Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Islandhoppen Hawaii 2009

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Islandhoppen Hawaii 2009

Bericht door Anjes »

Hoi,

Deze zomer zijn we naar Alaska geweest, waarover ik op dit forum ook veel informatie heb kunnen vinden. De reis was geweldig, zo'n mooie natuur. Komende zomer willen we een totaal ander deel van de VS bezoeken: Hawaii. Ook voor de natuur, maar dit keer hopelijk in combinatie met goed weer, want dat was in Alaska wel anders. :(

PacificIslandtravel biedt een aantal erg leuke reizen aan, maar ik vind het nogal moeilijk om een keuze te maken omdat ik weinig weet over de eilanden, alleen dat wat in de brochures staat. We landen in elk geval op Ohau en verder is er de keuze uit Big Island, Maui, Kauai en Molokai.
Ik ben erg benieuwd welk eiland jullie echt de moeite waard vinden en welk eiland we eventueel zouden kunnen overslaan.
De 24 daagse reis bezoekt deze eilanden allemaal. Maar onze voorkeur gaat uit naar een 16 daagse of 21 daagse reis.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Islandhoppen Hawaii 2009

Bericht door Sandy »

Hoi Anjes,

Natuurlijk krijgt jouw topic ook antwoorden, het topic is waarschijnlijk ondergesneeuwd onder de vele berichten op het forum :D ;)
Er zijn wel een aantal hier die naar Hawaii zijn geweest die ervaringen kunnen delen over de verschillende eilanden.

Wij zijn met onze huwelijksreis naar Oahu & the big Island geweest. Oahu kan ik je zeker aanraden. Mijns inziens hoort Oahu er gewoon bij vanwege Honolulu en Waikiki Beach. Honolulu is erg leuk qua winkels en gebouwen. Waikiki is een uitgaansgebied met winkeltjes en barretjes. We hadden diverse trips gemaakt op Oahu. Een Grand Circle Island Tour, een Pearl Harbor cruise gemaakt. En het Polynesian Cultural Center is ook een must see.. je krijgt diverse shows en demonstraties te zien van het allergrootste archipel van Oceanie, de Polynesische eilanden (kan ik je ook echt aanraden, fantastische shows worden daar gegeven). Leuk detail is dat voornamelijk studenten daar werken die hiermee hun studie bekostigen. En we hebben ook een echte Luau meegemaakt, incl. buffet en dansshow (in kerst stijl omdat we daar eind december waren).

The Big Island is weer heel anders, Hawaii schijnt een vergeten eiland van de Hawaii archipel te zijn, sinds eilanden als Oahu, Maui en Kuaii erg in trek zijn bij toeristen. Hawaii is vooral bekend om de zwarte stranden & rotsen aan de Kona kust en de indrukwekkende vulkanen. Wij zijn hier drie dagen geweest en hebben voornamelijk gerelaxed in een heel luxe hotel aan het strand. Gesnorkeld, gezwommen, geshopt .. heerlijk!

Van de andere eilanden kan ik weinig zeggen, volgens horen zeggen schijnt Kuaii en Maui ook schitterend te zijn ... maar daar kunnen anderen vast nog wel wat over zeggen.

Zie ook ons reisverslag(je) in de link van mijn onderschrift. Ik zou ook wel weer die richting uit willen gaan :D
Sandy
Anjes
Amerikafan

Bericht door Anjes »

Hoi Sandy,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb natuurlijk een kijkje genomen op je reisverslagje. Leuk hoor en mooie foto's! Ik heb er nu al zin in!
Op Oahu willen we ook een aantal excursies gaan doen en als ik het goed gezien heb worden door Pacific Island travel dezelfde excursies aangeboden als die jullie hebben gedaan. Wordt nog moeilijk om een keuze te maken want we zijn niet zo lang op dit eiland. :? Maar ik denk dat we zeker de eiland tour gaan doen.
Wij willen zeker er een dagje rust inplannen maar we hebben op de andere eiland een huurauto ter beschikking, dus we gaan zeker ook de mooie natuur op Big Island bewonderen.

groetjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Hallo Anjes.

Ik ben erg benieuwd of je al een keuze hebt kunnen maken bij Pacific Island Travel ??
Wij willen nml in 2010 heel graag met PIT naar Hawaii om te island-hoppen en jullie ervaring willen we graag horen !!
Wij zijn dit jaar in maart met PIT op Samoa en Fiji geweest in de Pacific. Echt een toppertje !!!! Dit was de Bounty-reis en onze eerste kennismaking met de Polynesische cultuur. Vooral Samoa was echt zooooooo ontzettend mooi !
We hebben dus voor 2010 de 24-daagse Pele-reis op het oog. Ook omdat die reis naar Molokai gaat.....

Ik ben in ieder geval blij dat ik dit forum heb gevonden !!

Groetjes,
Sonja
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Anjes
Amerikafan

Bericht door Anjes »

Hoi Sonja,

Ja, we hebben inderdaad geboekt bij Pacific Island Travel. We hebben zelf eerst ook gedacht aan de Pelereis maar uiteindelijk is de keuze gevallen op de Lono reis van 21 dagen. 4 eilanden dus. Het beetje informatie wat ik heb kunnen vinden over Molokai sprak me niet echt aan. De andere eilanden leken ons leuker om te bezoeken. Maar ik zie dat jullie wel speciaal naar Molokai willen?

Daarnaast hebben we op de terugweg een stopover gepland in L.A.
Vrienden van ons wonen "in de buurt" en we kunnen onze reis nu mooi combineren met een bezoekje. Dat is ook een reden waarom we voor de kortere reis gekozen hebben.

Ik ben zelf nog niet helemaal thuis op dit forum, maar het is een leuke manier om informatie te krijgen voor je reis naar de VS. Wij vertrekken in elk geval op 1 augustus dus daarna kan ik je wel laten weten hoe het bevallen is. :D

Ik begrijp dat jullie wel erg tevreden zijn over PIT?!
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Hoi !

WOW, snel antwoord !!
Ben nieuw op dit forum en ben best een internetfreak als ik een verre reis in de planning heb.....
Ja, PIT is ons zeer goed bevallen, maarja... het kan ook anders, las ik. In ieder geval stonden bij ons de huurauto's klaar, waren alle hotels en transfers perfect verzorgd en ook de kamers die 'beloofd' waren (zoals frontaal zeezicht e.d.). We hebben nog een upgrade gekregen van onze mini-cruise op Fiji, omdat deze niet vertrok op dinsdag maar op maandag. Dus enkele hotelovernachtingen moesten verschoven worden. Maar ook dat was perfect geregeld. En alle vouchers die we nodig hadden waren op tijd thuis gestuurd. Ik heb zelfs nog een mailtje gestuurd vanuit Samoa en ik kreeg direct antwoord (van Inge van Tol van PIT).

Ben me wel even gaan verdiepen in de andere organisaties, maar daarbij valt me dus op dat EXIT-reizen een Hawaii-pakket heeft voor de helft van het geld.
Nu weet ik niet waar dat aan ligt, want de lengte van de reis is hetzelfde (van de Pele-reis dan)..... Bij EXIT heb je ook keuze uit de eilanden. Moet me dus toch nog even goed gaan verdiepen. Ach, we gaan pas over 1 jaar !

Nou, we willen altijd zo lang mogelijk weg en Molokai trekt ons, omdat dit eilandje het meeste doet denken aan Samoa zeggen ze. En aangezien wij ons hart verloren hebben aan Samoa, willen we dit graag weer een beetje herbeleven. Maar ik denk dat we ook zonder Molokai het Polynesische gevoel weer krijgen hoor !

Maar in ieder geval een geweldige reis voor jullie om naar uit te kijken (en niet verkeerd om een 'adresje' te hebben in de USA :wink: )!! Als je online een reisdagboek hebt, dan zou ik graag mee willen lezen !

Groetjes,
Sonja
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Molokai lijkt op Samoa? Dat hoor ik voor het eerst.. :S

Wel weet ik dat Molokai het 'meest Hawaiiaans' genoemd wordt, puur omdat van de ongeveer 7000 mensen op het eiland bijna de helft van Hawaiiaanse afkomst is. Ook zijn er minder faciliteiten wat het meer het Hawaii van vroeger maakt.

Molokai is eigenlijk het meest bekend omwille van de vroegere lepra kolonie met Father Damian, een Belgische dominee (geloof ik, kan ook een pater of zo geweest zijn, geen zin om het op te zoeken hehe). Ik geloof dat er nog steeds mensen wonen in die kolonie (zag dat althans eens in een documentaire op TV).

Molokai trekt mij persoonlijk absoluut niet maar moet wel zeggen dat de beelden die ik ervan gezien heb erg mooi zijn, als je van mooie natuur en dergelijke houdt zal je het zeker mooi vinden denk ik zo :)
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Dat van Molokai heb ik gelezen op de site van Pacific Island Travel.

Aangezien ik via hun naar Samoa ben geweest, geloofde ik dit eigenlijk meteen.....
Maar goed, ik heb nog een jaar de tijd om me in te lezen :roll:
En dit forum...... :mrgreen:
Anjes
Amerikafan

Bericht door Anjes »

Hoi!

Ik geloof dat ik ook eens gekeken op heb de site van Exit, maar omdat ik niemand kende die bij dat reisbureau heeft geboekt hebben we toch gekozen voor PIT. Daar had ik wel goede verhalen over gehoord. Geen idee waar dat enorme prijsverschil in zit...... :?:
Helaas hou ik geen online reisverslag bij. Ik ben althans niet van plan om een laptop mee te nemen op vakantie. Maar ik schrijf wel altijd een reisverslagje. Misschien dat ik als we terug zijn iets online kan zetten....

Ja dat adresje in de VS is zeker niet verkeerd. We proberen ook meestal onze reizen naar de VS te combineren met een bezoekje aan onze vrienden.
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Als je maar goede tips kan achterlaten, ben ik al helemaal blij !!

Heb alvast eens rondgesnuffeld hier en daar, maar denk dat ik zelfs met 5 nachten op elk eiland nog tijd te kort kom !!
Dus dingen die echt de moeite waard zijn/adembenemend mooi zijn, hoor ik graag....

Ik weet zeker dat jullie een goed geregelde reis tegemoet gaan en ben erg benieuwd naar de verhalen. :D

Ik heb inmiddels wat meer reacties gelezen van mensen die wel met Exit zijn geweest en er erg tevreden over zijn, maar ik denk dat de hotels bij PIT zeker mooier (beter?) zijn. En je hebt de overnachtingen in het Hilton LAX op de heen- en terugweg. En ik verlang nu alweer naar die bedden :roll: ....
Heb ook Jan Doets gevonden, dus zal ik zeker 3 offertes op gaan vragen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

steson schreef:Aangezien ik via hun naar Samoa ben geweest, geloofde ik dit eigenlijk meteen.....
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ben zelf ook nooit op Samoa geweest, dus dat is logisch hehe :)

steson schreef:AHeb alvast eens rondgesnuffeld hier en daar, maar denk dat ik zelfs met 5 nachten op elk eiland nog tijd te kort kom !!
Daar ben ik wel zeker van ;)

Naar welke eilanden ga je nog meer behalve Molokai?
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Tja, dat zullen waarschijnlijk de meest standaard eilanden zijn die men aanbiedt:
Oahu, Big Island, Maui en Kauai. Maar op Molokai zullen het dan 3 nachten zijn en ook op Oahu (volgens reisschema). Maar ik denk dat we mogelijk Molokai dan toch maar over slaan en 5 nachten op Oahu moeten doen. Volgens die gratis gidsjes die ik al heb gelezen en wat ik hier heb gelezen, is daar waanzinnig veel te zien !

Ben er steeds meer van overtuigd dat we volgend jaar naar Hawaii gaan !!
't is te erg ! Ben al vanaf 2006 aan het voorbereiden geweest voor West-USA en die reis hebben we nog steeds niet gedaan :oops: ... Nu kwamen Samoa en Fiji er tussendoor en volgend jaar dus waarschijnlijk Hawaii... Ik wilde eerst Hawaii combineren met West-USA, maar die 6 nachten zijn toch echt te kort !!
Dus nu willen we West-USA proberen te combineren met afsluitend Florida en Hawaii gaan we apart bekijken.

Alle plannen maar in de hoge hoed en we laten het lot beslissen.....

Trouwens, bevalt de autohuur op die eilanden ook in een cabrio ?? In de USA raden sommigen ons dit af.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

steson schreef:Tja, dat zullen waarschijnlijk de meest standaard eilanden zijn die men aanbiedt:
Oahu, Big Island, Maui en Kauai. Maar op Molokai zullen het dan 3 nachten zijn en ook op Oahu (volgens reisschema). Maar ik denk dat we mogelijk Molokai dan toch maar over slaan en 5 nachten op Oahu moeten doen. Volgens die gratis gidsjes die ik al heb gelezen en wat ik hier heb gelezen, is daar waanzinnig veel te zien !
Kijk! Met jou kan ik praten :lol:

Ik loop al zo vaak te zeggen dat mensen naar de verkeerde eilanden gaan omdat Oahu zoveel meer biedt dan men soms denkt haha.. serieus, ik kwam hier voor het eerst in 2007, ben toen drie weken gebleven en had nog niet alles gezien (ok, ik ben een dag naar Maui en een dag naar Big Island gegaan, maar daar verveelde ik me toch al snel, dus dat zijn mijn eilanden niet echt, maar ik ben dan ook echt meer een stadsmens en de stad is gelukkig altijd redelijk dichtbij op dit eiland (alhoewel je ook van het een op het andere moment plots in een compleet andere wereld kunt zitten, ver (dichtbij maar zonder dat je het merkt) van de bewoonde wereld)).

steson schreef:Ben er steeds meer van overtuigd dat we volgend jaar naar Hawaii gaan !!
't is te erg ! Ben al vanaf 2006 aan het voorbereiden geweest voor West-USA en die reis hebben we nog steeds niet gedaan :oops: ... Nu kwamen Samoa en Fiji er tussendoor en volgend jaar dus waarschijnlijk Hawaii... Ik wilde eerst Hawaii combineren met West-USA, maar die 6 nachten zijn toch echt te kort !!
Dus nu willen we West-USA proberen te combineren met afsluitend Florida en Hawaii gaan we apart bekijken.

Alle plannen maar in de hoge hoed en we laten het lot beslissen.....

Trouwens, bevalt de autohuur op die eilanden ook in een cabrio ?? In de USA raden sommigen ons dit af.
Ik denk ook dat je er goed aan doet om de USA en Hawaii apart te bekijken. Veel mensen die slechts een weekje hier komen hebben naderhand spijt dat ze niet langer geboekt hebben, er is hier inderdaad heel veel te zien. Op deze eilanden vind je echt zoveel dingen zoals bv grote tegenstellingen (in een goede manier dan welteverstaan, denk bv aan het klimaat, er is een subtropisch, maar ook een arctisch klimaat te vinden, grotere tegenstellingen vind je niet haha, ik noem het soms een beetje 'de hele aarde in 8 eilanden') maar ook zoveel andere dingen.

Ik hoor van veel mensen dat juist een cabrio wel geweldig is op deze eilanden (kan het me ook goed voorstellen), je kan dan namelijk heel gemakkelijk overal rond je heen kijken en daarnaast geeft het je een heel groot gevoel van vrijheid. Je ziet het hier trouwens ook best veel, er zijn bepaalde type cabrio's die eigenlijk alleen door touristen gereden worden (Ford Mustang en de Chrysler Sebring voornamelijk, maar ook andere zoals de PT Cruiser) en dus is het heel gemakkelijk om de tourist te spotten (maar ook normale huurauto's zijn erg gemakkelijk te spotten). Hawaii leent zich er echt voor om een convertible te rijden... dat was eigenlijk ook mijn tweede keus toen we onze nieuwe auto gingen kopen maar uiteindelijk is het toch een SUV geworden (maar wel met een heel groot panorama dak dat geheel open kan, dus heb nog altijd mijn gevoel van vrijheid hehe).

Ik denk dat een cabrio in de USA een beetje afgeraden wordt door wellicht de smog in sommige steden (die heb je hier niet, de lucht is echt stukken schoner) maar misschien ook door het risico dat je een gemakkelijk doelwit voor overvallers of inbrekers vormt ofzo, maar goed, echt weten doe ik dit natuurlijk niet.
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Hé Jiejie !

Ben je na je eerste bezoek blijven plakken dan op Oahu ??
Ik zie dat je daar woont ????

Oh, een Ford Mustang Convertible !!!! Dat is echt mijn auto !!!! Daar ga ik dus voor....
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

steson schreef:Hé Jiejie !

Ben je na je eerste bezoek blijven plakken dan op Oahu ??
Ik zie dat je daar woont ????

Oh, een Ford Mustang Convertible !!!! Dat is echt mijn auto !!!! Daar ga ik dus voor....
Haha, nee hoor, ik ben nog ruim een jaar in Nederland geweest na mijn eerste bezoek, dus niet echt gelijk blijven plakken ;)

Mijn verhaal is in het kort eigenlijk als volgt: Ik heb begin 2007 per toeval een meid leren kennen via het internet, ben daar mee aan de praat geraakt door gelijke interesses, na een tijdje werd het skypen (dus beeld en geluid in plaats van normale tekst chats) omdat het erg goed klikte, en met haar Skypen klikte ook nog steeds erg goed en eigenlijk ging het steeds beter... we kregen een serieuze interesse in elkaar en hadden toen zoiets van dat we elkaar maar eens moesten ontmoeten. Ik heb toen een reis geboekt voor drie weken naar Hawaii in september 2007 (ik kon haar moeilijk als eerste naar NL laten komen, ik ben tenslotte de man lol) en dat klikte gelukkig heel erg goed. Ik voelde me hier echt thuis bij haar. Ze is daarna van november 2007 tot en met januari 2008 bij mij in Nederland gebleven (ging voor haar wat gemakkelijker dan voor mij om langere tijd weg te gaan) en beiden wilden we eigenlijk graag bij elkaar blijven en het op en neer reizen gedag zeggen (het is nogal een gedoe zoals je weet, plus ook erg kostbaar), maar bij elkaar blijven is alleen mogelijk als je getrouwd bent, dus hebben we die stap genomen en toen mijn visum goedgekeurd was in de zomer ben ik op 2 oktober 2008 hier naartoe verhuist en een paar weken later met haar getrouwd, toen mijn groene kaart aangevraagd en die inmiddels sinds een paar maanden in mijn bezit :)

Het lijkt inderdaad een vrij snelle beslissing, en dat is het eigenlijk ook geweest. Als ze in Nederland had gewoond (of ik in Hawaii), dan hadden we waarschijnlijk nog niet getrouwd geweest maar ja, omwille van de afstand, en omdat dit een van de weinige oplossingen was om vaker bij elkaar te kunnen zijn, hebben we het een heel stuk bespoedigd. Ik heb er gelukkig nog geen moment spijt van gehad en ik heb ook niet de indruk dat zij dat heeft :) (plus, hoe vaak krijg je de mogelijkheid om in het paradijs te gaan leven (alhoewel het een stuk anders is om te wonen dan op vakantie te zijn hoor haha)).

Ik geloof trouwens dat je voor de Ford Mustang bij Budget terecht kan :)
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Wij hadden op the Big Island en Kauai een Jeep Wrangler gehuurd voor de betere Magnum PI experience. Leuk om mee te rijden, alleen niet doen als je met meer dan twee personen bent. Ook de bagage ruimte is wat beperkt.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

sweatbox schreef:Wij hadden op the Big Island en Kauai een Jeep Wrangler gehuurd voor de betere Magnum PI experience. Leuk om mee te rijden, alleen niet doen als je met meer dan twee personen bent. Ook de bagage ruimte is wat beperkt.
En voor wat ik gehoord heb, ook niet doen in het regenseizoen (het dak schijnt nogal moeilijk dicht te gaan, maar dat heb ik van horen zeggen dan, ik weet het dus niet uit ervaring).

Maar inderdaad, dat is ook een erg leuke auto om mee rond te rijden hiero (en helemaal als je de saddle roads op gaat, dan is zo'n auto helemaal leuk) :)
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Wow Jiejie, dus een soort van sprookjes bestaan toch !! :doublethumb:
Geweldig mooi verhaal..... Ik begrijp dat je in een dorp woont, dus ik neem aan bij haar familie ?
Ja, als je in het paradijs woont, moet er toch brood op de plank komen zeg maar.... Wij willen heel graag gewoon weg uit Nederland, maar voor ons is het nog een te grote stap om ergens anders helemaal opnieuw te beginnen.
Wij hebben een hele steady baan hier, dus hebben niet zoveel te maken met de crisis op dit moment. Dat geef je ook niet zomaar op.

We liggen nu bij ons opblaasbaar zwembad in de tuin weg te zwijmelen bij de gedachte aan ons bezoek aan Samoa en hopelijk volgend jaar Hawaii !
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Yepz, inderdaad een beetje een sprookjesverhaal :D

Een dorp? Haha nou niet echt hoor, ik woon in het drukke gebied in het zuiden van Oahu, wel wat meer aan de westkant en niet meer in Honolulu, maar het is meer een suburb van Honolulu, een soort van voorstadje, vergelijk het maar met de gemiddelde woonwijk buiten het stadscentrum van de grote steden in Nederland :)

Kan me voorstellen dat het voor veel mensen niet mogelijk is, of gewoon moeilijk/lastig, om te emigreren zoals ik heb gedaan. Ik had zelf ook een erg goede baan in Nederland, maar ja, hier had ik de mogelijkheid om iets voor mezelf te beginnen zonder me zorgen te hoeven te maken omtrent inkomen en zo, dus het risico was er niet, dat was ook wel een beetje wat me over de streep getrokken had (naast een hoop andere dingen natuurlijk).

Hehe, een opblaaszwembad.. hoe vind je het om te horen dat ik wel op het strand een paar keer geweest ben (de keren zijn een hand te tellen), maar ik ben nog geen enkele keer in het water geweest... lekker belachelijk, vind je ook niet? hahaha, ik weet niet wat het is, maar het komt er telkens maar niet van haha (daarnaast ben ik een beetje bang voor m'n huid, ik heb een wat lichtere huid, ik verbrand heel snel, en heb heel erg veel moedervlekken, dus ik heb helaas een verhoogd risico).

En gewoon doen, gewoon naar Hawaii gaan volgend jaar ;) (moet de mensen hier natuurlijk wel een beetje helpen met het toerisme haha)
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Nou, dan weet ik je te vinden hoor :wink:
Wil, als het zover is, heel veel informatie over Oahu en het liefst van alle eilanden die ik dan aan wil doen !!
Tips via internet zijn veel gaver dan die je uit de boekjes haalt (ervaring met Samoa dus....)

Tja, bijna niet te geloven dat je nog niet veel de zee in bent geweest..... Inmiddels is mijn zwembadje een beetje opgewarmd in de zon en is het nu heerlijk toeven (maar morgen wordt het weer 16 graden :? )

Is je eigen bedrijfje niet in de toeristenbranche dan ??
Kun je toch goed mond-op-mond reclame maken hier.....

Onze droom is om catamaran-trips te verzorgen ergens op een tropisch eiland. Moet het natuurlijk wel goed geregeld zijn met verzekeringen en annuleringen enzo. Maar om je dan inderdaad niet hoeft te bekommeren over het inkomen, eigenlijk er onafhankelijk van te zijn maar toch wat willen doen.

Ik 'spreek' je zeker nog !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves