meghaly schreef:ik ben al een tijdje lid van dit forum en lees alle berichtjes met veel plezier! na onze trip twee jaar geleden naar New York, willen we nu graag naar de west kust van de USA en daar wellicht een weekje Hawaii aan vastplakken. We hadden een reis gezien bij exitreizen maar zijn aan t kijken of we het niet los kunnen boeken. Nu zag ik wel dat de vliegreis naar en van Hawaii niet niks is

terug met twee overstappen...
Omdat we ons puur aan het orienteren zijn, wil ik graag wat tips. Wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeeld op de terugweg via new york of washington te vliegen en daar een dag te blijven? ben je dan gebroken vanwege het tijdsverschil of valt dat wel mee?
Is een week goed te doen op hawaii met verblijf op oahu of the big island?
tips zijn welkom!
Of het een leuke reis wordt of een hele leuke reis hangt ook een beetje van de duur af hoe lang je in de VS blijft.
Ik lees 16/17 dagen ? Daarvan ben je al een 4 dagen aan het reizen/vliegen.
De vlucht naar Hawaii is in ieder geval met een tussenstop aan de westkust en daar zit in ieder geval een nacht tussen (aan de westkust).
Met de vlucht van Hawaii naar de westkust krijg je te maken met tijdverschil wat betekent dat de vlucht je zo'n 8 uur kost.
Met de vlucht van de westkust naar de oostkust krijg je ook weer te maken met tijdverschil wat betekent dat de vlucht je ook zo'n 8 uur kost (en overal komt dan de inchecktijd en ophalen van bagage ook nog bij).
Wij hebben dit ook 2 keer gedaan en hebben om die reden toch 3 en 3 en een halve week gedaan over de reis.
Tijdverschil tussen west en oost maakt wat "gebroken zijn" wat minder uit. Als je een niet te vroege ochtendvlucht neemt vanaf de westkust dan kom je in de late namiddag aan aan de oostkust en zul je toch een hotel nemen. Dan kun je de volgende dag de hele dag in Washington of New York verblijven en kun je kijken of je een late avondvlucht neemt vanaf de oostkust naar huis, of nog een nacht in de VS doen en de volgende ochtend de vlucht nemen.
Als je langer gaat, dan kun je ook kiezen om bijv. 2 dagen aan de oostkust te blijven.
Anyway zal het een leuke reis zijn.
Veel plezier met plannen en met de vakantie zelf natuurlijk