Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reis Hawaii 2015

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
jess85
Amerikafan

Tips voor reis Hawaii 2015

Bericht door jess85 »

Hallo iedereen,

Alhoewel we nog volop aan het plannen zijn voor onze reis in september naar het noordwesten van de USA, ben ik nu al aan het nadenken aan een volgende reis. Een volgende reis dachten we aan Hawaii, maar ik heb daar zo veel vragen bij. En hoe vroeger je ze weet, hoe beter toch. :wink:

We willen heel graag, als het budget het toelaat, in 2015 naar Hawaii.

Mijn vragen zijn:

1) Welke periode is het meest geschikt qua temperatuur/prijs?

Op het forum las ik al september/oktober, MAAR heb je in september niet te veel gevaar voor orkanen??

2) Sinds onze 2de reis verzamel ik de bronzen medals van de NP's en NM van Amerika. Ik zou dan het eiland Maui bezoeken omwille van Haleakala NP, eiland Hawaii voor Hawaii Volcanoes NP en naar eiland Oahu voor bezoek Honolulu "USS Arizona NM". Is dit te doen op 10 dagen? En zijn deze dan ook met tussenvluchten of met de boot te bereiken?

3) Ik vraag mij ook af hoe dat zit met het huren van een auto. Indien met boot, kan je van het ene eiland naar het andere of dien je steeds per eiland een nieuwe auto te huren?

Alvast bedankt. De tips die we nu al krijgen zou al zeer welkom zijn!

Groetjes
Jessica
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips voor reis Hawaii 2015

Bericht door Elisa »

Hey!

Het is wel nog een tijdje he vooraleer jullie gaan ;)! Begin maar al te sparen ;) want het kost toch allemaal een stuk meer dan de gemiddelde reis naar het vasteland.

Je geeft aan dat je naar Oahu, Maui en Big Island wilt, dacht ik. Op 10 dagen is dat wel heel krap! Wij vertrekken binnen een goede week voor 21 dagen en doen 3 eilanden (Oahu, Maui, Kauai). Misschien is het goed dat je je eens verdiept in de verschillende eilanden, zo krijg je een beter beeld van wat je allemaal wilt zien! Maar 10 dagen vind ik persoonlijk véél te kort, je doet er al zo lang over om gewoon daar te geraken...

Qua datum, het is daar eigenlijk het hele jaar door goed weer. In december/januari en juli is het daar wel iets drukker...

Wat betreft de auto, ben je beter dat je van het ene naar het andere eiland vliegt en gewoon telkens een auto huurt die je instapt op de luchthaven. Het is niet zo duur om om met het vliegtuig tussen de verschillende eilanden te vliegen !

Groetjes,

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik ben nu aan het kijken en plannen voor de reis in zomer 2014. Wij zijn aan het hoogseizoen gebonden. Wij gaan ook drie eilanden bezoeken en nemen hier ook 21 dagen de tijd voor. Het zal wel zwaar worden want als ik het goed begrijp is het dan 19 uur vliegen(met korte aansluitingen) en naar nederland vlieg je 12 uur vooruit in de tijd. Ik kan maximaal 3 weken en 3 dagen vrij krijgen dus dan zal de jetlag er nog goed inzitten, maar it will be worth it! Ik vind minder dan 21 dagen eigenlijk echt te kort voor zo'n verre en dure reis. Vooral ook omdat het reizen naar een ander eiland ook weer een dag in beslag neemt (met inpakken, reizen, uitpakken).
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Jessica,

Wij zijn dol op Hawaii, ben er al 4 keer geweest en er ook getrouwd. Als mijn dochtertje Leilani (Hawaiiaanse naam) groter is, gaan we zeker weer heen.
Wij reisden in oktober/november. Prima weer, wel iets meer kans op regen, maar ook rustig en betaalbaarder, want Hawaii is gewoon duur, met name als je echt wat wilt doen qua excursies; boottocht, hotels op bijzondere plekken bijv.

10 dagen is erg kort, maar onze 3e keer bestond uit 4 dagen Maui, dus laat je daardoor zeker niet weerhouden. Ik zou in ieder geval Maui en Big Island doen, want die zijn erg mooi. Oahu is veel toeristischer en je kunt overwegen om vanaf Maui een dagexcursie naar Pearl Harbour te doen. Dan kan je de 3e ook zien, maar hou wel rekening met een dure excursie.

De laatste keer dat wij er waren, was de boot weer uit de running, dus het is Island hopping per vliegtuig, maar dat gaat daar net zo makkelijk als hier de bus nemen :-)
Je bent binnen 1 uur op de volgende bestemming. Je moet dus wel op elk eiland een huurauto reserveren. Als je wel besluit om naar Oahu te gaan, zou ik het daar niet doen, want daar is het openbaar vervoer prima.

Als je nog andere vragen hebt, ik hoor het graag.

gr Laura
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Juist omdat het zo duur en ver is wil ik van alles kunnen doen. Wellicht krijg ik daarna nooit meer het geld bij elkaar om te gaan. Weet iemand trouwens hoe het daar zit met betalen? Kun je in elke wat grotere stad pinnen?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
lauravanderklugt
Amerikafan

Je vindt op vele plaatsen ATM machines en ik neem aan dat je ook een creditcard hebt. Het is eigenlijk vergelijkbaar met rest van Amerika op dat gebied.
Dat vind ik ook het fijne ten opzichte van andere eilanden in Stille Ocean; het gemak van de 24-uurs Amerika economie.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hallo iedereen,

Alvast bedankt voor de reacties!

10 dagen lijkt inderdaad te kort... Mijn bedoeling was eigenlijk om dit te combineren met twee weken in het midwesten.
Daarom dat ik 10 dagen voorstelde om te spenderen in Hawaii. Maar misschien zijn 21 dagen al beter te doen in combinatie met Las Vegas.

@ Lauravanderklugt: Ik lees dat jij oktober/november bent gegaan. Mijn bedoeling is om ook eerder deze periode te gaan omwille van extra feestdagen en minder drukte. Enkel heb ik schrik voor het aantal regendagen... De enige excursie is vooral de USS Arizona. Is deze heel duur? Snorkelen zal er voor oktober/november wel niet inzitten... Speciale boottochten hoeven ook niet. Een speciaal hotel wil ik zeker wel doen, maar 1 nachtje is voldoende.

De vliegtuigen tussen de eilanden zijn deze veilig genoeg? Ze zijn wellicht aan de kleine kant? Het leek mij gemakkelijker om op een grote boot met je huurauto van het ene eiland naar het andere te verplaatsen ... Maja het is nu niet dat je in Hawaii een midsize SUV nodig hebt (hoop ik dan).

Op hoeveel budget per persoon moeten we gemiddeld voorzien denk je?

Groetjes
Jessica
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Er gaan volgens mij zo vaak van die binnenlandse vluchten dat het vast wel veilig zal zijn. Kleinere vliegtuigen hebben naar mij wel een wat meer hobbelige vlucht.

Wij rekenen op ongeveer 500 per persoon per week, we eten meestal relatief goedkoop. We zijn wel kleine eters zo eten we bij een restaurant altijd alleen een hoofdgerecht, maar het zal ook vast is fast food kunnen worden af en toe. Voor het ontbijt halen we gewoon brood bij de supermarkt. Kun je water daar eigenlijk uit de kraan drinken?

We hebben wel meerdere dure uitstapjes in de planning staan.
lauravanderklugt
Amerikafan

Hoi Jessica,

Ik ken wel meer mensen die Hawaii met de Westkust combineerden. Je kunt dan het best een keuze maken qua eilanden en wat je echt wilt zien.
Vliegen is daar net zo veilig als op langere vluchten. Het zijn trouwens lang niet altijd kleine toestellen, hoor. Tussen de grote eilanden zaten wij meestal in toestellen van 3 + 3 rijen, die je ook in Europa vaak vliegt. De oceaan tussen de eilanden kan behoorlijk aanzwellen. Je zit midden op de Stille OCeaan en het is heel diep, dus vliegtuig lijkt me veiliger. En voor zover ik weet vaart er geen boot meer.

Wij hebben het weer niet als te regenachtig ervaren. Het heeft weleens geregeld en bepaalde delen van het eiland zijn de regenkant, zoals de vulkaan, maar we hebben met een stukje rijden en wat flexibiliteit qua programma de zon wel weer kunnen vinden. Hou er wel rekening mee, dat het op Hawaii groen is en er watervallen zijn en daar heb je water voor nodig :-) Wij kozen wel altijd een hotel aan de zonkant van het eiland

De USS Arizona was de keren dat ik er was gratis. Je krijgt een ticket met een toegangstijd. Zorg wel dat je op tijd bent, want in de loop van de dag neemt de wachttijd toe. Wat ik bedoelde is als je een excursie maakt vanaf een andere eiland. Dan zit je aan vliegreis, busvervoer en begeleiding en dat is wel kostbaar. Heb ik zelf nooit gedaan, maar dat is vast wel te vinden op internet qua kosten.

Budget vraag vind ik heel lastig. De supermarkten zijn wel wat duurder. Alles komt van het vasteland. Weet alleen wel dat je op Hawaii in verleiding komt om meer geld uit te geven dan je van plan was, met name op excursies.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij zitten momenteel op Maui, we kwamen van Big Island, het inchecken, vliegen en huurauto ophalen heeft alles samen 3 uur geduurd. Hawaiian Airlines vliegt met kleine lijnvliegtuigen met jet engines. Ik hoor dat er ook andere zijn die met propeller vliegtuigen vliegen. Snorkelen zal ook in oktober ook wel kunnen, er is niet veel verschil in de seizoenen.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Allen bedankt voor de reacties.

Als ik het goed lees moet oktober/november toch te doen zijn om naar Hawaii te gaan in combinatie met een week elders in de USA.
Snorkelen zou ik zeker graag willen doen, aangezien ik graag naast een schildpad wil zwemmen. Heb nu paar blogs gelezen en ziet er echt fantastisch uit.
Alleen ja betaal je uiteraard meer aan de vliegtuigtickets en nog eens in het binnenland + huur van verschillende auto's + excursies

Na onze reis van het noordwesten ga ik er mij toch al goed in verdiepen hoeveel het budget zou zijn om te zien of het haalbaar is voor ons om in 2015 te gaan. Veronderstel dat je dan weer best al in januari 2015 de vliegtuigtickets boekt voor een big deal.

De reis sluiten we altijd graag af met een leuk huisje (eventueel zwembad of jacuzzi), maar is dat wel te vinden in Hawaii aan betaalbare prijs?? Heb al zitten kijken op homeaway, maar megaduur...

Groeten,
Jess
Dingski
Amerika-ontdekker

Bericht door Dingski »

Tip om goedkoop binnenlandse vluchten te boeken:

boek via iflygo.com Dit is wel de easyjet van hawaii, en je vliegt via een andere terminal (dus geen shoppen) maar scheelt in prijs.
Zeker als je ver van te voren boekt. Ik heb 235 euro betaald voor 5 binnenlandse vluchten.... terwijl je lastminute, ook met deze maatschappijen toch tussen de 60-100 dollar per vlucht uit komt.

wel $17 dollar per ingecheckte baggage er nog bij, en je vliegt met kleine vliegtuigen. Je vliegt dan met iflygo, mesa airlines, of mukulele airlines. De laatste is een caravan maatschappij, met 9 passagiers max in een vliegtuig :D maar een hele ervaring opzich !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer