Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Islandhoppen Hawaii 2009

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
jiejie
Amerika-expert

Re: Islandhoppen Hawaii 2009

Bericht door jiejie »

Haha, nah, ik zit meer in de internetbranche in plaats van het toerisme. Ik heb wel iets in mijn hoofd momenteel waar ik wat mee wil doen (via het internet overigens), dat zou wel op het toerisme in Hawaii gericht zijn, en dan met name in het begin vooral op Nederland en wellicht de rest van Europa, maar om de een of andere reden komt het er niet van om er concreet iets mee te doen. Nu hebben we bijvoorbeeld een dochtertje op komst, waardoor ik meer met renoveren van bepaalde delen in het huis bezig ben dan wat anders haha.

Catamaran trips lijkt me geweldig om te doen. Ik kom zelf uit een echte schippersfamilie en ben eigenlijk de enige die sinds de 17e eeuw (ik heb wat aan genealogie gedaan) die niet op de binnenvaart zit en om eerlijk te zeggen heb ik daar altijd spijt van gehad. Om de een of andere reden trekt het water me altijd (niet om te zwemmen hoor, echt om te varen), ik heb wel mijn vaarbewijs maar ja, nooit iets echt mee gedaan. Het is eigenlijk mijn droom om ooit nog eens een jachtje te bezitten en dan door Europa over de binnenvaart te kunnen varen en sja, hier varen met een catamaran lijkt me ook wel geweldig, het gebied leent zich er uitstekend voor.
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Gefeliciteerd dan met het aanstaande ouderschap !! Het sprookje gaat maar door .... :wink:

Op Hawaii zullen er al tal van catamaran-tourtjes te boeken zijn, heb ik het idee.
Nee, voorlopig is het aan langjaren-plan en vind ik mijn huidige baan nog uitdagend genoeg !!
Maarja, als we nu eens financieel onafhankelijk zouden zijn :roll: .....

:mrgreen:
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Thx! En inderdaad, je hebt hier best veel catamaran tours denk ik zo.. als je huidige baan uitdagend genoeg is moet je die zeker niet op zeggen (zeker niet in deze tijd), zekerheid is toch wel belangrijk lijkt me zo :)

En sja, financiele onafhankelijkheid, dat is inderdaad iets geweldigs, maar voor heel erg weinig mensen weggelegd helaas.
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Jiejie,
Heb even gespiekt op je weblog..... Mooi ! :wink:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

ManuIwa
Amerika-ontdekker

Bericht door ManuIwa »

jiejie schreef:Thx! En inderdaad, je hebt hier best veel catamaran tours denk ik zo ...
De beste catamarantour naar mijn ervaring is HoloHolo Charters op Kauai. Zowel qua omgeving als qualiteit van de boot en crew. Ik heb beroepsmatig met ze gewerkt en ik vind dat ze een beetje promotie van mij wel hebben verdiend.
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Hi ManuIwa !!

Ik zit zelf nog niet zo lang op dit forum, maar ik vind het erg leuk (en zeker nuttig) dat ik hier mensen 'spreek' die op Hawaii wonen.....
Krijg je wel vaak de beste tips !! :wink:

Ik zal deze dus zeker onthouden !!

:P
Sonja
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zat even op het forum te zoeken op Molokai en ik zag dat je misschien naar Molokai wilt gaan? En later zag ik dat je waarschijnlijk 5 dagen naar Oahu gaat? Ik ben net terug van Oahu en Big Island. Als je van drukke, toeristische gebieden houdt, kan ik me voorstellen dat je kiest voor Oahu. Ik hou persoonlijk meer van de rust en de natuur en wil daarom over 2 jaar zeker weten Molokai en Lanai gaan bezoeken. Ik vond van dit jaar Big Island ook veel mooier dan Oahu, maar dat blijft persoonlijk.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

@gleuknie

Het wordt uiteindelijk toch geen Molokai.
We hebben gisteren geboekt voor 6 nachten Kauai en 6 nachten Maui. We pakken nml toch West-USA mee......
Ik hou zelf niet zo heel erg van veel (massa)toerisme, dus dacht ik aan Maui en Kauai wel goed te doen. Maarja, we zullen het zien.

Misschien dat het er ooit nog van komt om een ander keer Oahu en Big Island te bezoeken (met Molokia), maar dat wordt een lange termijn-planning !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht