Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke eilanden bezoeken in 16 à 17 dagen?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Welke eilanden bezoeken in 16 à 17 dagen?

Bericht door Stan.Gobien »

Jammer genoeg vandaag prijs te vinden voor exact dezelfde internationale vlucht aan 868€ p.p. volgend jaar dus toch maar wachten tot begin januari.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Je weet toch Stan dat je achterna niet meer moet kijken naar de vluchtprijzen, dat je daar toch wel een maagzweer aan over houdt. :cry:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Inderdaad, niet meer kijken! En je kan er natuurlijk donder op zeggen dat als je vorig jaar tot januari wacht het dan juist alleen maar duurder is. Leuk he vliegtickets! :P
Afbeelding
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Ik blijf het plannen van een Hawaii reis lastig vinden, doen we nou 1 of 2 eilanden.....

Oahu staat vast want ik wil in ieder geval Pearl Harbor bezoeken en hoewel het een chaos van jewelste schijnt te zijn wil ik Honolulu niet overslaan.

Het eventuele tweede eiland is lastiger, ik twijfel dan tussen Maui en Kauai. Maui lijkt wat toeristischer en misschien voor ons meer geschikt. Iemand ervaringen met Kauai? we willen vooral relaxen, wat duiken/snorkelen en misschien dagje rond rijden. Of kan dat ook prima op Oahu? Dan ga ik niet van eiland naar eiland hoppen.

Terug willen we langs een grote stad aan de westkust waarvandaan een rechtstreekse vlucht naar Adam gaat, Seattle heeft op dit moment onze voorkeur omdat we afgelopen zomer al in LA en SF zijn geweest en vorige week nog in LV zaten :?
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Hoeveel dagen heb je?
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

zo'n 17 dagen totaal waarin we dus ook 3-4 nachten Seattle willen doen.
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Dus je zou +- 13 nachten op Oahu blijven? Ik zou dan ZEKER Kauai en/of Maui ook bezoeken. Kiezen is zeer moeilijk. Voor Kauai heb je minimum 2 volle dagen nodig, voor Maui eigenlijk best 3 of meer. Zie m'n reisverslag in signature.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Q-bic leuk om je verslag te lezen! Mooie prijs voor een rondreis lamga alle eilanden met zn drieën! Waar heb je de hotels geboekt en heb je nog een lijstje met namen?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Met 2 weken op Hawaii zou ik je tijd over 2 eilanden verdelen, al kan je inderdaad ook de hele tijd op Oahu blijven. Als je graag wil snorkelen zou ik Maui of Big Island erbij nemen -- gezien je wensen denk ik dat Maui waarschijnlijk de beste keuze voor jullie is. Anders hebben ze hier nog een leuke kieswijzer: Best Hawaiian Island.

Island hopping neemt wat tijd in beslag, maar als je bijv. op Oahu vliegt en dan vanaf een ander eiland weer terug vliegt dan hoef je maar 1 interisland vlucht te boeken.
Afbeelding
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Laredo schreef:Q-bic leuk om je verslag te lezen! Mooie prijs voor een rondreis lamga alle eilanden met zn drieën! Waar heb je de hotels geboekt en heb je nog een lijstje met namen?
Big Island: Outrigger Kanaloa at Kona, op de officiële site.
Maui: Aston Maui Hill, via ebookers.be
Kaui: Outrigger Kiahuna Plantation, via hotels.com
Oahu: Embassy Suites Waikiki Beach Walk, via hotels.com
guinevere schreef: Anders hebben ze hier nog een leuke kieswijzer: Best Hawaiian Island.
Leuke kieswijzer :) Hij klopt in mijn geval wel niet helemaal:
Maui 220pts
Oahu 220pts
Big Island 201pts
Kauai 192pts

Ik zou eerder Kauai > Maui > Big Island > Oahu kiezen, maar het scheelt natuurlijk allemaal niet zo veel :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Verhip, ik weet nog dat ik hem voor onze eerste reis gebruikt had, maar nu ik het opnieuw doe (en dus al een beetje weet wat ik leuk vind) klopt het bij mij helemaal niet. Dus doe vooral NIET de kieswijzer! :P
Afbeelding
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Voor onze trip naar Hawaii ben ik nu ook de laatste opties aan het wegstrepen. Waarschijnlijk vliegen we via Vancouver (Canada) naar Honolulu en dan vanaf Seattle terug naar Adam. Het schema ziet er als volgt uit

dag 1: Amsterdam - Vancouver (non-stop)
dag 2:Vancouver - Honolulu (non-stop)
dag ? eilandvluchten en vlucht naar Seattle
dag ? Seattle - Amsterdam (non-stop)

Omdat we de vlucht naar Honolulu te lang vinden willen we graag een tussenstop inbouwen. Vancouver lijkt ons leuk om 1 nachtje te slapen, weet iemand of dat gewoon kan? Of moeten we daarvoor ook allerlei dingen regelen? We vliegen dan dus de volgende dag direct door naar Honolulu. Waar krijgen we dan de immigratie van de VS? Pas op Hawaii? Iemand ervaringen/ideeen/tips?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

U.S. Customs & Border Protection

YVR is a pre-clearance airport for most airlines flying to the United States. This means you will clear U.S. Customs and Border Protection (US CBP) before leaving Vancouver, eliminating the need to do so when you arrive at your destination. US CBP is responsible for securing and facilitating trade and travel while enforcing U.S. regulations including immigration and drug laws.
Even opgezocht en bovenstaande terug gevonden op de website van de luchthaven:
http://www.yvr.ca/en/navigating-yvr/cus ... ction.aspx
Voor Canada hoef je volgens mij niets speciaals aan te vragen.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Thanks Stan! Dan ga ik dat morgen vast leggen :thumbup: Lijkt me wel grappig om nachtje in Vancouver te verblijven voor we doorvliegen naar Honolulu. Dan alleen nog de losse vluchten regelen van Oahu naar Maui en van Maui naar Seattle!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Geboekt voor Kaua'i 4 nachten Hotel Coral Reef in Kapa'a. Volledig annuleerbaar voor 782$ (incl. tax) pas bij check-out te betalen. Oceanfront King room.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, bedankt voor de tip! Ik ga die aan Rick voorstellen. Hij wil telkens bij de grote resorts slapen, maar mij lijkt het geweldig zo aan het strand te zitten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij kunnen de leuke grote resorts niet betalen :lol:
Voor Oahu heb ik goede hoop toch een deftig resort in Waikiki te kunnen scoren met hotwire/priceline.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik begin echt me je te doen te hebben Stan. :wink:
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Haha stan, wij zitten in het Aqua beach resort in Kapaa. Volgens mij het goedkoopste hotel wat er te vinden is. Kan ons werkelijk niks schelen, je zit op Hawaii man :clap: slapen en weer wegwezen :)
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Op de andere eilanden zitten we in goedkopere B&B's. Voor kauai wou ik toch eens oceanfront. Voor Oahu hoop ik iets leuks in Waikiki te scoren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer