Auto rijden op Maui\Big Island\Kauai

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
suzannebrouwers
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2023, 14:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Auto rijden op Maui\Big Island\Kauai

Bericht door suzannebrouwers »

Hoi iedereen,

Wij willen dit jaar een rondreis gaan maken op een aantal eilanden van Hawaii maar we zitten een beetje met het vervoer probleem. Mijn man heeft geen rijbewijs. Ik wel maar in Nederland rij ik niet over de snelweg. Ik heb dat nooit meer gedaan na het behalen van mijn rijbewijs en word al zenuwachtig als ik er aan denk. Nu hebben meerdere reisorganisaties gezegd dat het rijden op Hawaii in niets lijkt op Nederland. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring.
Ik rij wel op provinciale wegen in Nederland en in grote steden.
Bijkomend iets is nog dat ik ook een beetje hoogtevrees heb en kronkelweggetjes langs een afgrond is eigenlijk ook een No-Go. :)
We vinden het niet erg on excursies te boeken zodat we niet zelf hoeven te rijden maar van en naar het hotel lijkt zelf rijden mij eigenlijk heel fijn. Ook bijvoorbeeld naar de supermarkt ofzo.
Het idee was om naar Kauai, big Island en Maui te gaan in die volgorde.

Alvast bedankt,

Suzanne
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Auto rijden op Maui\Big Island\Kauai

Bericht door Bravy »

Hallo Suzanne,

Snelwegen zijn er op Hawaï eigenlijk allen op Oahu, en daar gaan jullie niet heen, dus dat probleem is al opgelost. Je zou natuurlijk ook hier in Nederland een paar lessen kunnen nemen om specifiek het rijden op snelwegen te oefenen, maar voor jullie reis lijkt dat dus niet nodig.
Verder rijdt men op Hawaï inderdaad een stuk rustiger en relaxter dan hier in Nederland, al is mijn ervaring uit 2015 en dus misschien wat gedateerd. Zorg ervoor dat je goed weet wat de verschillen in verkeersregels zijn. Die kan je bij de landeninformatie van de ANWB vinden.

Als je twijfelt of je op bepaalde wegen durft te rijden vanwege je hoogtevrees kan je met Google Maps net doen alsof je op die weg rijdt. Je krijgt dan een goede indruk van de ligging. In mijn herinnering zijn er niet veel wegen die echt langs een afgrond gaan, maar er zijn er wel.

Zoek uit wat je wil bezichtigen en bekijk de weg op Maps. Vind je het niets dan kan je een excursie proberen te boeken.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Auto rijden op Maui\Big Island\Kauai

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Suzanne, ik ben ook een beetje angstige rijder. In 2019 ben ik alleen met mijn dochter naar Hawaii geweest, dus toen moest ik wel. Normaliter rijdt mijn man die ervaren bestuurder is. Ik bezocht toen Big Island en heb rondom Kona gereden. Dat vond ik prima om te doen. In de spits is het wel druk, maar verder rustig verkeer (was wel in april, dus laagseizoen) Op Oahu durfde ik het niet aan, maar daar gaan jullie niet heen. Op Maui en Kauai is buiten de spits volgens mij ook wel te doen. Maar op Maui zou ik de weg richting Hana en voorbij Kaanapali echt vermijden. Op Kauai zijn ook wel wat hoger gelegen wegen zoals bij Hanalei (Noorden) en deels in Waimea Canyon. Ik zou je adviseren goed vooraf de routes te bekijken. Excursies zijn trouwens echt heel duur op Hawaii dus ondanks dat de autohuur prijzen ook gestegen zijn, is het toch wel fijn om zelf een auto te hebben, want op de eiland waar jij heen gaat, kom je niet ver met OV. Dat is dan op Oahu wel weer goed geregeld.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Auto rijden op Maui\Big Island\Kauai

Bericht door Loek »

Als je niet graag auto rijdt, zou ik kiezen voor een cruise in de omgeving van de Hawaiian Islands. Die zijn ook meestal voorzien van goeie excursies die je erbij kunt boeken. Geen zorgen over vervoer en ook je overnachtingen en maaltijden zijn geregeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer