Reis Karolien_WKV: Hawaii met dochter 10 jaar - augustus 2024.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Karolien_WKV
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Karolien_WKV: Hawaii met dochter 10 jaar - augustus 2024.

Bericht door Karolien_WKV »

Dag forumleden,

Ik heb een aantal jaren geleden de adviezen van dit forum gevolgd bij het plannen van onze reis naar de Westkust, maar die is helaas twee keer uitgesteld door corona - en uiteindelijk is het dan Canada geworden (waarbij ik ook weer de tips van dit forum gevolgd heb).

In 2024 wordt het nu Hawaii! Vluchten, hotels en auto zijn geboekt intussen. We reizen met onze dochter die dan 10 jaar zal zijn, en ik vroeg mij daarom af of jullie tips hadden om met kinderen te doen/dingen waar we rekening mee moeten houden. Ze houdt vooral van spectaculaire wandelingen in de natuur, dieren (ze is op dat vlak een beetje verwend de afgelopen jaren na Canada in '21 en Namibië/Botswana in '22), en zeker ook van lekker eten.
Daarnaast is mijn man een fervent fietser (zowel op de weg als offroad) en zou hij graag op Big Island, Maui en Kauai eens een halve dag gaan fietsen.

Vandaar dat ik mij afvroeg of jullie specifieke tips hadden?
We hebben ook één dag in San Francisco, voornamelijk om de lange reistijd wat te breken voor onze dochter.

Hieronder ons reisschema:

1: vlucht BRU-San Francisco met overstap in Frankfurt (aankomst 12u40 in SF - hotel aan Fisherman's Wharf)
2: San Francisco
3: SF - Honolulu (aankomst 13:23) (hotel aan Waikiki Beach)
4: Oahu
5: Oahu
6: Honolulu - Kona (aankomst: 13:30) (hotel in Waikoloa)
7: Big Island - (hotel Waikoloa)
8: Big Island - (hotel Waikoloa)
9: Big Island - (hotel in Hilo)
10: Big Island (hotel in Hilo)
11: Hilo - Kahului (aankomst 18:14, hotel in West Maui
12: Maui (West Maui)
13: Maui (West Maui)
14: Maui (hotel in Hana)
15: Maui (hotel in Hana)
16: Kahului - Lihue (aankomst 17:03)
17: Kauai (hotel in Lihue)
18: Kauai (hotel in Lihue)
19: Kauai (hotel in Lihue)
20: Kauai (hotel in Lihue)
21+22: Lihue - San Francisco - Londen - Brussel

San Francisco: we zijn er maar een volle dag, dus dan vraag ik me af of we Alcatraz moeten doen of niet? Lijkt mij misschien wel iets goeds om 's ochtends te doen de eerste dag omdat we dan toch jetlag zullen hebben.
In Oahu zouden we zeker het USS Arizona Memorial willen bezoeken (goed op voorhand tickets boeken, heb ik al gelezen) + ook een Jurassic Parc tour doen in Kualoa. :-)
Big Island: sowieso Volcanoes NP (volstaat 1 dag, of moeten we daarvoor de 2 dagen in Hilo voorzien?)
Maui: zeker de road to Hana en graag ook de Haleakala krater

Alle tips/bedenkingen zijn welkom, ook bv van leuke trails van +- 10 km op de eilanden.

Alvast bedankt!
Karolien
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Karolien_WKV: Hawaii met dochter 10 jaar - augustus 2024.

Bericht door dejong89 »

Ik zou 1 nacht van Hana afhalen en deze inzetten voor een nacht in Volcano. Met name de avondwandeling naar de lava vonden wij heel tof. Weet niet hoe dit inmiddels zit qua activiteit.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis Karolien_WKV: Hawaii met dochter 10 jaar - augustus 2024.

Bericht door sharon-vb »

Afgelopen zomer met onze dochter van 10 naar Oahu geweest.
Turtle beach en Hanauma bay waren bij haar favoriet samen met de tour op Kualou ranch. Daar zijn verschillende fims opgenomen waaronder Jurassic park.
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Karolien_WKV: Hawaii met dochter 10 jaar - augustus 2024.

Bericht door susanmulders »

Hoi Karolien,

Wij zijn afgelopen zomervakantie naar Hawaii geweest. Even om onze tips te delen.
Het zijn wellicht tips die je al weet, maar deze dingen waren wel echt de hoogtepunten van onze vakantie!

- Snorkelen in het donker met Manta Rays (Geen idee of er minimale leeftijd aan zit)
- Uiteraard de helikoptervlucht op Kauai (kostbaar, maar echt niet te missen)
- Zonsondergang Haleakala (onwijs gaaf, scheelt je vroeg opstaan)
- Kalalau trail tot aan Hanakapi'ia Falls (Goed te doen en gaaf om aan het einde van de wandeling te zwemmen bij de waterval)
- Pihea Vista Trail (Was een enorme modderbende, wat het voor ons hilarisch en dus onvergetelijk maakte)
- Kanoën naar captain cook monument (hadden wij erg graag gedaan, helaas ging het niet door vanwege het weer)
- Kilauea Iki trail (Volcanoes national park) leuk om over de krater van een vulkaan te lopen.
- Snorkelen met Haaien (wellicht niet geschikt voor je dochter)
- Koko Krater Railway Trail (vond ik vrij pittig, maar gaaf om te doen)

Hoe dan ook zal het vast een geweldige vakantie voor jullie worden.
Geniet ervan!
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer