Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Ing »

De volgende trip moet nog gaan plaatsvinden (Oregon deze zomer), maar ik ben alweer aan het nadenken voor volgend jaar april. Ik zou graag nog eens wat stukjes van het zuiden doen in minder heet weer (ik was in 2016 in het Diepe Zuiden in juli, erg heet) en ook wat nieuwe plekken ontdekken in de Midwest, zoals Arkansas en Missouri.

Er is over dat laatste stuk maar weinig te vinden, zijn er hier kenners die mij kunnen helpen?
image.png
image.png (32.1 KiB) 3478 keer bekeken
Aantal opmerkingen:
- Nashville, Atlanta en GSM zijn bekend, dus daarom wat korter in de planning, maar zou ik graag nog eens doen zonder de hitte.
- de rest van de route is onbekend en ben ik nog op zoek naar goede overnachtingsplekken, plekken om te bezoeken etc. Ik houd van de afwisseling van natuur en steden.

Bedankt!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
marceld
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2021, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door marceld »

Wij doen in augustus/september dat laatste deel door Arkansas en Missouri aan. Zal daarna onze ervaringen en tips delen :)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Tipsy_1 »

Mooie route en origineel.
Petit Jean is echt schitterend! Zeker Rock house cave en bear cave. Grand canyon van arkansas is gewoon een "groen" uitkijkpunt, niet heel bijzonder.
Je kan in Missouri misschien ook wat stukjes route 66 sfeer in passen?
Tupelo is misschien ook iets dat je kan inpassen - speciaal dorpje en mss breakfast in de boot (edit: ik bedoel dus in de diner zo in het "hokje" he, niet een boot boot) waar ooit ook Elvis zat.
Mammoth Cave NP vonden wij leuk - niet voor de grot (in de Ardennen heb je er mooiere) maar we vonden omgeving en plekjes met helblauw water erg mooi.
Een mooi park dat niet heel ver uit route ligt (erg mooi in het voorjaar) is Cloudland Canyon in het noorden van Georgia, misschien kan je daar ook eens naar kijken.

Leuke accomodatie vonden wij de BW route 66 rail haven in Springfield Missouri, met thema kamers.
Bij GSM gaat onze voorkeur uit naar Townsend (daar is een BW) een klein schattig dorp met wel wat leuke winkels en horecazaken. En het licht het dichtste bij Cades Cove ivm het beren spotten.

Ik heb geen reisverslagen van onze gelijkaardige routes maar eventueel wel facebook foto-verslagen indien interesse.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 29 jun 2022, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door kwarktaart »

Wat een leuk opgezette route. Ik lees even mee, want we zijn nog op zoek naar een mooi rondje in de kerstvakantie. Welke staten nog niet bekend, maar dit ziet er erg leuk uit.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Ing »

Thanks voor de tips @Tipsy_1! Ik ga het meenemen. Petit Jean SP had ik idd in jouw topic gevonden, wat weer een tip was van @hemmie.

Benieuwd naar jouw ervaringen @marceld! Wat voor rondje ga je precies maken?

Ik vind het nog lastig om reisverslagen te vinden van deze route, dus als iemand die heeft, houd ik me aanbevolen.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
marceld
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2021, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door marceld »

Wij starten in Chicago, rijden naar Saint Louis en gaan dan via de Ozarks richting Texas. Net als jullie paar dagen rond Saint-Louis, nacht in Springfield, Missouri en twee nachten in Bismarck bij Hot Springs :)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Ing »

In verband met goedkopere tickets van Brussel naar Washington DC, overwegen we een rondje vanuit DC.

Washington DC, Shanandoah, Nashville en Smokies zijn we al geweest, daarom komen die wat kort voor in dit schema.
De rest is allemaal nieuw.

Tips, aanbevelingen, suggesties?
image.png
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door tanteto »

In St Louis is behalve de Arch weinig te zien, ik zou daar maar 1 dag voor uittrekken.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door gera_r »

Voor Memphis: Breng ook eens een bezoek aan het zuidelijk deel van Mud Island. Je hoort of leest er niet veel over, maar hier heb je de Mississippi River Walk en wij vonden het een leuke afwisseling in al het muziekgebeuren. Je kunt er vanaf downtown naartoe lopen, maar er is ook een monorail die je er naartoe brengt. Op Mud Island is de loop van de hele rivier Mississippi nagebouwd als een enorme maquette met af en toe zicht op de echte Mississippi. Je kunt er helemaal langs lopen en krijgt informatie op borden. Redelijk schaduw en bankjes.

Saint Louis: Inderdaad niet zoveel te zien. Wij brachten naast de Arch ook een bezoek aan het Museum of Westward Expansion (dat eronder ligt) en Old Courthouse. Mocht je tijd over hebben is Citygarden nog wel even leuk... Alles ligt in elkaars verlengde eigenlijk.

Voor onze ervaringen kun je hier ons verslag daarover lezen: http://johanengera2012.blogspot.com/201 ... mphis.html en twee volgende dagen...
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Ing »

Bedankt voor de tips!

St Louis gebruiken wij ook als bestemming om even lekker te shoppen, uitgebreid uit eten te gaan etc. Daarnaast hebben we best flinke reisdag naar St Louis toe, dus wel lekker om dan niet gelijk weer veel miles te maken de dag erna. Ik begrijp wel dat we in St Louis het vermaak moeten zoeken buiten echte toeristische attracties.

Inmiddels zijn de tickets geboekt en de eerste hotels ook al. Goedkope regio (zeker in verhouding met Noordwesten deze zomer..) en tot nu een gemiddelde hotelnachtprijs van 85 dollar (inclusief 1 gratis nacht via Hilton punten).
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door tanteto »

Als je dan toch in STL bent, stop je natuurlijk even bij Ted Drewes voor frozen custard: http://teddrewes.com/
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Ing »

We vertrekken maandag voor onze trip naar het zuiden en midwesten. Erg veel zin in! De weerberichten zien er, na alle tornado's afgelopen weken, beter uit.

Dit is de definitieve versie geworden. Benieuwd of jullie nog laatste tips hebben. De frozen custard staat genoteerd onder de eetopties ;-)
image.png
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door hemmie »

Ik zie het Crystal Bridges Museum er ergens tussengepropt staan, daar mag je best een hele dag voor uittrekken!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Coyote »

In Bowling Green, KY heb je het National Corvette Museum. Misschien vind je dat leuk en is er tijd voor?

Mocht je in en rond St. Louis nog wat leuke Route 66 bezienswaardigheden willen opzoeken dan vind je een mooi overzicht op deze site. Persoonlijk vond ik de Old Chain of Rocks Bridge leuk om te bezoeken.

Veel plezier!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Coyote »

Ik bedenk me nu, je wilt 2 dagen in en nabij Mammoth Cave NP zijn, waarom dan niet daar ook overnachten ipv Bowling Green?

Afgelopen oktober verbleef ik een nacht in een WigWam, Historic Wigwam Village No. 2, nabij Mammoth Cave NP in Cave City. Erg leuk, hele vriendelijke eigenaar die 's avonds een groot kampvuur in het midden van het veld maakte en waar gasten van de Wigwams gezellig konden kletsen. Achteraf had ik hier wel 2 nachten willen zitten.

Het is kort dag maar misschien nog een optie?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door jojostravelusa »

In Memphis kun je eten waar Elvis at: in Marlowe's. Je kunt je dan op laten halen door een pink limosine. Hebben wij ook gedaan en dat was erg leuk en heel lekker.
https://marlowesmemphis.com/pink-limo/
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Ing »

Wow, thanks voor alle aanvullende tips! Ik pin ze allemaal op de kaart.

@hemmie Goed om te weten van dat museum! Niet alles wat bij 'via' staat, gaan we per se doen, maar zijn vooral 'opties'.

@Coyote Thanks voor de tip over slapen bij Mammoth Cave, ik heb gekeken naar verschillende overnachtingsopties daar, maar was uitverkocht of heel duur. Ik probeer de hotels deze trip een beetje low cost te houden, dit vond ik even de investering niet waard.. Ik ben er ook nog niet over uit of we volgende ochtend weer naar Mammoth Cave gaan... We gaan een beetje met de flow haha.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Berry »

New River Gorge NP vonden wij verrassend leuk en sfeervol.

Tips:
- vanaf Canyon Rim visiter center via de Fayette station road naar beneden rijden naar de rivier, en de brug van onderen bekijken. Toffe route.
- heerlijk pizza's eten bij Pies & Pints in Fayetteville
- de oude watermolen in Babcock State park, naast NRG, is prachtig en absoluut omritje waard.
- bezoekje aan Thurmond vonden wij must see. Sfeervol 'spook' dorp
https://www.nps.gov/neri/learn/historyc ... urmond.htm
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Ing »

Oh top, bedankt! Wij vertrekken zo richting New River Gorge, dus precies op tijd :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ing: Midwest en stukje zuiden

Bericht door Berry »

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer