Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door katrienenluc »

Hallo,

Na ettelijke keren naar de USA te zijn geweest, vinden we het nu wel eens tijd worden om eindelijk de ontbrekende staten op ons lijstje aan te doen.
Dat zijn North Dakota, Minnesota, Wisconsin, Illinois, Iowa, Michigan, Indiana en Kentucky.
Ik heb al wat blogs gelezen, maar toch ontbreekt me teveel info om een goed rondje te vinden.
Iemand dus ideeën? Alvast erg bedankt voor alle input!
Ik dacht aan zoiets:

image.png
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondje Chicago

Bericht door jojostravelusa »

Het rondje wordt wat groter dan je hier aangegeven hebt, maar wij vonden Theodore Roosevelt NP in North Dakota de moeite waard. Er zijn een noord en een zuid unit en die zijn echt anders. Kost dus tenminste 2 dagen.
In Memphis zou ik zeker teruggaan naar het Civil Rights Museum.
Sla je Nashville over? Dat is jammer, want wij vonden het er erg leuk. En overheerlijke spare ribs bij Rippy's, met live muziek.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Rondje Chicago

Bericht door katrienenluc »

Dank je voor de tips van North Dakota!
Memphis en Nashville deden we vroeger al, dus zijn geen must om opnieuw te doen als er andere mooie zaken in de omgeving zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondje Chicago

Bericht door hemmie »

Het lijkt mij zo al best een lange route, dus ik vind het lastig tips te geven die de route niet nog langer maken.
In Michigan zijn Sleeping Bear Dunes NL en Mackinac Island aanraders, maar nordelijker dan jouw route. Evt dan ook Old Mission Peninsula.
In Detroit vonden wij de Ford Factory tour echt geweldig.

Komende zomer gaan wij ook die kant op, Michigan Upper Peninsula, Minnesota, Wisconsin en North Dakota. Wij gaan ook tot Theodore Roosevelt NP. Verder gaan wij wat noordelijker, echt meer langs de "kust". Maar wij doen op zich dus een veel kleiner gebied, al moeten we wel heen en weer rijden vanuit Texas om er te komen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door markro »

Voor het gemak plaats ik 2 links naar eerdere berichten van mij, misschien kan je daar nog iets uithalen.

Voor Shipshewana in Indiana: viewtopic.php?p=1311421#p1311421

Voor diverse zaken in Ohio: viewtopic.php?p=1198752#p1198752
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door katrienenluc »

Dankjewel, ik ga er mee aan de slag: pinnetjes zetten op google maps en proberen een route te vinden. :thumbup:
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door Georgie »

Ik ga volgende week die kant op! Deels dezelfde route. We hebben elkaar op Facebook natuurlijk dus daar zal je hopelijk wat tips uit kunnen halen en anders kan je nadien altijd wat vragen!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door Tipsy_1 »

In Kansas is Monument Rocks en Mingo echt een omweg waard. (ik weet dat jullie ook geocachen dus kijk eens naar de earthcaches daar in de buurt,die brengen je naar mooie plekken in the middle of nowhere)
Wij vonden Theodore Rooseveld NP ook erg de moeite maar dat is eerder een combo met South Dakota en Montana.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door katrienenluc »

Georgie schreef:
07 aug 2023, 22:21
Ik ga volgende week die kant op! Deels dezelfde route. We hebben elkaar op Facebook natuurlijk dus daar zal je hopelijk wat tips uit kunnen halen en anders kan je nadien altijd wat vragen!
Oh wat leuk! Ik kijk al uit waar je naartoe gaat. Voor je werk of met het gezin?
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door katrienenluc »

Tipsy_1 schreef:
08 aug 2023, 12:44
In Kansas is Monument Rocks en Mingo echt een omweg waard.
Wij vonden Theodore Rooseveld NP ook erg de moeite maar dat is eerder een combo met South Dakota en Montana.
Die in Kansas had Luc ondertussen ook al gevonden ;). Theodore Rooseveld samen met Fort Abraham Lincoln State Park zouden we toch graag doen, want South Dakota en Montana hebben we al gezien, dus ik vrees dat we daar anders nooit meer komen.
In 4 weken moet het rondje net te doen zijn hoop ik (voorlopig).
tanteto
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Rondje Chicago

Bericht door tanteto »

katrienenluc schreef:
05 aug 2023, 15:07

Memphis en Nashville deden we vroeger al
Ik zou inderdaad Memphis overslaan en naar St Louis gaan. Vandaar naar de Ozarks in ZW Missouri en dan verder naar het noorden. Als je van shows houdt, kun je in Branson, MO stoppen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door Jules40 »

Dag katrienenluc

Mocht Route 66 je interesseren kun je in en rond Saint Louis je hart ophalen. The Old Chain of Rocks Bridge, Meramac Caverns (volg de vele borden!), Devil’s Elbow en Hooker Cut, …

In de stad zelf: Ted Drewes Frozen Custard is een instituut.

Enjoy!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door Georgie »

@katrienenluc Voor mijn werk helemaal in mijn eentje, een nieuwe reis opzetten. In het topic hieronder zie je meer informatie en anders zie je het wel verschijnen op de sociale media. Ik zal naderhand natuurlijk nog even verslag uitbrengen ook! globaal is de route:

Chicago
Indianapolis
Detroit
Lake Michigan
Mackinac Island
Lake Superior
Door County Wisconsin
Wisconsin Dells
Chicago
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door HildeV »

@Georgie Wij gaan volgend jaar aansluitend op onze 2 weken durende Alaska-trip nog een korte trip vanuit O'Hare door Wisconsin doen met daarna nog een paar dagen Chicago alvorens we doorvliegen naar huis. We gaan via Milwaukee naar Peninsula State Park, de volgende dag eventueel nog bezoek brengen aan het Packers stadion in Green Bay om dan te overnachten in Buckhorn State Park. En de dag nadien via Wisconsin Dells en Devil's Lake terug naar O'Hare om de huurwagen te gaan afzetten.

Wat Chicago betreft weet mijn vriend wel de to do's wegens al een paar keer geweest maar voor alles onderweg zijn tips welkom. Ik heb als foodie die dit jaar opnieuw naar de Northwest gaat jullie reisverslag uiteraard met veel aandacht gelezen en al wat zaken (oa de Abacela en Nefarious winery :wink:) toegevoegd aan onze trip maar voor 2024 zijn culinaire en niet-culinaire tips dus ook erg welkom.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door Georgie »

@HildeV Oh wat ontzettend leuk zeg dat jullie Nefarious en Abacela hebben toegevoegd aan jullie reis. Ik heb daar echt hele goede herinneringen aan. Draag mijn Nefarious trui nog altijd met veel plezier. Wat leuk om te lezen dat het verslag ook nog steeds gelezen wordt, dat bevestigt voor mij wel om het te laten staan ook voorlopig. Dank voor je bericht. Ik zal je even een pm sturen want misschien vind je het leuk om me komende dagen te gaan volgen.

@katrienenluc Als ik naar jullie kaartje kijk zou je trouwens misschien ook nog de kust bij Minnesota bovenaan bij Lake Superior mee kunnen pakken alvorens je naar Bismarck rijdt. Dat stuk sla ik nu helaas over maar ik zou zelf in Duluth willen kijken en bij Grandma's Saloon willen eten. En mocht je tijd hebben om in Wisconsin (ook daar in het noorden aan de kust) naar Bayfield te gaan, kun je naar de Apostle Islands. Lijkt mij ook zo mooi. Ik sla dat nu ook over, maar doe wel Pictured Rock in de Upper Peninsula van Michigan, dus dat is enigszins vergelijkbaar.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis katrienenluc: rondje Chicago.

Bericht door katrienenluc »

Voorlopig is dit de ronde.
Ik heb nog 3 dagen overAfbeelding
Ik zou vooral bij de RIJdagen nog een overnachting willen, maar ik vind niet echt iets wat er te zien is?
Iemand die wel ideeën heeft?

Ik heb ook een andere optie met de great lakes erbij in de route, maar dan blijven de rijdagen wel en worden ook die dagen bij de lakes zelf heel vol.
Dus ik wil eerst deze route proberen beter krijgen.
Bijlagen
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer