Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door Tipsy_1 »

dat ziet er leuk uit maar >500$ voor 2 nachten :(
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door lauravanderklugt »

Heb je op de site van Koko Resort gekeken, meeste zijn rond $ 200, maar dat is voor Waikiki incl. parkeren echt een hele goede prijs. Ik heb laatste keer voor 6 nachten in april 2019 $1300 betaald. Maar misschien komt het omdat wij er langer waren, dat kort verblijf duurder is. Eerlijk gezegd vind ik $500 voor 2 nachten Waikiki nog niet eens zo duur, maar hele Corona-gedoe beinvloedt misschien ook nog wel de prijzen. Ernaast zit nog Waikiki Sunset, die is meestal iets goedkoper, maar daar heb je wat minder kans op oceanview omdat er een gebouw voorstaat. Wel een hele leuke view op Kapiolani Park gehad; we hoorden de leeuwen van de Honolulu zoo wel regelmatig (maar dat vonden wij leuk)

Ik hoop dat je wat betaalbaars vindt. Ik vind Waikiki toch het leukst om te verblijven.
Een keer Northshore gedaan, maar daar stond elke dag file en we zijn 5 van de 7 dagen uiteindelijk toch nog richting Honolulu/Waikiki gereden, dus doen we niet meer.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door Tipsy_1 »

ja de prijzen op Oahu zijn fors; op big island vond ik wel betaalbare plekken.
De prijs per nacht valt vaak mee maar als je doorklikt komen er nog allerlei fees bij en dan is het plots heel duur :-s
Nu verwachtte ik geen goedkope vakantie hoor, en Big Island en auto huur vallen nogal mee dus ik neem je idee zeker in overweging.
Ik wil vooral ook parkeer-gemak.

Vraagje: die file naar North Shore, om welke locatie gaat dat dan? ik plande op Oahu ook wel wat rond te rijden (we zitten er zowel aan het begin als aan het einde van de vakantie) maar drukke file gebieden vermijd ik graag. Ik dacht net dat het niet - Waikiki/honolulu gedeelte rustiger was.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door lauravanderklugt »

De Northshore rond Turtle Beach lijkt altijd wel vast te staan. Wij waren er in de zomer en dan is het daar laagseizoen, omdat de hoge golven met name in de winter zijn, maar echt elke dag stond het daar vast, soms al voor Haleiwa.

In Honolulu heb je te maken met ochtend/avondspits ivm mensen die van/naar hun werk gaan. Als je die vermijdt, is dat wel te doen. En parkeren in Waikiki is echt heel lastig, dus ik zou ook voor parkeergemak gaan. Eerste jaren hadden wij geen auto in Waikiki, hooguit een dagje. Pas toen we wel een auto hadden, zijn we veel meer van het eiland gaan genieten, omdat je dan veel meer kunt zien. Zelf 's morgens op tijd naar Pearl Harbour, Hanauma Bay of Diamond Head rijden ipv van openbaar vervoer afhankelijk te zijn. Dat hebben we dus wel gedaan in het begin, maar achteraf vond ik dat veel onnodige tijd kosten.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door Tipsy_1 »

Ondertussen mij neergelegd bij >>200$ prijzen op Oahu en verschillende hotels geboekt voor onze overnachtingen daar, die ik nog kan annuleren.
De coconut had nog maar weinig vrij maar bvb de Ramada ontdekt (meteen punten sparen want wij gaan nogal veel naar Wyndham hotels).
Ik heb nu reserveringen staan daar en bij de Equus.
Verder ook de hampton inn (meer westelijk op Oahu, gratis parking en ontbijt voor onze laatste nacht wat meer luxe) en ook de Aston (hoogbouw, enige in het centrum van Honolulu) voor een nachtje.
Toch vrij tevreden en ik kan selecteren als we de trip wat dichter bij komt. Grootste watch out is dat de parking groot genoeg moet zijn om de Jeep Wrangler 4x4 die ik geboekt heb te huisvesten.

(op Big Island heb ik allemaal airbnb's en cottages gevonden).

Eigenlijk ligt nu alle accomodatie vast, net als de vluchten (binnenlandse met HA) en huurauto. :thumbup: Enkel Pearl Harbor ticket nog maar dat is nog te vroeg.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door Tipsy_1 »

vraagje: wat mij enorm leuk lijkt is zo'n mooi bloemenkrans te krijgen. (lei)
Ik denk dat je dit normaal gezien niet zal overkomen? En dat je het dient te boeken?
Iemand ervaring hiermee? Bij HA kan je het bvb boeken maar ik weet niet of het de moeite is. Mijn man ziet dat alleszins niet zitten maar ik wel :lol:
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door lauravanderklugt »

Ja, je krijgt ze niet meer standaard, hooguit bij een specifieke pakketreis of hele dure hotels/resorts (Aulani). Wij hebben ze al een aantal keer geboekt en dan stonden ze bij de gate. Volgens mij had ik geboekt via Hawaiidiscount.com . De service en kwaliteit varieerde wel. Later heb ik geleerd dat je op het vliegveld van Honolulu ook zelf een Lei kunt kopen; op vliegveld zelf zijn shops, maar er zijn ook bij de autoverhuur speciale kiosken van locals en daar krijg je de beste keuze, kwaliteit en prijs. Verder vind je ze zelfs in de supermarkt :-) De goedkoopste zijn de witroze, maar er zijn heel veel variaties voor verschillende prijzen.

Wij hebben in het verleden de Lei's in de oceaan gegooid als soort ceremonie (had ooit gelezen dat je dan nog een keer terugkomt) Maar ondertussen geleerd dat het gevaarlijk kan zijn voor sealife, dus dat niet doen. Heb er ook weleens een paar als offer bij de vulkaan achtergelaten. Hoort er voor mij echt bij.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door Tipsy_1 »

Een maand na terugkeer van onze trip :-)
maar hier is de link naar ons reisverslag https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag414 op de alles amerika site
met veel dank aan alle tips die we hier meekregen of onrechtstreeks uit reisverslagen haalden .

Even een samenvatting van wat voor ons de highlights waren:

Highlights:
- De Sea turtles, op maar liefst 4 plaatsen op Big Island en 3 op O’ahu. En soms echt veel!
- Veel bultrug walvissen zien breechen voor de kust van Big Island en ook op O’ahu
- Pineapple smoothie in a pineapple, nammie en mooi, bij Diamond Head en Sandy Beach
- De avond glow en rood gloeiende lava in de krater op Hawaii Volcanoes National Park
- Eten onder de bananenbomen van de lekkere en mooi versierde wraps bij What’s Shaking, met coconut met een rietje!
- Lava in als zijn kleuren en vormen bekijken op de eindeloze zwarte (?) vlaktes langs de Chain of Crater Roads in Hawai’i Volcanoes National Park!
- Donkey trail naar Onomea Bay, door een rimboe bos naar een verlaten strand
- Onze lange hete wandeling naar een geocache bij Kiholo bay, langs turtles en over gitzwarte lava
- De ontdekking van honderden jaren oude “footprints” in de vulkaanassen langs de Ka’u Desert Trail
- Rijden op de Saddle Road tussen vulkanen van meer dan 3.000 en 4.000 meter hoog, met als echte highlight de zijweg naar Maua Loa tussen de lava en boven de wolken
- Ka’ena Point trail op het westelijke puntje van O’ahu bij sunset
- Voor mijn man: de pizza bij The Alley Bar & Grill in Aiea :lol:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door dejong89 »

Super leuk om te lezen en heel herkenbaar! :mrgreen: :mrgreen:
Ons fotoalbum is vandaag afgeleverd. We hebben weer heimee hoor!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Tipsy_1: weekje Hawaii (maart 2022)

Bericht door Seyst »

Prachtige reis @Tipsy_1!!! Vooral het bekijken van de lava in de Crater blijft een prachtig fenomeen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer