Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verblijf Big Island->Volcano National Park

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Said
Amerika-newbie

Verblijf Big Island->Volcano National Park

Bericht door Said »

Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier op het forum en ben aangenaam verrast door alle info die te vinden is.
Ik ga binnenkort naar het Big Island en vlieg op Kona. Ik wil een hele dag doorbrengen in het Volcano NP, maar vanaf Kona (mooi weer en mooie stranden) is dat een kleine 2,5 uur rijden. Er zijn genoeg hotels te vinden Hilo, maar nu hoor ik dat het daar 278 dagen per jaar regent en volgens de weerradar klopt dat ook, dus ik zoek een omgeving van waaruit je binnen het uur in het Volcano NP kan zijn, maar toch mooi weer heeft en aangename stranden.
Heeft iemand enig idee in welke hoek ik het kan zoeken? Elke info is welkom :lol:
cowgirl
Amerika-ontdekker

Re: Verblijf Big Island->Volcano National Park

Bericht door cowgirl »

wij gaan in september naar big island en hebben een leuke b&b gevonden op deze site http://www.stayhawaii.com/ waar allemaal leuke kleinschalige b&b's staan.
Wij hebben gekozen voor de raibow plantation, ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen. Volgens google is het alleen nog steeds 2 u rijden vanaf deze b &b naar volcano NP, maar goed, je moet er iets voor over hebben en we willen ook relaxen en snorkelen!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Als je niet het druilerige weer van Hilo wilt hebben, dan zul je het inderdaad in het westen van het eiland moeten opzoeken. Dit zal echter inderdaad een paar uur rijden worden om er te komen. Ik zou gewoon in Kailua-Kona verblijven en extra vroeg opstaan en er rekening mee houden om laat terug te komen van het volcano park :)

Een ander idee kan wellicht zijn om het grootste deel van je verblijf aan het westen van het eiland te verblijven, en een aantal dagen aan het oosten. Op die manier kun je beide delen van het eiland goed bekijken, zonder bang te zijn voor te weinig tijd op een dag.
Said
Amerika-newbie

Bericht door Said »

Dat vreesde ik al, maargoed bedankt voor de info

Gr.
Said
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Of vanaf Kona een helicopter vluchtje nemen naar de vulkaan. Dat heb ik gedaan, je komt heel wat dichter bij het vuur en de lava, een onvergetelijke ervaring. Overigens vond ik het autorijden over het eiland geen straf, ook niet als dat een paar uur is. Zeker niet als je een convertible huurt.
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Ik ben zo blij met al die reisverhalen !!
Maakt me steeds nieuwsgieriger naar Hawaii.....

Blijf de links maar plaatsen hoor !! Ze zijn allemaal even prachtig om te lezen !

:doublethumb:
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Als ik me niet vergis liggen er een paar parken met cottages bij het NP.
Buiten de vulkanen is er niet zo veel nabij Volcano NP. Voor wat vermaak moet je naar Kona.
Net als Loek vonden wij het leuk om over the Big Island te rijden, tussen de lavavelden door. Ook is Saddle Road, met de klim op de Mauna Kea een aanrader. Wel opletten of je verhuurmaatschappij de Saddle Road toestaat, Alamo iig wel.
vanAd
Amerika-ontdekker

Bericht door vanAd »

Saddleroad is inderdaad een mooie route, maar doe deze niet 's nachts. Wij waren dus een dag naar Volcano NP geweest en werden door de TomTom terug naar Kona over Saddleroad gewezen. Het was toen al donker en dan wil je daar niet rijden.

Overigens is het prachtig om te gaan kijken op de plek waar de lava de zee instroomt. Dat is nog eens een dik uur rijden vanaf Volcano NP, richting Hilo. Toegang is hier alleen van 17.00 tot 22.00 uur.

http://hvo.wr.usgs.gov/kilauea/

http://hvo.wr.usgs.gov/kilauea/update/a ... rick_L.jpg
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Tot 20.00 toen wij er waren, weekje geleden.
Daarna laten ze geen auto meer door.
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

vanAd schreef:Overigens is het prachtig om te gaan kijken op de plek waar de lava de zee instroomt. Dat is nog eens een dik uur rijden vanaf Volcano NP, richting Hilo. Toegang is hier alleen van 17.00 tot 22.00 uur.
Dat is ook erg aan te raden met een helicopter, of met een boot. Ik heb het zelf niet gedaan, maar de beelden die ik op het net zag waren prachtig.
vanAd
Amerika-ontdekker

Bericht door vanAd »

Een helicoptervlucht is zeker een aanrader op Big Island!

Wij hebben een vlucht naar de vulkaan gedaan, doors off, dus zonder deuren! Bij deze helicoptervlucht hebben we echt de lava zien stromen, zowel de zee in, als in lavatubes. Ook zijn we geland bij "Lava Jack". Dit is een huis dat in 1987 gemist is door de lavastroom, omdat er net een heuvel voor ligt. Er woont zelfs nog iemand, Jack dus. Als hij naar de bewoonde wereld wil moet hij of met de helicopter mee, of hij moet 5 uur hiken over de lava.

We zijn gevlogen met Paradise Helicopters, onze piloot was Jesse, super enthousiast en aardig! De vlucht is vanaf Hilo (of eventueel vanaf Kona, maar dan is het gelijk stukken duurder, omdat de vulkaan verder van Kona af ligt)

http://paradisecopters.com/tourInfo.php?TourNo=HFFJ
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Supertip !!
Neem deze zeker mee, staat bij mijn favorieten......

Thanx !
Sonja

:D
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
vanAd
Amerika-ontdekker

Bericht door vanAd »

Carlala schreef:Tot 20.00 toen wij er waren, weekje geleden.
Daarna laten ze geen auto meer door.
Jullie zijn terug! Hoe vonden jullie het op Big Island en de andere eilanden? Hebben jullie ook moeite weer te beginnen in Nederland na een paar weken "hanging loose" ?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

vanAd schreef:EOok zijn we geland bij "Lava Jack". Dit is een huis dat in 1987 gemist is door de lavastroom, omdat er net een heuvel voor ligt. Er woont zelfs nog iemand, Jack dus.
Ja ongelofelijk vind ik dat... ik zou er niet graag wonen :S ...maar goed, hij woont er al 25 jaar, nog altijd ongeschonden. Zijn huis is zelfs een Bed & Breakfast (misschien wat voor de mensen hier?)
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

vanAd schreef: Jullie zijn terug! Hoe vonden jullie het op Big Island en de andere eilanden? Hebben jullie ook moeite weer te beginnen in Nederland na een paar weken "hanging loose" ?
het was geweldig!
Big island is erg rustig en supermooi, ging met pijn in mijn hart weg, kwam ook wel omdat we in een superhotel zaten: marriot
Maui is druk, veel auto's. Hele erge mooie stranden en de road to hana is heel mooi, er was niet zoveel water helaas.

We hadden liever wat meer tijd gehad, ook omdat we vertraging hadden met het vliegtuig van honolulu naar Kona.
Op big island: Gesnorkeld, schildpadden gezien en sávonds met de manta's. Naar de vulkaan geweest.
Maui: gesnorkeld, ook schildpadden gezien. Road to Hana. wezen golfsurfen.
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
vanAd
Amerika-ontdekker

Bericht door vanAd »

@Carlala

Niks over Oahu? Je hebt Pearl Harbor toch wel bezocht?
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

huh nee.
We zijn alleen naar big island en maui geweest.
2 1/2 dag big island en 2 1/2 dag Maui, vind dat we veel hebben gedaan in dit kort tijdsbestek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer