Hawaii Juli 2021

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Hawaii Juli 2021

Bericht door Marina B »

Hallo allemaal! Na een heeeeeel saai reisjaar (niets dus) in 2020, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en tickets geboekt naar Hawaii. Staat al langer op de lijst (jullie hebben mij eerder al geholpen :)) en ik had nog een flink tegoed bij de KLM van de afgelopen in duigen gevallen zomervakantie.

Goed, we gaan dus! Althans, ik heb goede hoop dat het coronavirus in juli 2021 enigszins behapbaar is en dat reizen etc, weer wat soepeler kan en leuker is.
Wat heb ik geboekt:

9 juli vliegen wij naar Honolulu; ik heb een hotel geboekt voor 5 nachten; (Prince Waikiki) Ik overwoog om niet in Honolulu/Waikiki te gaan verblijven, maar zag dat hier wel de meest hotels zijn en ach, we houden ook best van een beetje vertier en de rust kan je opzoeken.

Vervolgens vliegen we naar Kauai waar wij 5 nachten verblijven in Kauai Shores.
Vervolgens naar Maui voor 5 nachten en wij sluiten af met 8 nachten op Big Island vanwaar we vanuit Kona op 1 augustus via een lange lay over op LAX terugvliegen naar Amsterdam.

Misschien nog wat vragen (ongetwijfeld zijn een boel al gesteld en geantwoord):

Mijn verdeling over de eilanden wijzigde nog wel eens; ik bedacht me uiteindelijk dat ik op geen enkel eiland eerder ben geweest en wij erg veelzijdig zijn; we houden van drukte, zwemmen, snorkelen, rust, natuur, wandelen, bezichtigen, relaxen, etc. Vandaar deze verdeling.
Doen we hier verstandig aan?

Maui wil ik verdelen: 2 nachten op een locatie de vraag is dan welke? dan 1 nacht Hana : ik vind het moeilijk hier iets geschikts te vinden; er lijken weinig hotels te zijn. Ik kijk nu bij VRBO. Vervolgens 2 nachten weer terug naar de eerste locatie? Of nog een derde locatie?
De Road to Hana ga ik dus toch rijden; ik wil het niet missen, ben best een ervaren rijder, dus moet kunnen

Big Island:Hier hebben we 8 nachten, waarvan ik er 1 in Volcano Park wil doorbrengen, 3 aan de Hilo kant en 4 nachten ter afsluiting aan de Kona kant omdat hier meer zon is. Vraag hier is: welke locaties zijn dan het leukst om te verblijven: Hilo en Kona of mis ik dan betere locaties.

Voor wat betreft auto huren ben ik er nog niet uit. Ik denk dat ik op Big Island een grote auto wil (SUV denk ik). Ik vraag mij alleen af of dit op de andere eilanden ook handig is. Voor de Road to Hana denk ik: hoe kleiner hoe beter, maar klopt dat wel?

Leuk om adviezen en tips te lezen! Veel dank!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Marina,

Wat een heerlijk vooruitzicht. Ik vind dat je echt een topverdeling gemaakt hebt voor een eerste bezoek.
Ook per eiland heb je goede keuzes gemaakt. Zo te lezen heb je je al goed voorbereid.
In juli/augustus vonden wij het best heet, dus een airco is echt aan te raden. De hotels die je noemt, zal geen probleem zijn, maar voor het geval dat je nog iets anders gaat huren, handig om rekening mee te houden.

Op Hana is het aanbod inderdaad klein. Je zou eens bij Hana Kai kunnen kijken. Ik geloof alleen wel dat ze een minimum hanteren.1 nacht zal met name het probleem zijn om daar iets te vinden. Wij hebben via vrbo een aantal keer wat gevonden. Dat was alleen meer nachten en de locaties wisselen daar regelmatig van eigenaar. Deze is voor minimaal 2 nachten: http://tradewindscottage.net/
Op zich is dat ook een optie. De heenreis en terugreis kan je een dag mee vullen en dan heb je een dag in Hana om de Pipiwai Trail te doen. Dat is echt een hele mooie wandeling. Elke keer dat wij op Maui waren hebben we daar meer tijd doorgebracht. Het is alleen niet de droogste kant, maar daarom ook watervallen en natuurpracht dus ik zou dan daar starten en dan aan de zonnige kant eindigen. En goede muggenspray daar kopen, want zelfs deet werkte niet bij mij.

Alleen op Big Island is een 4WD een aanrader om buiten de gebaande paden te rijden, maar ook zonder kan je genoeg zien. Als je Waipio Valley in wilt of Mauna Kea op heb je een 4WD nodig en de nodige rijervaring hebben. De Road to Hana is peanuts daarbij vergeleken.

Succes met de planning, en vraag gerust als je vragen hebt. Ben er ondertussen 8 keer geweest en Hawaii staat weer bovenaan ons lijstje als we weer gaan reizen.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Marina B »

Dank je wel, Laura! Ik heb al eerder jouw ervaringen gelezen en na 8 keer Hawaii ben je dus wel een ervaringsdeskundige :thumbup: tips van harte welkom!

Ik kom er inderdaad achter dat overnachten in Hana voor 1 nacht moeilijk is. Ik heb dit gevonden:https://www.vrbo.com/652591?adultsCount ... Id=1200380. Voor 2 nachten dus.

Hoe zou jij dat indelen, want op zich ziet het er mooi uit en lijkt de omgeving van Hana mij geen straf om 2 nachten door te brengen. Op dag van aankomst een nacht boeken; waar zou dat het beste kunnen zijn? Dan 2 nachten Hana en 2 nachten ter afsluiting weer terug naar bestemming 1? Daar worstel ik nog een beetje mee.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Lijkt me prima locatie voor Hana, goede prijs. Hana is duur door het beperkte aanbod. Maar het zeker waard, met name als je er overnacht kan je de grote drukte vermijden. Als je 's morgens op Maui aankomt, kan je overwegen om gelijk naar Hana te rijden. Dan vertrek je waarschijnlijk ook na de meeste toeristen. Probeer dat uberhaupt zodat je niet in de file achter elkaar rijdt. Anders zou ik overnachten bij het vliegveld van Kahului. Dan zit je in de buurt van het begin van de route. Na Hana, zou ik dan ergens rond Kihei iets zoeken. Kaanapali of Lahaina is wel sfeervoller, maar minder centraal. Ik neem aan dat je ook de Haleakala en Iao Valley wilt zien en dan scheelt dat een stuk rijden. Hou er wel rekening mee dat de routes rondom de toeristische plaatsjes filegevoelig zijn. We hebben ook een keer bij Maalea Harbor overnacht. Dat is echt heel centraal en dan vermijdt je de drukte en parkeerproblemen. Het is alleen minder gezellig. Er is een klein winkelcentrum en het Maui Ocean Center, veel meer niet.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Mies2301 »

Marina B schreef:
08 dec 2020, 20:22
Maui wil ik verdelen: 2 nachten op een locatie de vraag is dan welke? dan 1 nacht Hana : ik vind het moeilijk hier iets geschikts te vinden; er lijken weinig hotels te zijn. Ik kijk nu bij VRBO. Vervolgens 2 nachten weer terug naar de eerste locatie? Of nog een derde locatie?
De Road to Hana ga ik dus toch rijden; ik wil het niet missen, ben best een ervaren rijder, dus moet kunnen
Wij hebben op Maui in het Waiʻānapanapa State Park geslapen. Deze cabins vonden wij echt geen aanrader. Ze hadden destijds net de regels veranderd, waardoor je zelf bedlinnen etc moest meenemen.
De overige nachten hebben wij geslapen bij: https://northshorelookoutmaui.com. Geweldige B&B. Mooi afgelegen, klein paradijs.
Big Island:Hier hebben we 8 nachten, waarvan ik er 1 in Volcano Park wil doorbrengen, 3 aan de Hilo kant en 4 nachten ter afsluiting aan de Kona kant omdat hier meer zon is. Vraag hier is: welke locaties zijn dan het leukst om te verblijven: Hilo en Kona of mis ik dan betere locaties.
Wij hebben dicht bij Volcanoes NP geslapen in https://nl.hotels.com/ho648626/ en daarna in Hilo in https://nl.hotels.com/ho218386/.

Aan de "Kona kant" hebben we geslapen in Kings' Land by Hilton Grand Vacations
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Marina B »

Dank je wel, Mies voor je accommodaties tips. Ik ben van plan mijn Kauai hotel in te ruilen voor het Ko'a Kea Hotel in Poipu. Dat lijkt mij een fijne omgeving. Hoop dat dit nog steeds centraal genoeg is gelegen. Ik lees goede kritieken en ook dat je in het strand aldaar kunt zwemmen en dat schijnt niet overal te kunnen.

Big Island is nog steeds wel de planning om mijn huidige verdeling aan te houden. Maar ik ben wel op mijn hoede voor de regen kant. Daar ben ik minder van gecharmeerd. Ik denk er nog aan om wat minder lang aan die kant te verblijven, 3 nachten b.v. (1 Volcano en 2 Hilo) de rest aan het einde in Kona eo door te brengen.

Ik heb nog wel even de tijd om na te denken en zal mss nog wel wat aanpassingen doen. Het eerst hotel lijkt mij wel in een goede locatie dus die ligt vast en de vliegtickets. Nu nog wel de interisland tickets boeken.

Leuk vooruitzicht en leuke bezigheid in deze vreemde tijden :)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Mies2301 »

Wij vonden Poipu ook een prima plek op Kauai om te verblijven.
Wij verbleven destijds in dit appartement, en dat was prima bevallen: https://www.vrbo.com/nl-nl/vakantiewoning/p354470vb

Je kan inderdaad goed zwemmen bij het strand daar.

Zorg dat je op tijd bent met het reserveren van de tickets voor de Kalalau Trail en Ke'e Beach.

Wij vonden een boottocht ook wel echt een aanrader, wij hadden deze gedaan: https://www.napali.com/star/dinner/

Op Big Island hebben wij destijds 2 nachten Volcanoes NP gedaan en 1 nacht Hilo. Vanaf Hilo doorgereden naar Waikaloa.
Leuke dingen op weg naar Waikaloa waren de Pepe'ekeo Scenic Drive, Akaka Falls State Park en het Laupahoehoe Beach Park. Wij hadden alleen de pech dat we destijds niet de Waipio Valley in mochten omdat de weg een dagdeel was afgesloten.

Wat ook jammer was dat Mauna Kea was bezet door mensen die aan het protesteren waren tegen uitbreiding van het telescoop park en je daar dus ook niet naar boven mocht.
Weer een reden om een keer terug te gaan zullen we maar zeggen :)
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Marina B »

Een nieuw jaar is weer begonnen! Ik wens jullie allemaal het allerbeste voor 2021.

Ik heb weer even naar mijn route gekeken en overweeg mijn volgorde iets aan te passen. Ik las namelijk op een ander forum dat het terugvliegen naar het vaste land het meest comfortabel is vanuit Honolulu; dit vliegveld heeft meer te bieden, als het goed is ook een Delta Lounge (dacht ik gelezen te hebben) en omdat we idd pas om 22.30 naar LA vliegen, leek het mij prettig om dit te doen vanuit Honolulu.
Als jullie dat zouden afraden; hoor ik het graag.

zo niet, dan is dit de nieuwe volgorde:

9 juli vertrekken van Amsterdam naar Kauai:

5 nachten Kauai
5 nachten Maui (waarvan 2 in Hana) --> wat is de juiste start tijd om aan de road to Hana te beginnen? Ik begreep dat je dat het beste kan doen vanaf 7 uur in de ochtend of na 11.00 uur. Ik weet het niet zeker of het slim is om dit gelijk te gaan doen na aankomst op het vliegveld in Maui. We landen op Maui om 9.41 uur. Het lijkt mij wel het meest relaxt qua hotel schema; 2 nachten Hana en 2 nachten elders, weet nog niet waar. Maar het liefst verdeel ik het in 2 - 3 en niet in 1 - 2 - 2.
8 nachten Big Island (waarvan 2 in Hilo, 1 in Vulcano, 5 in Kona) --> is dit goed in verhouding?
5 nachten Oahu van waar wij op 1 augustus naar LAX vliegen, daar een 10 uur lay over dus even naar LA/Hollywood en dan naar Amsterdam

Ik heb de hotels die ik geboekt had bij nader inzien weer ingeruild: het Prince Waikiki ligt wel erg ver uit de buurt en niet aan strand maar aan haven. ik heb nu het roze hotel geboekt; the Royal Hawaiian (nog niet aan mijn zonen verteld:)); volgens mij is dat het eerste hotel in Waikiki en ligt op een goede locatie aan een mooi stukje strand.

Voor Kauai kijk ik naar het Sheraton aan Poipu Beach. Ook vanwege de positieve recensies als het gaat om strand. Als ik dan toch helemaal naar Hawaii ga, dan liefst hotel aan een mooi strand waar we ook echt in kunnen zwemmen of snorkelen of andere activiteiten kunnen doen. Dat lijkt mij fijn om te kunnen doen na een dag van excursies of gewoon eens een half dagje relaxen; houden wij ook van.

Voor de overige bestemmingen moet ik nog even goed kijken.

Ik weet ook nog niet wat voor auto ik het beste kan huren; iets kleins of juist een SUV? En ik vond de huurprijzen wel wat tegenvallen, maar mss kijk ik niet goed.

Excursies moet ik nog verder uitzoeken. Ik wil wel graag een boot tour langs de Na'pali Coast, maar ik word al zeeziek op een luchtbedje op het water. Dus ik twijfel of dit wel verstandig is.

Helicopter vlucht idem: we deden in Vancouver een tochtje met zo'n watervliegtuig; niet aan mij besteed; ik geniet dan totaal niet omdat ik heel snel draaierig en misselijk word. Dus vraag ik mij af of ik het geld er wel aan moet uitgeven.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Hoi Marina,

Jij ook de beste wensen voor een mooi jaar waarin we weer zorgeloos kunnen reizen hopelijk.

Honolulu heeft wel de grootste luchthaven, maar het is er ook vaak druk (=wachtrijen). Als je frequent flyer bent en toegang tot de lounge hebt kan dat wel interessant zijn. Als je geen status hebt, heb je geen toegang tot de lounge of hooguit tegen hoge kosten. Eerlijk gezegd vind ik het vliegveld niet heel bijzonder en het is er altijd berekoud door de airco.

En volgens mij kan je niet rechtstreeks op Kauai vliegen en dan moet je in HNL op de heenweg overstappen. Dat zou ik persoonlijk erg vermoeiend vinden na zo'n lange reis, mede omdat je toch wel wat overstaptijd moet rekenen in HNL. Daarnaast zie ik in je schema dat je dan vanuit Big Island weer terugvliegt naar HNL. Het kost je dus een extra vliegtrip. Ik vind het niet helemaal logisch.
Persoonlijk vlieg ik vaak en graag terug vanuit Kona. Het is een grotendeels openlucht vliegveld en je zit onder overkappingen en kan nog genieten van de zwoele buitenlucht. Er is een restaurant, bar en wat kleine winkeltjes.

Maui; als je om 9:41 uur arriveert kan je zeker nog de road to Hana gaan rijden na de ochtenddrukte. Ik zou dan alleen niet teveel stops inplannen. Hooguit een paar aan het begin. Als je in Hana overnacht, kan je de bezienswaardigheden in die omgeving dan de volgende dag doen.
Big Island; prima verhouding. Lekker eindigen aan de zonkant in Kona.
Oahu: Royal Hawaiian staat nog op mijn wensenlijstje. Ik ging er in de buurt vaak een Dole Whip kopen en dacht dan daar wil ik nog een keer overnachten. Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Kauai: Poipu Beach is een goede kant voor strand waar je kunt zwemmen/snorkelen. Na'Pali Coast is meestal heel woest, dus zou ik eigenlijk niet doen als je zeeziek wordt. Ik heb op elke tocht die ik daar gemaakt heb, kotsende medepassagiers gehad, zelfs zo erg dat we eerder terug moesten. Niet fijn voor jezelf, maar ook niet voor anderen. Helemaal omdat je aangeeft dat je snel last hebt. Helicopter is wel 'smoother' over het algemeen en als het heel winderig is lassen ze af/verzetten ze de vlucht. Wel zonde, want heel mooi, maar je kunt naar Waimea Canyon aan het eind rijden en daar een stukje wandelen bij Kalaulau Valley of het eerste stukje van de route bij Ke'e Beach aan de noordkust (als je een hiker bent, want schijnt wel pittig te zijn en weet niet zeker of het alweer toegankelijk is.

Autohuur: hangt van je voorkeur af. Gewone auto is prima op de meeste eilanden, alhoewel ik niet een te kleine zou nemen voor je comfort, maar ook zodat je bagage niet zichtbaar is als je daarmee rijdt. Diefstal vanuit auto's op toeristische plekken schijnt toch wel voor te komen. Enige eiland waar je een SUV of 4WD kunt gebruiken is Big Island, maar dan moet je ook wel ervaren zijn om op dergelijke wegen te rijden. BIjv. Waipio Valley en Mauna Kea zijn echt gevaarlijk als je niet bekend bent met steile en offroad wegen. Ik zou me er niet aan wagen als mijn man daar niet ervaring mee had. Dan kan je beter een excursie boeken. En bedenk net dat het misschien uberhaupt wat minder geschikt is als je snel last hebt van misselijkheid/duizeligheid, want die wegen zijn hobbelig.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn info en succes met de verdere planning.

gr Laura
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Marina B »

Hoi Laura,

Dank je wel voor je tips, zeer gewaardeerd!

Op 9 juli vliegen we van Amsterdam naar Seattle en van Seattle rechtstreeks naar Kauai (ik heb nog even gecheckt, er staat echt non stop :)).
De overige inter island vluchten zijn ook allemaal non-stop.
Wij komen dus niet twee keer op HNL. Alleen voor het laatste deel van de reis vanuit Kona naar Honolulu om daar vandaan naar LAX te vliegen.

We hebben inderdaad lounge toegang en hoeven ook niet in de langste rij (de Sky Priority rij kan ook nog wel eens lang zijn heb ik ervaren maar allicht toch een stuk minder lang) En hoewel de ene lounge ook de andere niet is, dus of het de moeite waard is weet ik niet goed. Het is natuurlijk ook erg persoonlijk, maar ik werd getriggerd op een ander forum waarbij iemand de opmerking maakte het niet handig te vinden van een piepklein vliegveld zonder voorzieningen terug te vliegen naar het vaste land. Als ik jouw bericht lees, is het Kona vliegveld wellicht klein, maar heeft het wel wat voorzieningen. En wellicht gaat het daar allemaal wat sneller en hoef je minder lang van te voren aanwezig te zijn?

Als we de Road to Hana gelijk gaan rijden (ik neig daar wel naar) en we doen inderdaad niet teveel stops op de heenweg, kan je die dan nog op de terugweg doen? Want volgens mij rijd je dezelfde weg weer terug? Of doe je de andere stops rondom Hana?

De helikopter vlucht blijft nog staan als mogelijkheid; zo te lezen valt een boottochtje af voor mij...

Dank!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Hoi Marina,

Als je rechtstreeks vliegt en lounge access snap ik je keuze. Ik had het beeld dat er niet rechtstreeks gevlogen werd op Kauai, maar vlieg meestal United, dus dat kan het verschil zijn. Priority is zo fijn (dat hebben wij dus bij United) Dat heb je volgens mij niet op Kona inderdaad omdat het zo klein is. Alleen voorrang bij instappen. En wij hebben het voordeel dat we ook al twee keer op de terugweg een upgrade kregen vanwege onze status. Als je net op andere momenten vliegt dan de Amerikanen, kan je met een beetje status al snel in aanmerking komen. Helaas, gaan we onze statussen verliezen door aanpassingen in het programma en minder vliegen door Corona.

De road to Hana is 1 weg inderdaad. Sommige mensen kiezen ervoor om op de terugweg langs de andere kant te gaan, maar officieel mag dat niet met je huurauto en zelf vond ik het ook niet een heel bijzondere route (maar ik weet dat daar verschillende meningen over zijn) Je zult toch keuze moeten maken qua stops. Ik ben er nu 4 keer geweest en pas de laatste keer toen we er 5 dagen waren het gevoel dat ik de meeste stops gezien had. Pipiwai trail is voor mij het hoogtepunt en Keanea peninsula ook een mooie stop.

gr Laura
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jul 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Zweden

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Paul.Becker »

Even een schuchter vraagje, bijv. aan Marina B: Durven jullie echt al te boeken voor juli? Denken jullie dat 't dan al veilig is en corona-vrij? Wat zijn jullie argumenten?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door boonens »

Wij hebben in aug-20 tickets geboekt voor de meivakantie '21 (AMS-Miami, Eur 185,- p/p) en in sep-20 geboekt voor de zomervakantie (DUS > Phoenix, Houston > DUS, Eur 480,- p/p). Argumenten hiervoor:
- Erg gunstige ticketprijzen met annuleringsvoorwaarden die wij acceptabel vonden.
- Vroeg boeken = meer tijd om de reis uit te werken en hotels vroegtijdig vast te leggen (daardoor aanzienlijk goedkoper en nog beschikbaarheid in/bij NP's) en te azen op nog betere deals, ook voor de huurauto. Uiteraard is alles kosteloos te annuleren tot 1 of 2 dagen voor aankomst, dus zonder risico.
- Zodra er meer zekerheid is v.w.b. het reizen, verwachten wij i.i.g. voor '21 dat prijzen & bezettingsgraad van vluchten & accommodaties snel en flink stijgen, waardoor het verschil in prijs met de vakanties die reeds zijn gepland nog veel groter wordt.
- Zeker niet onbelangrijk; ontspanning! Mij verdiepen in de route, omgeving, historie, trails etc. is voorpret en ik denk dat ik daar per vakantie wel een uurtje of 50 insteek. Dat zijn dus iets van 15 volle avonden die ik in deze saaie tijd heerlijk kan wegdromen bij de gedachten aan vakantie en het even voelt alsof er geen Corona bestaat.

Ik acht de kans momenteel 20-30% dat de geplande meivakantie doorgaat en zo'n 80% voor de zomervakantie. Gaat mei niet door? Geen nood - voor die voucher vinden we wel weer een leuke bestemming voor de kerstvakantie.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Wij boeken niet voor 2021. Wij hebben al veel gereisd en vinden het geen probleem om in Europa te blijven, maar even niet ver te vliegen. Vind ook de risico's qua medische dekking te groot/onduidelijk. De reis die we in 2020 gepland hadden, was gewoon een leuke trip, maar niet onze droomreis ofzo, dus we pakken het daarna wel weer op. Ben wel presentaties aan het volgen over allerlei bestemmingen om ideeën op te doen. Hawaii staat trouwens nog wel steeds hoog in het lijstje om weer heen te gaan. Ik heb altijd nog aanbiedingen kunnen vinden, dus ga er vanuit dat die tzt ook wel weer komen. Ze verwachten dat het vliegverkeer pas in 2024 weer op niveau is, dus ik verwacht nog steeds dat er wel plek blijft voor last-minute aanbiedingen en/of vroegboekkortingen tot die tijd. Ik hoop voor iedereen die wel al gepland heeft, dat het zoveel mogelijk door kan gaan en we deze periode achter ons kunnen laten.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Marina B »

Ik heb daar wel over nagedacht natuurlijk en ook hier staat een mei vakantie gepland naar Curacao maar ik betwijfel of die doorgaat. Ik heb daar nog geen tickets voor geboekt, wel een hotel, dat kan nog verzet worden naar bijvoorbeeld de volgende kerstvakantie...

Voor de zomervakantie heb ik meer hoop; die tickets liggen vast, maar mocht het onverhoopt nog niet kunnen of ik vind het zelf geen prettig idee, dan verzetten we de boel gewoon weer een jaar. De tickets zijn zonder extra kosten te verplaatsen, dus daar maak ik mij niet zoveel zorgen om.

Hotels boek ik wel, maar alleen als ze kort voor aankomst nog te annuleren zijn en liefst zonder aanbetaling, maar dat lijkt niet altijd te lukken. Autohuur en de inter island vluchten heb ik ook nog niet geboekt.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Loek »

lauravanderklugt schreef:
01 jan 2021, 15:44
Ik had het beeld dat er niet rechtstreeks gevlogen werd op Kauai, maar vlieg meestal United, dus dat kan het verschil zijn.
Wij vliegen ook vrijwel altijd met United, en vanaf Denver heeft United rechtstreekse vluchten naar Kona, Lihue, Kahului en Honolulu. Ik noem het hier maar even, omdat Denver nog weleens over het hoofd wordt gezien als tussenstop voor een vlucht naar de Hawaiian Islands. Ook andere steden in het westen bieden directe vluchten naar de eilanden, zoals Phoenix. Staar je niet teveel blind op de westkust steden.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door lauravanderklugt »

Wij vliegen meestal oostkust - westkust - Hawaii, aan Denver denk ik dan niet zo snel. Goede tip!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Loek »

Wij gaan regelmatig met de rechtstreekse vlucht naar Kona vanaf Denver. Het is 8 uur vliegen, dus wel een stuk, maar veel beter dan twee keer overstappen. Ik geef toe, de non-stop vluchten zijn vaak ietsje duurder, maar dat is het mij wel waard op die route. En je het ook hier hele scherpe aanbiedingen. De laatste keer waren wij $600 kwijt voor een retour vanaf Denver.
Joepmuts
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2021, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Joepmuts »

Hallo Marina,

Mooie vooruitzichten voor jullie! Hopelijk kunnen jullie gaan! Wij zijn in 2019 met onze dochter ruim twee weken op het eiland Oahu geweest (als onderdeel van onze wereldreis) en wij vonden het echt een heel eiland. We zaten in een airbnb in de buurt van Waikiki beach en hebben ook voor een paar dagen een auto gehuurd daar. Ik vind het aanbod op het eiland best divers. Je hebt natuurlijk prachtige stranden, maar ook Pearl Harbor en je kunt ook toffe hikes maken op het eiland. Voor ons was één van de hoogtepunten tijdens de reis de verschillende reuze schildpadden die we tegen kwamen op verschillende plekken op het eiland. Wij zijn er twee weken geweest en hebben ons geen moment verveeld, maar heb je maar een paar dagen voor Oahu, omdat je ook andere eilanden wil zien, dan is een paar dagen ook wel genoeg tijd hoor. Wil je nog wat inspiratie kun je altijd nog onze blogs lezen over het eiland. (https://www.reiskoe.nl/vakantie-hawaii- ... -reisgids/). Hopelijk kunnen jullie de eilanden van Hawaii, bezoeken want ze zijn echt de moeite waard. Er wordt vaak gedacht dat Hawaii alleen strand is maar dat is het zeker niet. Wij willen zeker nog een keertje teruggaan om ook andere eilanden te bezoeken! Succes en veel plezier in ieder geval met het uitzoeken en de voorpret!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door dejong89 »

Grappig. Wij hadden vorig jaar het plan om eerst naar Hawaii te vliegen en terug een tussenstop te maken op Denver om daar nog 12 dagen door de omgeving te trekken. Juist omdat we de terugreis zo een beetje konden opbreken en omdat we nog niet in dat gebied waren geweest.
Volgens mij zouden we rond 19:30 in de avond naar Denver vliegen, rechtstreeks met United.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer