Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veiligheid toeristen
Veiligheid toeristen
Hallo allemaal,
Al jaren staat Hawaii hoog op mijn lijstje en nu lijkt het erop dat we volgend jaar (augustus) er eindelijk naartoe zullen gaan. Ik, manlief en onze twee kinderen.
Dus begin ik me wat meer in te lezen en lees ik ook regelmatig berichten dat de Hawaianen, ook al is toerisme erg belangrijk in deze staat, niet erg blij zijn met toeristen en dat toeristen hier soms zelfs hinder van ondervinden (lastig vallen of zelfs op de road to Hana bijna van de weg worden gedrukt).
Zijn dit unieke gevallen of moeten we hier serieus mee omgaan? Wat kunnen we als toeristen doen, om hier geen last van te hebben? Zouden er plekken zijn die we beter kunnen vermijden?
Uiteraard zijn wij een "normaal" en rustig gezin, die gewoon een leuke vakantie willen hebben en wat van de natuur en cultuur willen zien en meemaken.
Al jaren staat Hawaii hoog op mijn lijstje en nu lijkt het erop dat we volgend jaar (augustus) er eindelijk naartoe zullen gaan. Ik, manlief en onze twee kinderen.
Dus begin ik me wat meer in te lezen en lees ik ook regelmatig berichten dat de Hawaianen, ook al is toerisme erg belangrijk in deze staat, niet erg blij zijn met toeristen en dat toeristen hier soms zelfs hinder van ondervinden (lastig vallen of zelfs op de road to Hana bijna van de weg worden gedrukt).
Zijn dit unieke gevallen of moeten we hier serieus mee omgaan? Wat kunnen we als toeristen doen, om hier geen last van te hebben? Zouden er plekken zijn die we beter kunnen vermijden?
Uiteraard zijn wij een "normaal" en rustig gezin, die gewoon een leuke vakantie willen hebben en wat van de natuur en cultuur willen zien en meemaken.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Re: Veiligheid toeristen
Ik kan alleen zeggen dat wij er totaal geen last van hebben gehad.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Gedurende drie weken verschillende eilanden gedaan (ook Road to Hana gereden) en niets van dat alles gemerkt.
-
lauravanderklugt
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Ik herken dat ik er steeds vaker over lees, maar heb dat niet zelf ervaren, maar we zijn sinds 2019 niet meer geweest. In de toeristische gebieden zal het wel meevallen, maar op minder toeristische plekken met veel locals, kan je misschien een 'stinkeye' krijgen, als je daar je picknickkleedje neerlegt. Wij hebben eigenlijk met name positieve ervaringen met locals die we ontmoet hebben, maar een paar keer op een plek het gevoel gehad dat we niet welkom waren (8 reizen). En op de Road to Hana daar de werkspits vermijden, want dan willen ze gewoon snel naar huis op een voor hun bekende weg, terwijl er een langzame toerist voor ze rijdt die tragend langzaam door de tientallen bochten gaat. Dat was in 1999 al en zal niet minder geworden zijn nu toerisme toegenomen is.
Wat wel belangrijk is, is dat je niet met bagage rondreist en bij een strand parkeert. Er wordt wel veel uit auto's gestolen, helaas. Je ziet dan vaak ook glasscherven liggen. De verschillen tussen rijk en arm zijn groot. Er zijn op sommige delen ook steeds meer zwervers en drugsverslaafden. Ook voor 2020 werd in het Puna gebied op Big Island daar al voor gewaarschuwd. Helaas heeft grootschalig toerisme ook negatieve kanten.
Toch blijft Hawaii voor ons 1 van de mooiste bestemmingen (en we hebben al aardig wat landen gezien)
Wat wel belangrijk is, is dat je niet met bagage rondreist en bij een strand parkeert. Er wordt wel veel uit auto's gestolen, helaas. Je ziet dan vaak ook glasscherven liggen. De verschillen tussen rijk en arm zijn groot. Er zijn op sommige delen ook steeds meer zwervers en drugsverslaafden. Ook voor 2020 werd in het Puna gebied op Big Island daar al voor gewaarschuwd. Helaas heeft grootschalig toerisme ook negatieve kanten.
Toch blijft Hawaii voor ons 1 van de mooiste bestemmingen (en we hebben al aardig wat landen gezien)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 17263 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 10 Reacties