Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Graag opmerkingen en tips over huwelijksreis Hawaii
Graag opmerkingen en tips over huwelijksreis Hawaii
Aansluitend op een klein rondreisje door het Westen van Amerika, zijn we van plan om het tweede deel van onze huwelijksreis op Hawaii te vieren. Onze reis ziet er als volgt uit:
Dag 1: Vlucht naar Hawaii (Kauai) - overnachting op Kauai
Dag 2: Boottocht Na-Pali Coast (5u) - overnachting op Kauai
Dag 3: Helicoptervlucht Waimea Canyon - boottocht Wailua River - overnachting op Kauai
Dag 4: Vlucht naar Maui - bezoek aan Iao Valley State Park - overnachting op Maui
Dag 5: Road to Hana - Seven Sacred Pools - overnachting op Maui
Dag 6: Haleakala vulkaan bij zonsopgang + bezoek aan national park - overnachting op Maui
Dag 7: Vlucht naar The Big Island - UFO-parasail - Glass Bottom Boat (???) - overnachting op The Big Island
Dag 8: Waipio Valley (tocht met paard) - overnachting op The Big Island
Dag 10: Vlucht naar huis
Ik heb nog 1 dag over om ergens op Hawaii in te plannen. Ofwel lassen we dan een luilekkerdagje in, ofwel ergens nog een ander plaatsje bezoeken? Tips?
Mieke
Dag 1: Vlucht naar Hawaii (Kauai) - overnachting op Kauai
Dag 2: Boottocht Na-Pali Coast (5u) - overnachting op Kauai
Dag 3: Helicoptervlucht Waimea Canyon - boottocht Wailua River - overnachting op Kauai
Dag 4: Vlucht naar Maui - bezoek aan Iao Valley State Park - overnachting op Maui
Dag 5: Road to Hana - Seven Sacred Pools - overnachting op Maui
Dag 6: Haleakala vulkaan bij zonsopgang + bezoek aan national park - overnachting op Maui
Dag 7: Vlucht naar The Big Island - UFO-parasail - Glass Bottom Boat (???) - overnachting op The Big Island
Dag 8: Waipio Valley (tocht met paard) - overnachting op The Big Island
Dag 10: Vlucht naar huis
Ik heb nog 1 dag over om ergens op Hawaii in te plannen. Ofwel lassen we dan een luilekkerdagje in, ofwel ergens nog een ander plaatsje bezoeken? Tips?
Mieke
- Anjes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Graag opmerkingen en tips over huwelijksreis Hawaii
Hoi,
Tips heb ik helaas niet voor je, we willen zelf graag volgende zomer naar Hawaii en ben dus zelf ook op zoek naar ervaringen van anderen. Maar je reisprogramma ziet er wel erg leuk uit!
Bij welke organisatie heb je geboekt?
groetjes
Anjes
Tips heb ik helaas niet voor je, we willen zelf graag volgende zomer naar Hawaii en ben dus zelf ook op zoek naar ervaringen van anderen. Maar je reisprogramma ziet er wel erg leuk uit!
Bij welke organisatie heb je geboekt?
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
Dag Anjes,
Ik vind ook dat het er leuk uitziet, ons programma.
Ik heb spijtig genoeg onze reis nog niet geboekt want we vertrekken pas op 25 augustus volgend jaar. De vluchten kun je blijkbaar 330 dagen op voorhand boeken dus we moeten nog eventjes wachten. Ik denk dat ik onze huwelijksreis bij Exit reizen zal boeken. Ik heb al heel wat positieve commentaar over hen gelezen en ik heb ook al heel wat informatie per mail van hen ontvangen.
Wat ons reisprogramma betreft, zal het wel wat druk worden denk ik. We hebben eigenlijk geen enkele dag dat we echt NIETS te doen hebben, maar ja mijn vriend houdt er niet echt van op een hele dag "op zijn lui gat" te zitten dus daarom vind ik het goed dat we elke dag wel iets te doen hebben. Er zitten ook dagen bij dat we een namiddag of zo vrij hebben dus dan kunnen we ook eventjes rusten hé.
Het is voor ons de allereerste verre reis dus ik hoop dat het zeker niet tegenvalt. We doen eerst een kort rondreisje door West-Amerika (San Diego - Los Angeles - Beverly Hills - Palm Springs - Las Vegas - Hoover Dam - Grand Canyon - Death Valley) en daarna nog een 10-tal dagjes Hawaii. We kunnen elkaar misschien helpen met het plannen van onze vakantie hé. Dat zou leuk zijn. De meeste uitstappen heb ik allemaal via reisverslagen op het internet gevonden. Misschien zie ik wel iets over het hoofd of zijn er bepaalde dingen die we beter niet zouden doen. Het zou tof zijn als we samen wat tips zouden kunnen uitwisselen hé.
Groetjes,
Mieke
Ik vind ook dat het er leuk uitziet, ons programma.
Wat ons reisprogramma betreft, zal het wel wat druk worden denk ik. We hebben eigenlijk geen enkele dag dat we echt NIETS te doen hebben, maar ja mijn vriend houdt er niet echt van op een hele dag "op zijn lui gat" te zitten dus daarom vind ik het goed dat we elke dag wel iets te doen hebben. Er zitten ook dagen bij dat we een namiddag of zo vrij hebben dus dan kunnen we ook eventjes rusten hé.
Het is voor ons de allereerste verre reis dus ik hoop dat het zeker niet tegenvalt. We doen eerst een kort rondreisje door West-Amerika (San Diego - Los Angeles - Beverly Hills - Palm Springs - Las Vegas - Hoover Dam - Grand Canyon - Death Valley) en daarna nog een 10-tal dagjes Hawaii. We kunnen elkaar misschien helpen met het plannen van onze vakantie hé. Dat zou leuk zijn. De meeste uitstappen heb ik allemaal via reisverslagen op het internet gevonden. Misschien zie ik wel iets over het hoofd of zijn er bepaalde dingen die we beter niet zouden doen. Het zou tof zijn als we samen wat tips zouden kunnen uitwisselen hé.
Groetjes,
Mieke
- Anjes
- Amerikafan
Hoi Mieke,
Nou ik weet zeker dat je de reis gaat bevallen, wij hebben al een aantal malen onder andere de West staten van de VS bezocht en het is er zo ontzettend mooi!
Ook onze reis staat pas voor augustus 2009 gepland. We waren van plan om bij Pacific Islandtravel te boeken. Zij hebben ook erg leuke rondreizen in hun programma, maar ik heb ook een kijkje genomen op de website van Exit. Misschien wel de moeite om een offerte op te vragen!
Ik had ook een berichtje geplaatst op dit forum omdat ik het moeilijk vind om een keuze te maken uit de eilanden die in de rondreizen worden aangeboden. Ik twijfel namelijk bijvoorbeeld over Molokai. Waar hebben jullie je keuze op gebaseerd???
Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden en tips uit te wisselen!
Als je trouwens een link hebt naar een paar leuke reisverslagen op internet hou ik me aanbevolen. Ik heb zelf nog niet veel kunnen vinden.
groetjes
Anjes
Nou ik weet zeker dat je de reis gaat bevallen, wij hebben al een aantal malen onder andere de West staten van de VS bezocht en het is er zo ontzettend mooi!
Ook onze reis staat pas voor augustus 2009 gepland. We waren van plan om bij Pacific Islandtravel te boeken. Zij hebben ook erg leuke rondreizen in hun programma, maar ik heb ook een kijkje genomen op de website van Exit. Misschien wel de moeite om een offerte op te vragen!
Ik had ook een berichtje geplaatst op dit forum omdat ik het moeilijk vind om een keuze te maken uit de eilanden die in de rondreizen worden aangeboden. Ik twijfel namelijk bijvoorbeeld over Molokai. Waar hebben jullie je keuze op gebaseerd???
Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden en tips uit te wisselen!
Als je trouwens een link hebt naar een paar leuke reisverslagen op internet hou ik me aanbevolen. Ik heb zelf nog niet veel kunnen vinden.
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
In WELK EILAND heb ik ook ongeveer dezelfde vraag gepost.
Wij willen in 2009 vanuit Los Angeles ook ±10/12 dagen naar Hawaii en enkele eilanden bezoeken.
Ik ben er niet uit.
Big Island, Maui, Oahu, Kauai zijn mijn keuzes, maar 4 eilanden in max 12 dagen lijkt mij wat veel.
Alle info is welkom.
Hans
Wij willen in 2009 vanuit Los Angeles ook ±10/12 dagen naar Hawaii en enkele eilanden bezoeken.
Ik ben er niet uit.
Big Island, Maui, Oahu, Kauai zijn mijn keuzes, maar 4 eilanden in max 12 dagen lijkt mij wat veel.
Alle info is welkom.
Hans
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Dag Hans B en Anjes,
Wij hebben de keuze van de eilanden die we willen bezoeken gebaseerd op informatie van reiskantoren en reisverslagen. Ik heb vernomen dat de drie mooiste eilanden Big Island, Maui en Kauai zouden zijn. Op Maui en Kauai is er het meeste groen, Big Island is naar het schijnt heel verschillend qua landschap. Op Oahu zou er minder groen zijn heb ik gelezen en lijkt het meer een grote stad. Wij persoonlijk houden meer van natuur dan van steden, vandaar was onze keuze snel gemaakt: Big Island, Maui en Kauai.
Anjes, wat je vraag over Molokai betreft, ik heb ergens in een reisverslag van iemand gelezen, dat dit tegengevallen was. Ik weet niet meer precies op welke website ik dit gevonden heb (ik google gewoon naar "maui" - "kauai", enz. en dan lees ik alles wat ik daarover vind), maar die persoon zei dat je heel gemakkelijk van het ene eiland naar het andere kon (soms maar 20 minuutjes vlucht). Zij hadden een daguitstap naar Molokai gedaan maar dit was hen niet bevallen omdat er volgens hen "weinig" te zien was. Ik heb verder eigenlijk niet echt gezocht naar informatie over dat eiland omdat ik van verschillende mensen al had vernomen dat de andere eilandjes mooier waren. Maar als je wat zoekt op het internet zal je wel wat meer informatie vinden denk ik. Je kunt dan nog altijd zelf bepalen of je misschien een daguitstap of zo wilt doen naar dit eiland.
Groetjes,
Mieke
Wij hebben de keuze van de eilanden die we willen bezoeken gebaseerd op informatie van reiskantoren en reisverslagen. Ik heb vernomen dat de drie mooiste eilanden Big Island, Maui en Kauai zouden zijn. Op Maui en Kauai is er het meeste groen, Big Island is naar het schijnt heel verschillend qua landschap. Op Oahu zou er minder groen zijn heb ik gelezen en lijkt het meer een grote stad. Wij persoonlijk houden meer van natuur dan van steden, vandaar was onze keuze snel gemaakt: Big Island, Maui en Kauai.
Anjes, wat je vraag over Molokai betreft, ik heb ergens in een reisverslag van iemand gelezen, dat dit tegengevallen was. Ik weet niet meer precies op welke website ik dit gevonden heb (ik google gewoon naar "maui" - "kauai", enz. en dan lees ik alles wat ik daarover vind), maar die persoon zei dat je heel gemakkelijk van het ene eiland naar het andere kon (soms maar 20 minuutjes vlucht). Zij hadden een daguitstap naar Molokai gedaan maar dit was hen niet bevallen omdat er volgens hen "weinig" te zien was. Ik heb verder eigenlijk niet echt gezocht naar informatie over dat eiland omdat ik van verschillende mensen al had vernomen dat de andere eilandjes mooier waren. Maar als je wat zoekt op het internet zal je wel wat meer informatie vinden denk ik. Je kunt dan nog altijd zelf bepalen of je misschien een daguitstap of zo wilt doen naar dit eiland.
Groetjes,
Mieke
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.. Oahu heeft weliswaar de meeste bevolking en het zuiden, waar Honolulu te vinden is, is de stad inderdaad en kan het druk lijken (de drukte in dat gebied is nog altijd niets vergeleken met de Nederlandse Randstad vind ik) maar als je wat verder naar het noorden ga dan krijg je een heel divers landschap te zien.Mieksje schreef:Op Oahu zou er minder groen zijn heb ik gelezen en lijkt het meer een grote stad.
Je kan er een woestijnachtig landschap vinden maar ook een regenwoud, er zijn bergen en dalen, ontzettend mooie uitkijk punten zoals de Pali, je hebt de mooie kraters Koko Head en Diamond Head die te beklimmen zijn, Kualoa Valley waar veel films zoals Jurrassic Park, Godzilla (voetafdrukken zijn er nog te vinden), en andere, zijn opgenomen, het bekende North Shore met de mooie stranden zoals Sunset Beach en de Banzai Pipeline waar surfers elke dag te zien zijn en het rustige surf dorpje Haleiwa waar je heerlijk shave ice kunt eten, wat te denken van Pearl Harbor en alles wat daar te zien is of van Hanauma Bay, Turtle Bay, Waimea Bay of de Waimea Falls met het enorm mooie natuurpark en waterval, je hebt er het enige Koninklijke paleis van de VS 'Iolani Palace' dat bezocht kan worden, de Dole Plantation met het grootste doolhof ter wereld en de mooie botanische tuin, de mooie kustlijn van Waianae, het voor de oude Hawaiianen heilige Kaena Point met de mooie lava kustlijn, het fotogenieke Ko Olina, Harbors Point, de locaties waar Lost is gefilmd (en weer gefilmd gaat worden), Sandy Beach, Halona Blow Hole, en dan zijn er nog zoveel andere plekken op Oahu die het bezoeken waard zijn, zowel met als zonder wonderschone natuur.
Natuurlijk, ieder zijn meug, en is er bijvoorbeeld op Kauai meer groen te vinden, het heet niets voor niets 'the garden island' en is er op Oahu meer stad en draagt het de naam 'the gathering island' maar als je niet rond Honolulu blijft hangen dan zul je zeker zien dat Oahu zeer zeker de moeite waard is om te bezoeken en dat het wel degelijk veel groen heeft en zeer divers is (je zult bijvoorbeeld aan 3 weken Oahu niet genoeg hebben om alles te kunnen goed zien, om maar wat te noemen betreffende de bezienswaardigheden, en dat vind ik toch heel anders vergeleken met de andere eilanden waar je het allemaal veel sneller gezien kunt hebben). Maui en Big Island hebben overigens ook grote delen waar amper groen te vinden is.
edit: Betreffende Molokai, dit kan een mooie ervaring zijn en hoeft niet perse tegen te vallen. Het heeft een aparte geschiedenis en dit kan misschien de tegenvaller zijn voor sommige mensen als ze dit niet weten. Molokai is namelijk een voormalige lepra kolonie, er zijn nog wel wat mensen die er leven maar het overgrote deel leeft er niet meer. Daarnaast is het een klein eiland en kan je alles in zeer korte tijd gezien hebben. Dus sja, het kan een tegenvaller zijn als je niet precies weet wat je kunt verwachten maar het kan ook een mooie ervaring zijn als je rekening houdt met dit soort zaken en geinteresseerd bent in de geschiedenis
Dag jiejie,
Bedankt voor je duidelijke info. Het is leuk om ervaringen van anderen over de eilanden te delen want als je er nog nooit geweest bent, ben je een beetje afhankelijk van de reiservaringen van anderen hé. Wat ik in andere reisverslagen gelezen heb, is natuurlijk allemaal persoonlijk. Iedereen ervaart dit anders en sommige personen houden nu eenmaal meer van het ene en andere van iets anders. In elk geval bedankt voor je uitleg over Oahu en Molokai.
Groetjes, Mieke
Bedankt voor je duidelijke info. Het is leuk om ervaringen van anderen over de eilanden te delen want als je er nog nooit geweest bent, ben je een beetje afhankelijk van de reiservaringen van anderen hé. Wat ik in andere reisverslagen gelezen heb, is natuurlijk allemaal persoonlijk. Iedereen ervaart dit anders en sommige personen houden nu eenmaal meer van het ene en andere van iets anders. In elk geval bedankt voor je uitleg over Oahu en Molokai.
Groetjes, Mieke
- Anjes
- Amerikafan
Hoi,
Nou ik heb dan wel geen reacties gekregen op mijn eigen topic
maar de antwoorden op mijn vragen heb ik op deze manier toch gekregen! Heel erg bedankt voor de uitvoerige beschrijving van de eilanden. Ik wist inderdaad dat Molokai een lepra eiland was, maar ik kon er zelf heel weinig informatie over vinden. Wij zoeken eilanden met mooie natuur. In geschiedenis ben ik wel geïnteresseerd, maar ik denk dat Molokai ons minder zal aanspreken.
Zoals het er nu naar uit ziet denk ik dat wij gaan kiezen voor de Lono reis van Pacific Island travel.
Je bezoekt dan vier eilanden: Big Island, Maui Oahu en Kauai in 21 dagen.
groetjes
Anjes
Nou ik heb dan wel geen reacties gekregen op mijn eigen topic
Zoals het er nu naar uit ziet denk ik dat wij gaan kiezen voor de Lono reis van Pacific Island travel.
Je bezoekt dan vier eilanden: Big Island, Maui Oahu en Kauai in 21 dagen.
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
Leuk, wij zijn (inmiddels alweer 12,5 jaar geleden) op huwelijksreis geweest naar Hawaii (zie link in mijn onderschrift).
Het is leuk om veel te zien, Hawaii, daar kom je niet zo snel ... maar ik zou niet een al te vol programma doen,
Ik zou ook heerlijk een relaxed dagje inlassen.
Sandra
Het is leuk om veel te zien, Hawaii, daar kom je niet zo snel ... maar ik zou niet een al te vol programma doen,
Ik zou ook heerlijk een relaxed dagje inlassen.
Sandra
Sandy
Hoi,
Wij (2 volw. 1 dochter van 7) zijn de maand juli op 4 eilanden geweest in 4 weken. (Oahu, Kauai, Big Island en Maui).
Al maanden vantevoren de Lonely Planet van Hawaii gekocht en die helemaal uitgeplozen.
Kun je helemaal je eigen plan maken, en naast de must-sees ook de kleinere, wat minder bekende, maar zeker zo mooie plekjes zien.
Dus, als je niet teveel af wilt gaan op wat anderen vinden (iedereen beleeft het toch anders), dan zou ik zeggen, koop die Lonely Planet.
veel plezier!
BB
Wij (2 volw. 1 dochter van 7) zijn de maand juli op 4 eilanden geweest in 4 weken. (Oahu, Kauai, Big Island en Maui).
Al maanden vantevoren de Lonely Planet van Hawaii gekocht en die helemaal uitgeplozen.
Kun je helemaal je eigen plan maken, en naast de must-sees ook de kleinere, wat minder bekende, maar zeker zo mooie plekjes zien.
Dus, als je niet teveel af wilt gaan op wat anderen vinden (iedereen beleeft het toch anders), dan zou ik zeggen, koop die Lonely Planet.
veel plezier!
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 17426 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 38 Reacties