steson schreef:Tja, dat zullen waarschijnlijk de meest standaard eilanden zijn die men aanbiedt:
Oahu, Big Island, Maui en Kauai. Maar op Molokai zullen het dan 3 nachten zijn en ook op Oahu (volgens reisschema). Maar ik denk dat we mogelijk Molokai dan toch maar over slaan en 5 nachten op Oahu moeten doen. Volgens die gratis gidsjes die ik al heb gelezen en wat ik hier heb gelezen, is daar waanzinnig veel te zien !
Kijk! Met jou kan ik praten
Ik loop al zo vaak te zeggen dat mensen naar de verkeerde eilanden gaan omdat Oahu zoveel meer biedt dan men soms denkt haha.. serieus, ik kwam hier voor het eerst in 2007, ben toen drie weken gebleven en had nog niet alles gezien (ok, ik ben een dag naar Maui en een dag naar Big Island gegaan, maar daar verveelde ik me toch al snel, dus dat zijn mijn eilanden niet echt, maar ik ben dan ook echt meer een stadsmens en de stad is gelukkig altijd redelijk dichtbij op dit eiland (alhoewel je ook van het een op het andere moment plots in een compleet andere wereld kunt zitten, ver (dichtbij maar zonder dat je het merkt) van de bewoonde wereld)).
steson schreef:Ben er steeds meer van overtuigd dat we volgend jaar naar Hawaii gaan !!
't is te erg ! Ben al vanaf 2006 aan het voorbereiden geweest voor West-USA en die reis hebben we nog steeds niet gedaan

... Nu kwamen Samoa en Fiji er tussendoor en volgend jaar dus waarschijnlijk Hawaii... Ik wilde eerst Hawaii combineren met West-USA, maar die 6 nachten zijn toch echt te kort !!
Dus nu willen we West-USA proberen te combineren met afsluitend Florida en Hawaii gaan we apart bekijken.
Alle plannen maar in de hoge hoed en we laten het lot beslissen.....
Trouwens, bevalt de autohuur op die eilanden ook in een
cabrio ?? In de USA raden sommigen ons dit af.
Ik denk ook dat je er goed aan doet om de USA en Hawaii apart te bekijken. Veel mensen die slechts een weekje hier komen hebben naderhand spijt dat ze niet langer geboekt hebben, er is hier inderdaad heel veel te zien. Op deze eilanden vind je echt zoveel dingen zoals bv grote tegenstellingen (in een goede manier dan welteverstaan, denk bv aan het klimaat, er is een subtropisch, maar ook een arctisch klimaat te vinden, grotere tegenstellingen vind je niet haha, ik noem het soms een beetje 'de hele aarde in 8 eilanden') maar ook zoveel andere dingen.
Ik hoor van veel mensen dat juist een cabrio wel geweldig is op deze eilanden (kan het me ook goed voorstellen), je kan dan namelijk heel gemakkelijk overal rond je heen kijken en daarnaast geeft het je een heel groot gevoel van vrijheid. Je ziet het hier trouwens ook best veel, er zijn bepaalde type cabrio's die eigenlijk alleen door touristen gereden worden (Ford Mustang en de Chrysler Sebring voornamelijk, maar ook andere zoals de PT Cruiser) en dus is het heel gemakkelijk om de tourist te spotten (maar ook normale huurauto's zijn erg gemakkelijk te spotten). Hawaii leent zich er echt voor om een convertible te rijden... dat was eigenlijk ook mijn tweede keus toen we onze nieuwe auto gingen kopen maar uiteindelijk is het toch een SUV geworden (maar wel met een heel groot panorama dak dat geheel open kan, dus heb nog altijd mijn gevoel van vrijheid hehe).
Ik denk dat een cabrio in de USA een beetje afgeraden wordt door wellicht de smog in sommige steden (die heb je hier niet, de lucht is echt stukken schoner) maar misschien ook door het risico dat je een gemakkelijk doelwit voor overvallers of inbrekers vormt ofzo, maar goed, echt weten doe ik dit natuurlijk niet.