het overdag veelal al 45 minuten om vanuit Waikiki bij de H2 snelweg te komen (en dan ben je pas halverwege).. het duurt in realiteit echt een stuk langer om op de North Shore te komen...

De snelste manier vanuit Waikiki is, denk ik, over de Pali Highway en dan de kustlijn volgen richting Laie, Kahuku en zo. Het is normaal gesproken ook een stuk minder druk op die wegen. Ik denk dat je er nog wel wat langer over doet dan 3 kwartier, maar de route is beter aan te raden, het is een stuk mooier, en een stuk minder druk en ik denk dat het een stuk sneller is dan de snelweg.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer