Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget Hawaii
Budget Hawaii
Hallo!
Vorig jaar ben ik voor het eerst naar de USA geweest en nu wil ik graag een heel andere kant van de USA verkennen.. Namelijk Hawaii! Hier droom ik echt al jaren van. De natuur en de tropische locatie spreken me echt erg aan.
Ik vraag me af of het mogelijk is om een "budgetreis" te maken door Hawaii (waarmee ik bedoel; niet alles super luxe, maar ook eens kamperen in een nationaal park ed). Luxe hotels/resorts zeggen me niets en ook heel toeristische steden niet. Waar wij voor ga, is natuur, natuur, natuur en relaxen! Hoeveel moet ik rekenen voor slapen/eten/... op Hawaii? Is dit te vergelijken met de prijzen op het vasteland van de USA?
Ps: We zouden met 2 personen gaan voor zo'n 2-tal weken.
Alvast bedankt!
Sofie
Vorig jaar ben ik voor het eerst naar de USA geweest en nu wil ik graag een heel andere kant van de USA verkennen.. Namelijk Hawaii! Hier droom ik echt al jaren van. De natuur en de tropische locatie spreken me echt erg aan.
Ik vraag me af of het mogelijk is om een "budgetreis" te maken door Hawaii (waarmee ik bedoel; niet alles super luxe, maar ook eens kamperen in een nationaal park ed). Luxe hotels/resorts zeggen me niets en ook heel toeristische steden niet. Waar wij voor ga, is natuur, natuur, natuur en relaxen! Hoeveel moet ik rekenen voor slapen/eten/... op Hawaii? Is dit te vergelijken met de prijzen op het vasteland van de USA?
Ps: We zouden met 2 personen gaan voor zo'n 2-tal weken.
Alvast bedankt!
Sofie
-
- Amerikafan
Re: Budget Hawaii
Hoi,
Wij zijn in 2006 4 weken naar Hawaii geweest. De reis was wel wat duurder dan een "gewone" USA reis.
Vooral de vliegtickets naar Hawaii waren duur, ongeveer 1200 € p.p.
De hotels vielen mee van prijs: Maui Seaside hotel en Kauai Sands hotel, Hilo Seaside, Kona Seaside. Ik weet de juiste prijs niet meer, maar schat rond de 80$ per nacht voor 1 kamer (logies alleen). In Hawaii zit je ook met de binnenlandse vluchten, deze zijn niet zo duur. De maatschappij Aloha Airlines was toen goedkoper dan Hawaiian airlines. Het grote ticket naar Hawaii hebben wij geboekt bij connections in A'pen. Eten in Hawaii is niet duurder dan ergens anders.
Aangezien de afstand van België naar Hawaii zo ver is, is de prijs van het ticket de doorslaggevende factor. De actie van connections voor goedkope tickets is denk ik juist afgelopen.
Hopelijk kunnen jullie gaan, het is echt geweldig!
Chari :dance:
Wij zijn in 2006 4 weken naar Hawaii geweest. De reis was wel wat duurder dan een "gewone" USA reis.
Vooral de vliegtickets naar Hawaii waren duur, ongeveer 1200 € p.p.
De hotels vielen mee van prijs: Maui Seaside hotel en Kauai Sands hotel, Hilo Seaside, Kona Seaside. Ik weet de juiste prijs niet meer, maar schat rond de 80$ per nacht voor 1 kamer (logies alleen). In Hawaii zit je ook met de binnenlandse vluchten, deze zijn niet zo duur. De maatschappij Aloha Airlines was toen goedkoper dan Hawaiian airlines. Het grote ticket naar Hawaii hebben wij geboekt bij connections in A'pen. Eten in Hawaii is niet duurder dan ergens anders.
Aangezien de afstand van België naar Hawaii zo ver is, is de prijs van het ticket de doorslaggevende factor. De actie van connections voor goedkope tickets is denk ik juist afgelopen.
Hopelijk kunnen jullie gaan, het is echt geweldig!
Hoi Chari!
Bedankt voor je antwoord! $80 voor een kamer valt zeker in ons budget, dus dat zou wel heel goed zijn!
Ik had bij KLM tickets gezien voor €900 (voor november 2009) dus dat zal inderdaad wel de grootste kost zijn van de hele reis. Als ik op ongeveer $100/pp reken, per dag, is dit dan een realistische inschatting?
Bedankt voor je antwoord! $80 voor een kamer valt zeker in ons budget, dus dat zou wel heel goed zijn!
Ik had bij KLM tickets gezien voor €900 (voor november 2009) dus dat zal inderdaad wel de grootste kost zijn van de hele reis. Als ik op ongeveer $100/pp reken, per dag, is dit dan een realistische inschatting?
Aloha Airlines is, helaas, sinds 2007 failliet... Hawaiian Air, Go! en Mokulele zijn de enige overgebleven airlines voor lijndiensten binnen Hawaii.chari swinnen schreef:In Hawaii zit je ook met de binnenlandse vluchten, deze zijn niet zo duur. De maatschappij Aloha Airlines was toen goedkoper dan Hawaiian airlines.
Hawaiian Air is eigenlijk mijn favoriet van deze drie.. ze zijn gemiddeld met hun prijzen, lager dan Molulele en duurder dan Go!... Go! heeft echter wel in 2006 of in 2007, ik ben vergeten wanneer het precies gebeurd is, het een keer gehad dat hun piloten in slaap waren gevallen tijdens een vlucht.. niet echt een reclame stunt lijkt me en Mokulele is duurder dan de rest, ze zitten wel heel comfortabel want het hele vliegtuig is in principe een 1e klasse inrichting, dus veel been ruimte enzo maar ja, daar betaal je dan ook voor.
Overigens, als je niet aan data's gebonden bent (door bouwvak of schoolvakanties), dan zou ik aanraden in het laagseizoen te reizen naar Hawaii, dit kan echt heel veel euro's schelen... als je bijvoorbeeld halverwege september vertrekt en dan een paar weken in Hawaii verblijft kan je bijvoorbeeld met de KLM/NWA al voor zo'n 900 euro per persoon naar Hawaii vliegen. Als je ook nog eens kijkt of je niet toevallig tot de westkust van de VS goedkoop kunt gaan met de ene, en vervolgens bijvoorbeeld met Hawaiian Air verder vliegt (bijvoorbeeld overstap in Seattle) dan kan je soms nog eens een 100-200 euro goedkoper uitkomen... het ligt er alleen aan wanneer je wilt gaan en hoe je wilt gaan

Die 80 euro kamers zijn trouwens wel heel erg goedkoop, kan me zo voorstellen dat je die destijds genomen hebt... prijzen van 100-200 euro per persoon per nacht zijn namelijk doodnormaal hier.
Overigens, wat betreft dit:
Daar zijn ze het hier niet helemaal mee eens, ik ook niet echt haha... Tenzij je een brood voor zo'n 5-6 dollar goedkoop vind natuurlijk (wat vervolgens ook nog eens nergens naar smaakt haha).. of een flesje wijn van 20 dollar die in NL bijvoorbeeld onder de 5 euro zitEten in Hawaii is niet duurder dan ergens anders.

Verkijk je er niet op, Hawaii kan duur uitvallen, zeker in deze tijd.. er is bijvoorbeeld uitgerekent dat de mensen hier zo'n 27-30 dollar per uur moeten maken (40 urige werkweek) om normaal rond te kunnen komen. Maar het kan allemaal ook reuze meevallen, het ligt er eigenlijk grotendeels aan wat je wilt doen... in het ene restaurant kan je bijvoorbeeld voor zo'n 40 tot 50 dollar eten en als je dan in een ander een platelunch neemt kan je voor zo'n 10 dollar klaar zijn.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
o, nee we hebben net onze vluchten met Go! geboekt....
We gaan duimen dat onze piloot wakker blijft.

We gaan duimen dat onze piloot wakker blijft.

http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben afgelopen December nog naar Maui geweest, en heb in een appartement gezeten voor $100/nacht. Dit was absoluut een bodemprijs, de meeste overnachtingen begonnen rond de $120/nacht. Het jaar daarvoor was ik op Big Island en Oahu. Naar Oahu ben ik op een dag op en neer gevlogen, dus geen overnachtingen gehad daar. In mijn ervaring liggen de kosten op Hawaii zo'n 25-35% duurder hoger dan op het vasteland, althans vergeleken met waar ik woon (Denver). Als je een keuken hebt en zelf kookt, en je je menus aanpast aan wat meer lokaal wordt geboden kunnen de kosten meevallen. Bijvoorbeeld papayas en mangos zijn in bepaalde seizoenen daar een stuk goedkoper dan prei en boerenkool 

-
- Amerikafan
Hoi Sofie,
Volgens mij is 900€ voor een ticket een heel goede prijs! Ik denk dat je voor 100 $ p.p. per dag, als je niet te zot doet, wel moet rondkomen.
Je hoeft ook niet altijd te gaan eten, je kan ook eens naar de supermarkt gaan of zo.
Chari
Volgens mij is 900€ voor een ticket een heel goede prijs! Ik denk dat je voor 100 $ p.p. per dag, als je niet te zot doet, wel moet rondkomen.
Je hoeft ook niet altijd te gaan eten, je kan ook eens naar de supermarkt gaan of zo.
Chari
Yep, je kunt ook gewoon niet eten en gewoon naar het eten kijkenchari swinnen schreef:Je hoeft ook niet altijd te gaan eten, je kan ook eens naar de supermarkt gaan of zo.

Dat zal je vast niet bedoeld hebben maar het stond er zo leuk dat ik het toch eventjes uit moest lichten hahaha

Okee, dus ik moet meer rekenen dan de €600 pp/per week die we opdeden aan slapen/eten/vervoer op het vasteland
Toen we in de States waren gingen we 's morgens bvb amper uit eten (ik ben geen grote eter, thuis sla ik het onbijt zelfs vaak over), maar kochten we een brood of muffins ofzoiets in de supermarkt.
We zijn trouwens niet gebonden aan enige vakantiebeperkingen en hadden zelfs gedacht om in november of december te gaan, maar blijkbaar is het daar dan toch nog erg druk met gepensioneerde Amerikanen die komen overwinteren
Nuja, dat had ik dus ergens gelezen, geen idee of het klopt!

We zijn trouwens niet gebonden aan enige vakantiebeperkingen en hadden zelfs gedacht om in november of december te gaan, maar blijkbaar is het daar dan toch nog erg druk met gepensioneerde Amerikanen die komen overwinteren

Als je daar naar gaat kijken zijn er altijd wel toeristen te vinden, het is hier momenteel zo'n 25-28 graden overdag in de 'winter' dus dat mag genoeg zeggenSofie schreef:maar blijkbaar is het daar dan toch nog erg druk met gepensioneerde Amerikanen die komen overwinterenNuja, dat had ik dus ergens gelezen, geen idee of het klopt!

-
- Amerikafan
Dat bedoel ik natuurlijk met naar de supermarkt gaan!Sofie schreef:Okee, dus ik moet meer rekenen dan de €600 pp/per week die we opdeden aan slapen/eten/vervoer op het vastelandToen we in de States waren gingen we 's morgens bvb amper uit eten (ik ben geen grote eter, thuis sla ik het onbijt zelfs vaak over), maar kochten we een brood of muffins ofzoiets in de supermarkt.

Wij waren in juli in Hawaii en ik vond dat het er niet overdreven druk was! Op Waikiki beach wel, maar in de nationale parken waren wij bijna alleen.
Op sommige stranden was het wel druk, waar je goed kon snorkelen bvb. Maar ja, aangezien het in Hawaii een heel jaar door goed weer is, zal er altijd wel volk zijn.
Ik denk dat onze reis in totaal zo'n 7500 € gekost heeft alles inbegrepen, is dus voor 2 pers. voor 22 dagen, 4 verschillende eilanden , dit zijn dus 4 binnenlandse vluchten, altijd geslapen in een hotel en elke dag een auto ter beschikking, al het eten en dan nog 6 dagen vasteland USA.
Okee, dat klinkt goed
Ik had namelijk zo'n €2500 pp in gedachten voor 2 weken.

-
- Amerikafan
Hoi,
Dat moet lukken voor dat bedrag denk ik. Een vlucht van eiland naar eiland kostte voor ons zo'n 90 $ p.p.met Hawaiian air.
Chari
Dat moet lukken voor dat bedrag denk ik. Een vlucht van eiland naar eiland kostte voor ons zo'n 90 $ p.p.met Hawaiian air.
Chari
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht